Apathy Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Høy klasse hodetelefoner nå i salg hos 3dfxcool. [iMO]Dersom valget er Sennheiser eller Beyerdynamic, velger jeg klart Beyerdynamic.[/iMO] BEYERDYNAMIC DT 770 PRO BEYERDYNAMIC DT 880 BEYERDYNAMIC DTX 10 BEYERDYNAMIC DTX 20 BEYERDYNAMIC DTX 700 BEYERDYNAMIC DTX 800 BEYERDYNAMIC DTX 900 BEYERDYNAMIC RSX 500 BEYERDYNAMIC RSX 600 BEYERDYNAMIC DT 231 Med Hilsen HiFitullingen meg Edit: eeeeh forgot something.... Endret 19. juni 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 øhh.. ok.. link? bilder? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Tror nok at du fikse den linken en gang til.... Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Har prøvd DTX 800, og de er det rett og slett knall god lyd i.. Men tviler på at jeg noen gang tar meg råd til det selv Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Sikler endel på DT 770 Pro jeg Må ha lukket konstruksjon om jeg skal kjøre Delta vifter i PC`n Solgte Beyerdynamic da jeg jobbet med hifi, dengang hadde jeg stort sett prøvd det meste som var. Nå har jeg bare hørt endel lydteknikere`s uttalelser om DT 770 pro. Om Beyerdynamic har fulgt samme spor som for 3-4år siden er det mer liv i de enn i Sennheiser. Burde være ett godt valg for de som liker litt dynamisk lyd. Det er nok også grunnen til at flere av deres konstruksjoner er lukket. Da omgivelses støy vil ødelegge stille-preiodene i musikken dersom de er åpne. Lenke til kommentar
Rieger Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 har et par DT880, må bare anbefales på det sterkeste.. Makan til hodetelefoner har jeg aldri brukt. Helt utrolig lyd i dem, samtidig som at dem er meget behagelige å ha på, såvidt dem merkes. Lenke til kommentar
R0adkill Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Sennheiser er ikke så dårlig da. *kose med Sennheiser hd 477* Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Sennheiser er veldig bra de ja Men det er smak og behag. Jeg liker Beyerdynamic bedre, andre ville likt Sennheiser bedre. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Bare synd at datamaskiner flest overhodet ikke makter å lage ren lyd.. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Om man har råd til hodetelefoner i 2-3000 kronersklassen, så har man også råd til et Chaintech AV-710. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Lager de bra headset? Aldri hørt om.. Tror nok Sennheiser og Beyer er overlegne. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 diskvask skrev: Om man har råd til hodetelefoner i 2-3000 kronersklassen, så har man også råd til et Chaintech AV-710. Det står ikke på lydkortet, når maskinen ellers er en gigantisk støykilde. Og da tenker jeg ikke på vifter! Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Det er mildt sagt dårlig skjerming i PC`er ja Men en eliminerer mye av problemene ved å kjøre signalet digitalt ut av PC`n til en ekstern DA converter. Jeg kjører slik i dag. Det er en enorm fordel med lukkede hodetelefoner også, da med tanke på vifter og annen normal støy (ikke signalstøy). Det er lite vits å kjøre dyre lydkort med mindre en kjører "high end" digital lydkort løsninger. Jeg bruker enkelt og greit nVidia`s Soundstorm digitalt ut, og er fornøyd med det med tanke på lyd. Støy på signalet er det helt klart, men det er minimalt i forhold til å kjøre Analogt ut. Skal jeg virkelig nyte musikk tar jeg meg en tur til broderen (Audio Physic Avanti III, Burmester 032 mm ). Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Angående Burmester 032, 600VA, 90.000uF..... 36Kg. Veier chassiset 25Kg? Hadde stemt litt bedre med 1500VA, 120.000uF..... 36Kg, eller noe i den rettningen. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Om jeg ikke tar helt feil så er det nok ikke "bare" strømforsyningen som veier endel i den nei Men er litt usikker på om de tallene stemmer. Anyways jeg har ikke vært HiFi gal på evigheter Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 AveMORphine skrev: Men er litt usikker på om de tallene stemmer. Anyways jeg har ikke vært HiFi gal på evigheter Åh, jeg trodde det var noe man ble smittet av, og aldri ble kvitt! Btw, du kunne ikke forklare litt mer om den eksterne DA konverteren du bruker? Jeg er egentlig ikke så fryktelig oppdatert på lydfronten nå for tiden, men sier ikke nei takk til mindre støy på anlegget! Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Kjører en Sony QS Stasjoner MD spiller som "DA converter" for øyeblikket. En hvilken som helst løsning som gir deg mulighet for å flytte DA convertingen til utsiden av kabinettet vil forbedre lydkvaliteten. Min MD spiller er ikke akkurat High End, men sammenlignet med interne DA converter løsninger i lydkort internt i maskinen er det en klar forbedring. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 når du snakker on DA, mener du da der hvor digital signalet blir gjort om til analog signal, som da går rett til høyttalere/hodetelefoner? hvis så tror jeg at jeg har en god løsning på det problemet... kose på pappa sin lommebok... den der skulle nok gi et godt utgangspunkt. digitale signaler til den eksterne boksen, og noen gode hodetelefoner derfra... må bare få hodetelefoner nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå