larseko Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg vil bare få si at etter et par uker med Znote 3001, har den tilfredsstilt de fleste av mine forventninger til å kjøre Linux på den. Det er på dette stadium to ting jeg ikke får til under Linux, nemlig strømsparing (APM) og 3D-aksellerasjon under X. Det første regner jeg med å finne ut av. For å komme med noen tips om installasjon: Installér på vanlig måte. Velg Laptop-oppsettet som Redhat har laget. Når du blir spurt om å sette opp XFree, så velger du den andre savage4-oppføringen på listen over skjermkort. Sett opp videominne etter hvor mye du har. Når det gjelder skjermen, velger du bare et av standardvalgene med 1400x1050. Resten av installasjonsprosedyren er helt som vanlig, men lag en boot-diskett. Når installasjonsprogrammet er ferdig, booter du med bootdisketten fremfor fra harddisken. Dette er fordi maskinen henger ved initiering av noen greier som du forhåpentligvis ikke har bruk for. Når du har logget inn med root-passordet du laget under installasjonen, redigerer du filen kudzu under /etc/sysconfig (emacs /etc/sysconfig/kudzu). Der det står "Safe=no" skriver du "Safe=yes" i stedet. Lagre ved å trykke ctrl-x etterfulgt av ctrl-s. Avslutt (ctrl-x ctrl-c). Reboot (reboot). Du kan nå ta ut bootdisketten, og systemet vil komme opp som vanlig. Jeg har forresten ikke testet om USB virker ennå, men jeg mener at det kommer opp i /var/log/messages. Skal lage en mer utførlig guide senere, hvis jeg får tid, men her er i alle fall en hurtigstart. Jeg leser denne gruppa, så det er bare å spørre om det er noe. LE Lenke til kommentar
krakvik Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Fint at vi forestående Zepto-eiere kan nyte godt av dine erfaringer her :smile: Jeg lurer litt på lyden på maskina, på specs'en står det at den har linjeinngang og høretelefon-utgang. Funker denne som en vanlig linjeutgang hvis du kobler den på et stereoanlegg eller blir det bare tull ? Lenke til kommentar
larseko Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 16:51, krakvik skrev:Fint at vi forestående Zepto-eiere kan nyte godt av dine erfaringer her :smile: Jeg lurer litt på lyden på maskina, på specs'en står det at den har linjeinngang og høretelefon-utgang. Funker denne som en vanlig linjeutgang hvis du kobler den på et stereoanlegg eller blir det bare tull ? Det blir helt greit. Nå er jeg ikke noen avansert bruker når det kommer til lyd, men jeg har med hell brukt maskinen som jukebox på festen til en kamerat. Ingen som sa noe på det, i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå