Zer0z Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hallo! jeg lurer på noe, har en SMC 8port 10/100mbit switch og Netopia router så skal jeg ha et lan i ferien en gang. så vil jeg gjerne være flere enn 6stk +server så hvis jeg kobla en switch i netopia routern, og fra den switchen så setter jeg i en kabel til den andre switchen gjennom SMC switchen ? blir det da IP krasj ? Lenke til kommentar
Beo Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Netopia routeren har innebygget DCHP Hvis den er på først, så kobler du til begge switchene. Deretter pc'ene så skulle der gå kjempebra. Evt må du resette nettverskortene på de pc'ene som sto på i utgangspuntet. Antar at nettverkskortet er auto ikke fast ip. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Neida, det går jo kjempe bra. Problemer dukker opp i det man bytter port. I så fall er det bare å slå av og på switchene, slik de etablerer MAC-listen på nytt. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Neida, det går jo kjempe bra. Problemer dukker opp i det man bytter port. I så fall er det bare å slå av og på switchene, slik de etablerer MAC-listen på nytt. Heh, har jeg aldri hatt problemer med. Så lenge det ikke er noen über gammle, eller über hi-tech switcher, skal dette gå som krem. Lykke til med LAN, og KOS dere. Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 skal jeg koble netopia i port 1 ppå switchen og switch på router 2 i port 2 da? å pcene på 3-4-5-6-7-8 og den andre switchen Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Det eneste er at du kan få litt båndbreddeproblemer om switchene bare har 100mbit uplink. Det skal ikke ha noe å si hvilken port du kobler de forskjellige tingene i. Endret 19. juni 2004 av nVIDIAsucks Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 hvis netopiarouteren ikke har innebygget switch burde du koble den i port 1-7, og så kobler du switchen i upplinken. Tror det skal gå med straight kabel mellom smc sin upplink og den andre switchen (kjører det mellom modem og switch her), men mellom modem og vanlig port kan det hende du trenger en krysset, det funker iallefall ikke her uten krysset. Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 oki, jeg får prøve det da :thumsup: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå