Gå til innhold

harry potter bøkene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Harry Potter-bøkene er veldig, veldige gode. De er ekstremt spennende, underholdende, morsomme og glimrende. Jeg blir overveldet over hvor gjennomtenkt historien er utformet fra forfatterens side. Hun har gitt liv til en egen verden med eget politisk styre, forskjellige byer, drøssevis med gjenstander, osv, osv.

Lenke til kommentar

Bok 3

Når Lupin ser på det kartet av hoggwort til harry når de sniker seg ut til haggryd før bukbic skal bli drept.

Hvorfor ser ikke lupin både harry og Hermine fra nå tia og dem fra forrtia?

De har ikke lov til å gjøre magi i ferien. Men de har flere gnager brukt lumos får og få lys fra staven i ferien.

Er noen flere ting også mener jeg, men jeg husker ikke de nå.

En ting til.

Burde det ikke gå ann å blokke adakadabra med og feks. summone en stol eller no forran cursen. Den steinfiguren stoppa den jo.

Lenke til kommentar
Bok 3

Når Lupin ser på det kartet av hoggwort til harry når de sniker seg ut til haggryd før bukbic skal bli drept.

Hvorfor ser ikke lupin både harry og Hermine fra nå tia og dem fra forrtia?

Ser Lupin på the Marauder's Map når Harry sniker seg ut til Haggrid før henrettelsen? Eller, jo, kan hende, ettersom han visste at de gikk under the Whomping Willow, men hvordan vet du at Lupin ikke så de?

De har ikke lov til å gjøre magi i ferien. Men de har flere gnager brukt lumos får og få lys fra staven i ferien.

Ja, det er litt pussig. I boka bruker Harry kun en lommelykt for å lese skolebøker i ferien. :)

Burde det ikke gå ann å blokke adakadabra med og feks. summone en stol eller no forran cursen. Den steinfiguren stoppa den jo.

Jepp, det går nok i teorien an, men det vil nok ta like lang tid som f.eks å kaste en mot-spell, eller, for den saks skyld, stikke av. :green:

Endret av Treblad
Lenke til kommentar

Noe mer:

I bok to tar Purcy (store broren til Ron) og tar to poeng fra Ron og Harry når han tar dem i å ha vert på jente doen.

I bok fem derimot så ar Prefectene pluttselig ikke lov til å ta poeng mer, og det er ikke kunn grunnet innføringa av incvisitor scuaden.

De bruker Lumos i ferien i bøkene. Jeg husker ikke hvor, men Hermine bruker det et sted mener jeg. Harry bruker også den like før han blir tatt for den anti dementor greie i bok 5.

Lenke til kommentar
I bok to tar Purcy (store broren til Ron) og tar to poeng fra Ron og Harry når han tar dem i å ha vert på jente doen.

I bok fem derimot så ar Prefectene pluttselig ikke lov til å ta poeng mer, og det er ikke kunn grunnet innføringa av incvisitor scuaden.

Du har et godt poeng der, selv om jeg ikke kan huske at Percy tok noen poeng. Kan du hendvise til sidetall i Chamber of Secrets?

De bruker Lumos i ferien i bøkene. Jeg husker ikke hvor, men Hermine bruker det et sted mener jeg. Harry bruker også den like før han blir tatt for den anti dementor greie i bok 5.

Det med Hermine husker jeg ikke, men angående Harry, er det sant at han brukte det. Men det var jo grunnen til alt oppstyret i 5-eren (et helt kapittel var dedikert til det), da Harry kom til "retten" for å ha brukt magi utenfor skoleområdet.

Dessuten var det selvforsvar. :green:

Lenke til kommentar
Kan du hendvise til sidetall i Chamber of Secrets?

Jeg hørte den på lydbok, så jeg har ikke peil på hvem side det er.

Det er i vertfal den første gangen Ron går inn der. De snakker med Moning Martel for andre gang, første var på deth day party til Sir. Nicolas Flemel.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Noe mer:

Jeg vet ikke om det har blitt svart på, så jeg håper det ikke er det...(Isåfall håper jeg ikke det gjør altformye)

Perry kunne ta poeng fra Harry og Ronny fordi Harry og Ronny selv ikke var prefekter, mens Draco prøvde å ta poeng fra andre prefekter, og det er ikke lov! Vanskeligere er det ikke, akkurat som mange tror Voldy og Harry må dø... :thumbdown:

Edit: Å nei, dette var en av de trådene som ikke var flere hundresider lange, ingen hadde svart! :)

Endret av Tonio
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...