Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bastian: Jeg skjønte ikke akkurat så mye av det derre bildet ditt... Det siste altså. Jeg skal også igang med mitt trekabinett snart! Så da har vi begge ett prosjekt gående. Men uansett; lykke til!

PS: jeg har oppdatert prosjektet mitt nå, kanskje verdt en titt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, godt valg det! (lurer på hvem som satt sammen det oppsettet jeg... ;))

Men du kan gjøre en del for å spare plass, prøv å ikke gå for det helt ordinere men prøv å tenk nytt! Kan kanskje komme med ett forslag til deg, hvis du er interresert.

Lenke til kommentar

Heisann...

ser bra ut dette ;)

Jeg laget nettopp et slikt kabinett som prosjekt på skolen, og ble ganske fornøyd med det... Jeg laget da første en treramme, slik at jeg hadde noe å feste finnèrplatene og alt inni på...

Gi deg selv lit tid med det så blir det bra... Foreslår også at du bruker litt tid på lakkering, grunning og slikt...

Da blir sluttresultatet myyye bedre ;)

Gleder meg til å se hvordan det blir...

Lykke til...

Lenke til kommentar

det er helt greit det, jeg og noen buddies mekka en pc i finnér. (avsluttende prosjekt) Den ble helt grei den, og vi trengte ikke noen ramme, måtte bare være veldig forsiktig når vi skrudde den sammen.

Husk at når du skal skru den sammen, så bruk klemmer på hver side av plata slik at den ikke sprekker!

Noe vi la merke til var hvis du skal ha tre finnish.... (som vi hadde gjennom lakken) så legger du ikke grunning, men skal du ha slik som snekker'n har (det ultimate trekabinett) så følger du hans eksempel!

Lenke til kommentar
lykke til med prosjektet men 18 cm i fronten høres lite ut. jeg tor nesten garantert at du vil overskride 18 cm. jeg bygger og et kabinett i tre. det er 36 cm i bredden men det er veldig stort men ikke for stort heller

36 cm?? :wow::wow::wow: skal hvertfall ikke over 20 cm altså!!

Lenke til kommentar

Når du skal bygge et trekabinett, har du store muligheter for og oppnå støydemping det ville vært synd og gå glipp av. Du kunne bygge seperate kammer til hardisker med vannkjøling inni, modifisere power supply, og ha det for seg selv, montere stor radiator på siden og ha et annet kammer med vanntank/m pumpe, og lage ei 100% vannkjølt maskin, helt lydløs. Er vel helt bortkastet og bygge et kabinett i tre kun for utseendet sin del

Jeg planlegger noe lydløst, men kommer nok til og satse på et vanlig kabinett, med et ekstra disk/ vannkjølings kabinett i tre.

Lenke til kommentar
Når du skal bygge et trekabinett, har du store muligheter for og oppnå støydemping det ville vært synd og gå glipp av. Du kunne bygge seperate kammer til hardisker med vannkjøling inni, modifisere power supply, og ha det for seg selv, montere stor radiator på siden og ha et annet kammer med vanntank/m pumpe, og lage ei 100% vannkjølt maskin, helt lydløs. Er vel helt bortkastet og bygge et kabinett i tre kun for utseendet sin del

Jeg planlegger noe lydløst, men kommer nok til og satse på et vanlig kabinett, med et ekstra disk/ vannkjølings kabinett i tre.

vel..greit nok å ha no morro å fylle en del dager med også da, og dessuten koster det ikke no mer å lage det selv enn å kjøpe et metallkabinett.. og kan jo modde det senere evt..

Lenke til kommentar

har prøvd meg på et nytt forslag da..

Novec: fjernet for stort bilde

syns forslag nr. 2 var ganske greit egentlig, men hvordan blir det med kjøling og sånt da da?? da må jeg jo få inn kald luft bak og det varme gå ut foran..men det er nok ikke no problem..men hadde vært best om det hadde gått å ha psu'en bak.. noen som er flinke til å tegne som har lyst å sette opp et annet forslag??

EDIT: kanskje noen mulighet for å lage to etasjer inni der, hk'et i bånn og psu'en, floppy'n og dvd-rom'en i toppetasjen?link

Endret av datating
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...