Gå til innhold

Ny Bærbar til ca 15 000 hos dell, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Trenger å få meg en bærbar maskin, og lurer på om dere kan hjelpe meg å finne en bra maskin som ikke overstiger 15 000, og gjerne hos dell.

Skal ikke brukes noe særlig til spilling, så trenger ikke noe supert skjermkort. Tenker den blir brukt til litt spilling av cm, surfing og skole arbeid.

Takker for alle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å selge min Dell Inspiron 500m! Det er en Centrino maskin. Dvs helt lydløs maskin, med masse prosessorkraft og mye bedre batterikapasitet enn andre plattformer.

Maskinen har:

Pentium -M prosessor 1,3 GHz

512 MB RAM

20 Gig harddisk

DVD

Maskinene er mye mindre enn andre vanlige Centrino maskiner til denne prisen. Den er nesten ultraportabel med sine 2,1 kg. Maskinen er også bygget rundt en 14" skjerm så den er mye mindre enn andre maskiner med 14" skjerm som ofte er maskinener som er bygget for 15".

Den nye 510m som Dell har nå er akkurat samme maskin bare at den er litt større, bare for å få plass til en 15" skjerm.

Er du ute etter en liten bærbar er denne perfekt. Er du intersisert? Prisen vet jeg ikke enda.

Lenke til kommentar

JensPetrus: Den PCen er bra. Håper du setter en god pris!

svortevik: PCen til JensPetrus har lite plass. Det ordner du ved at du legger inn de viktigste filene/programmene på PCen, og kjøper en ekstern disk med masse plass. Kjøp på nettbutikk, for elkjøp osv er svindyre på det, i forhold til kapasitet. Den tar du med deg rundt omkring, når du har mulighet til det, og når du ikke kan, så har du det meste du trenger på PCen... Programmer som du bruker sjelden, f.eks., kan du legge på den ekstrene... Har du en annen PC (stasjonær tenker jeg på), som du kan ha nettverk med, kan du dele harddisken på den, slik at begge PCene kan utnytte de(n) disken(e), evt. kan du også kjøpe en til disk til den...

EDIT: Altså, det der klarte du sikkert å tenke ut selv, men men...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Ja det er fullt mulig. Kjøpte min Inspiron 8600. 512MB RAM, 1.4M, 15.6" skjerm, Radeon 9600 Pro, 30GB HD OG ryggsekk. Total pris 14700,- ;)

Er ganske fornøyd med maskinen. Bruker den både til utvikling av websider (installert PHP og MySQL) samt spilling. Til å begynne med swapper den veldig mye på HD når jeg spiller UT2004, men den drar spillet ellers ganske bra

Lenke til kommentar
JensPetrus: Den PCen er bra. Håper du setter en god pris!

svortevik: PCen til JensPetrus har lite plass. Det ordner du ved at du legger inn de viktigste filene/programmene på PCen, og kjøper en ekstern disk med masse plass. Kjøp på nettbutikk, for elkjøp osv er svindyre på det, i forhold til kapasitet. Den tar du med deg rundt omkring, når du har mulighet til det, og når du ikke kan, så har du det meste du trenger på PCen... Programmer som du bruker sjelden, f.eks., kan du legge på den ekstrene... Har du en annen PC (stasjonær tenker jeg på), som du kan ha nettverk med, kan du dele harddisken på den, slik at begge PCene kan utnytte de(n) disken(e), evt. kan du også kjøpe en til disk til den...

EDIT: Altså, det der klarte du sikkert å tenke ut selv, men men...

Er veldig lett å oppgradere harddisk på den maskinen da! Bare en skrue og så dra den ut! Finner veldig gode detaljerte beskrivelser på hjemmesiden til Dell om hvordan man gjør det også!

Et stort pluss med Dell er at de har dokumenter som beskriver hvordan man bytter alt på maskinen. Til og med hovedkort og hvordan man skrur hele maskinen fra hverandre!

Lenke til kommentar
Trenger å få meg en bærbar maskin, og lurer på om dere kan hjelpe meg å finne en bra maskin som ikke overstiger 15 000, og gjerne hos dell.

Skal ikke brukes noe særlig til spilling, så trenger ikke noe supert skjermkort. Tenker den blir brukt til litt spilling av cm, surfing og skole arbeid.

Takker for alle tips.

Du kan få kjøpe min inspiron 8600 1,5ghz, 256 ram, ATI Radeon 9600 pro turbo skjermkort, 15,4-tommers Widescreen-skjerm, Wide Super XGA (1680 x 1050 piksler), Dell truemobile 1300 WLAN, + en masse ting til!

Kjøpte den for 4 mnd siden for 16500, selger den nå for 11500.

Pc'n ser ny ut og har så og si ikke vert ute av huset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...