pcgutten Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hei! Er sikkert 1000 andre som har spurt om dette.. Men visst jeg setter pcen min i "Stand By" Modus. Bruker den mindre strøm da? Asså bruker den veldig lite strøm da? eller nesten like mye? Vil ikke bruke så mye penger skjønner du! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Du sparer ikke mye på strøm-regninga ved å skru av/sette i standby. Prøv heller andre ting. Var ikke du forresten 11 år? Jeg syntes det er litt slemt av foreldrene dina da å ta betalt for strømmen du bruker. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) De gjør jo ikke det da, de har sikkert bare klagd på at PCen bruker unødvendig mye strøm hvis den står på når han ikke bruker den. Sier seg jo selv. Endret 19. juni 2004 av Dr.X Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 De gjør jo ikke det da, de har sikkert bare klagd på at PCen bruker unødvendig mye strøm hvis den står på når han ikke bruker den. Sier seg jo selv. Hva med å sammenligne det som står bak på PSU, og sammenlign det med f.eks en varmeovn? PC'en bruker ikke unnødvendig MYE strøm. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 husker og ha lest en gang at en pc bruker strømm til ca 300kr i året. men er det ikke bedre og skru den helt av da?? Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 jeg stenger skjermen jeg....den bruker vel mye strøm? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 hvis du vil spare penger, skru av klima/sentralvarme -systemet skru av skjermene når pc'n ikke brukes også, pc'n kan dure som den vil (har 5pc'r i huset her som står på 24/7, og liten strømregning) Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Hehe, det er ikke at jeg må betale strømen. Men mora mi sliter litt med penger så det er ikke så mye vits og bruke en haug med penger. Så jeg får begynne og skru den av kjedelig Lenke til kommentar
andm Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Her er en grei liten oversikt over forbruket av hvilestrøm for diverse apparater: PC: 11 kWh/året (nytt apparat) 25 kWh/året (gj.snitt) PC, bærbar: 3 kWh/året (nytt apparat) 5 kWh/året (gj.snitt) Skjerm, 17": 23 kWh/året (nytt apparat) 35 kWh/året (gj.snitt) Flatskjerm: 8 kWh/året (nytt apparat) 20 kWh/året (gj.snitt) Skriver, blekk: 4 kWh/året (nytt apparat) 5 kWh/året (gj.snitt) Skriver, liten laser: 80 kWh/året (nytt apparat) 100 kWh/året (gj.snitt) Skanner: 40 kWh/året (nytt apparat) 40 kWh/året (gj.snitt) Høytalere: 14 kWh/året (nytt apparat) 15 kWh/året (gj.snitt) Eksternt modem: 25 kWh/året (nytt apparat) 25 kWh/året (gj.snitt) ADSL: 50 kWh/året (nytt apparat) 50 kWh/året (gj.snitt) Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hehe, det er ikke at jeg må betale strømen. Men mora mi sliter litt med penger så det er ikke så mye vits og bruke en haug med penger. Så jeg får begynne og skru den av kjedelig Omtenksom du Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Off Course Men takk for hjelpen alle ! Lenke til kommentar
icer Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hva med å bare stille maskinen inn på dvalemodus? Maskinen er jo "av" men du har fortsatt all data lagret så det er bare å trykke på knappen så er det der... Maskinen min er bare "helt av" når jeg er borte i dager, men ellers står den i dvalemodus... Men omtenksom er du! Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Når PCen går i standby modus bruker den betydelig mindre strøm. Alle strømkrevende aparater har et varierende effektforbruk. Når PCen er i standby bruker den nesten ikke strøm i det hele tatt. Så jeg tror at du vil spare mer penger ved å være hurtigere med å slå av ÉN lyspære Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå