Nénmacil Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Jeg står litt fast her nå, og håper derfor noen gode "CSS kodere" kan hjelpe meg med mitt problem. Det har seg nemlig slik at jeg har laget en test side som jeg ønsker å sentrere/midtstille. Koden jeg benytter nå fungerer for Opera og Mozilla Firefox, men der i mot ikke IE. Jeg legger ut kode jeg har benyttet, slik at de som ønkser kan hjelpe meg videre. <html> <head> <title> DIV Sentrering, Test. </title> <style type="text/css" rel="stylesheet" /> #center { margin: auto; position: relative; background-color: #CCC; width: 100px; text-align: center; color: #FFF; } </style> </head> <body> <div id="center"> Test... 1.. 2.. 3 <br /> Test... 4.. 5.. 6 <br /> Test... 7.. 8.. 9 <br /> </div> </body> </html> Siden dette kun er et eksempel, så har jeg valgt å ikke benytte et separat css stilark. Jeg takker for all hjelp. Endret 19. juni 2004 av azone Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Haaland: Takk takk. Til informasjon benytter jeg nå følgende kode for å få det hele til å fungere med Mozilla Firefox v0.9, Opera v5.51 og Internet Explorer 6.0 <html> <head> <title> DIV Sentrering, Test. </title> <style type="text/css" rel="stylesheet" /> body { margin: auto; text-align: center; } #center { margin: auto; position: relative; background-color: #CCC; width: 100px; text-align: center; color: #FFF; } </style> </head> <body> <div id="center"> Test... 1.. 2.. 3 <br /> Test... 4.. 5.. 6 <br /> Test... 7.. 8.. 9 <br /> </div> </body> </html> Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Merk at dette ikke fungerer i IE 5.5-, for å midtstille i denne, setter du text-align: center på body, deretter rett text-align på container/wrapperen, som sannsynligvis vil være left. Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hmm... Er det ikkje akkurat slik det er gjort både på sida eg posta ein peikar til, og i den ferdige versjonen til azone? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 margin: 0 auto; på div vil ikke funke fordi du ikke har angitt en doctype-deklarasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå