datslo Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hei. Jeg har en DL 624+. Har koblet til to stasjonære pc'er. Den ene er nylig koblet til. PÅ denne får jeg ikke internettforbindelse. Har Telenor ADSL. Husker ikke hva jeg gjorde på den første pc'en, men jeg hadde litt problemer her og. På configen i routeren har jeg satt opp ip start - slutt. Får den nye pc'en automatisk en ip adr. fra routeren, eller må jeg velge det selv? Til alle dere andre som har problemer med "disconnecting"... Velkommen til klubben. Har hjulpet noe da jeg oppdaterte firmwire Lenke til kommentar
dundee Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Det er ikke spesielt mye du skal gjøre på pc'en. Hvis du har satt opp DHCP på routeren så må du også sette at pc'en skal ta i mot IP adresse fra DHCP server. Høres ut som om routeren din er satt opp riktig med PPPOE (som telenor krever) siden du har en maskin på nett allerede. Kjør ipconfig fra command prompt for å se hvilken ip adresse du har på maskinen. Lenke til kommentar
datslo Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Skal jeg ha samme adr. på begge pc'ene? Har xxx.xxx.0.1 på den som er på nett. Skal jeg ha xxx.xxx.0.1 eller xxx.xxx.0.2 på den andre? De skal vel ikke ha samme adr.? Lenke til kommentar
dundee Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Nei, de kan IKKE ha samme Ip adresse! Tipper du har feks: 192.168.0.1 på routeren, da skal pc'ene ha 192.168.0.2 og oppover til 192.168.0.254 Endret 19. juni 2004 av dundee Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 ip start - slutt Mener du: IP Range? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Tipper du har satt på MAC filter. Legg inn mac adressen på den maskina du sliter med. Lenke til kommentar
dundee Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Kjører du trådløst mot basen? Hva har du da satt opp av sikkerhet mot denne? WEP, MAC (som nevnt) skult ID?. DHCP server? Lenke til kommentar
datslo Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg har WEP, og DHCP. Skal prøve det med MAC. Hva er egentlig mac adr Lenke til kommentar
dundee Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 MAC adressen er en "id" på nettverkskortet ditt (Hexadesimal).Blir omtrendt som et serienr. Det finnes ingen like MAC adresser..... Lenke til kommentar
datslo Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Fungerer på nettet nå. MEN den logger av absolutt hele tiden. Den første pc'en var sånn i starten, inntill jeg oppdaterte firmwiren. Men det hjalp ikke på den nye. Logger av absolutt hele tiden Lenke til kommentar
dundee Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Er det sånn at du mister forbindelsen ca hvert 2 sekund? Er det så ofte? Har jeg også sett før. Har endel dårlige erfaringer med D-Link, så derfor bruker jeg ikke det. Det hjelper jo selvfølgelig ikke deg..... Har ikke funnet noen løsning på den. Jeg byttet base stasjon i steden. (dette var i jobb sammenheng) Endret 19. juni 2004 av dundee Lenke til kommentar
datslo Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Ikke hvert andre sekund. Ca hvert 10'ende. PÅ den nye pc'en kobler den ikke til igjen heller . Hjalp med firmwire på den gamle, men ikke den nye Lenke til kommentar
dundee Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Ikke hvert andre sekund. Ca hvert 10'ende. PÅ den nye pc'en kobler den ikke til igjen heller. Hjalp med firmwire på den gamle, men ikke den nye Du har hentet siste driver for kortet på pc'en også? Lenke til kommentar
datslo Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Ikke kortet? Hvor finner jeg det? Hvordan skrur jeg eventuelt av boosten på routeren? Har adri hørt om det Lenke til kommentar
datslo Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Hvordan instalerer jeg kort driveren? Lenke til kommentar
dundee Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvordan instalerer jeg kort driveren? Vet ikke hva slags trådløs nettverkskort du har, men du finner driveren ved å gå inn på produsentens hjemmeside. Du har sikkert installert kortet ved å bruke cd'en som følger med, men du finner sikkert en nyere driver på hjemmesiden deres. Prøv det! Sjekk signaturen min og meld meg på team hardware.no da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå