Gå til innhold

Asus A9600XT Radeon - visuell kvalitet ?

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt en Samsung 17 " lcd modell 173 T som skal være blant det beste i følge test her på Hardware.

Spørsmål : Skal selvfølgelig benytte digital tilkopling og hadde tenkt å kjøpe Asus A9600XT Radeon ? Hvordan er dette kortet mht bildekvalitet ?? Bruker pc`en mye til bilde/film og vil ha et best mulig bilde. Er det andre kort som kanskje egner seg bedre ? Las på forumet her at noen hadde hatt problemer med dette kortet ved bruk av digital tilkopling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp bestilt en Samsung 17 " lcd modell 173 T som skal være blant det beste i følge test her på Hardware.

Spørsmål : Skal selvfølgelig benytte digital tilkopling og hadde tenkt å kjøpe Asus A9600XT Radeon ? Hvordan er dette kortet mht bildekvalitet ?? Bruker pc`en mye til bilde/film og vil ha et best mulig bilde. Er det andre kort som kanskje egner seg bedre ? Las på forumet her at noen hadde hatt problemer med dette kortet ved bruk av digital tilkopling.

ATI har så lenge jeg kan huske bedre 2D og 3D kvalitet enn Nvidia. Du merker særlig stor forskjell på TV utgangen på et ATI kort og et Nvidia. (Dette kan endre seg på Geforce 6000 serien).

Skal du ha noe bedre enn ATI chipset (alle produsentene har samme kvalitet; samme om du velger Asus eller Abit), må du kjøpe Matrox. Matrox derimot har ikke verdens beste 3D ytelse...

Du må nesten velge....

ATI er i allefall et godt valg uansett...

Lenke til kommentar

Har Asus kortet, men jeg får ikke sett filmer eller brukt tv utgangen(svart hvit bilde). Har VIVO modellen. Har prøvd alt av innstillinger og prøvd med både composite og svideo, men fortsatt ikke noe farger til tv. Har prøvd 3 forskjellige tv'er også. Sikkert kortet som er røket. Orker ikke å sende i retur.

Lenke til kommentar

klokka: det er nok ikke kortet som er defekt, men heller en software ting. Men det du må passe på er å bruke riktig S-video til Composite overgang. (den du setter i kortet for å få vanlig RCA utganger). Jeg brukte en som kom med mitt gamle Nvidia kort og da fikk jeg bare sort-hvitt. Det kan også være forskjellige driver versjoner som gjør det lettere å få farger. Håper dette hjalp deg litt.

Ontopic: Det kortet er veldig bra på bildekvalitet, du må kjøpe Matrox hvis du skal ha bedre en det. (og det trenger du ganske så sikkert ikke)

Lenke til kommentar
klokka: det er nok ikke kortet som er defekt, men heller en software ting. Men det du må passe på er å bruke riktig S-video til Composite overgang. (den du setter i kortet for å få vanlig RCA utganger). Jeg brukte en som kom med mitt gamle Nvidia kort og da fikk jeg bare sort-hvitt. Det kan også være forskjellige driver versjoner som gjør det lettere å få farger. Håper dette hjalp deg litt.

Ontopic: Det kortet er veldig bra på bildekvalitet, du må kjøpe Matrox hvis du skal ha bedre en det. (og det trenger du ganske så sikkert ikke)

Software? Har en boks som er til vivo kort, og der er det innganger og utganger til composite og svideo. Trenger ikke å bruke overganger.

Har forresten prøvd med tre forskjellige drivere fra ati.

Endret av klokka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...