Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å bygge meg et trekabinett i sommer, og tegna en rask skisse i ps, sånn ble det:

forslag

vil tippe at den størrelsen er ok, men vis noen har lyst til å tegne et annet forslag eller liknende så gjerne gjør det; trenger inspirasjon!!

ellers så har jeg tenkt til å ha en vifte foran og en bak, siden pcen bare skal brukes som lagringsplass, dedicated server er ikke kjølinga så viktig.

pcen skal lages av kryssfinér.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:dribble: vifter !

skal ha en foran og en bak.. kan oppdatere tegningen med dem da.. men noen som har en idé som gjør kabinettet litt utenom det vanlige?? kanskje jeg skal lakke det.. :hmm:

EDIT: bilde er oppdatert med en vifte.

Endret av datating
Lenke til kommentar

ville lagd mitt bredere slik at du får plass til en 120mm vifte bak feks.

i tillegg litt dypere slik at harddisker og andre enheter ikke blir så tett montert i forhold til hovedkortet. 50 eller muligens også 60 cm ville jeg gått for.

Kanskje lagd et lite tema på kassen slik at det ikke blir en firkanta vanlig boks...

bilder fra favorittfilmen din, "alvestilen" i ornament på kassen fra ringenes herre osv osv...

å sage ut 6 plater, borre noen hull er ikke det helt store egentlig, selv om vanskelig nok.

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Blir sikkert nice det, med riktig utstyr osv, så kan du lage det gangske gromt!

Men du burde (som Snekker'n har nevnt i sin worklog-guide) tegne kabinettet i sketchup slik at du kan se hvordan du vil ha det, da ser du og vi hva du tenker :)

Hva skal du lage kabinettet av? finnér, sponplater eller vanlig planker? (ville selv gått for finnér!

Lenke til kommentar

har tegna en kjapp skisse, men syns det blir altfor svært det kabinettet..

novec: fjernet for stort bilde

noen som har et tips eller to for å få det mindre??

EDIT: kommer nok også til å benytte meg av et hovedkortbrett

2.jpg

målene på det er 313x325x183mm (LxBxH)

EDIT: fiksa litt på bilde..

Endret av Novec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...