Gå til innhold

CS Rates til 3 stykker på 700k.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er de best-ytende rates'a til 3 Counter-Strike spillere på 700k adsl?

Det lagger verre skjønner dere  :p .

 

 

700k skal vel holde til 3 stykker.

det er jo bare 16kb/s ut så det fungerer nok dårligere, kan vel kanskje regne med ping på 200 + - , det blir jo under ISDN nivå ;)

 

correct me if im wrong :)

 

16kb/s / 3 brukere = 5,3kb/s til hver.

 

1000 (ping) / 5,6 kb,s = 188,67 i ping på hver.

 

tror jaggu det ble riktig :)

Endret av nord
Lenke til kommentar
Hva er de best-ytende rates'a til 3 Counter-Strike spillere på 700k adsl?

Det lagger verre skjønner dere  :p .

 

 

700k skal vel holde til 3 stykker.

det er jo bare 16kb/s ut så det fungerer nok dårligere, kan vel kanskje regne med ping på 200 + - , det blir jo under ISDN nivå ;)

 

correct me if im wrong :)

 

16kb/s / 3 brukere = 5,3kb/s til hver.

 

1000 (ping) / 5,6 kb,s = 188,67 i ping på hver.

 

tror jaggu det ble riktig :)

kan du forklare litt nærmere hvordan denne utregningen din foregår?

Lenke til kommentar
Hva er de best-ytende rates'a til 3 Counter-Strike spillere på 700k adsl?

Det lagger verre skjønner dere  :p .

 

 

700k skal vel holde til 3 stykker.

det er jo bare 16kb/s ut så det fungerer nok dårligere, kan vel kanskje regne med ping på 200 + - , det blir jo under ISDN nivå ;)

 

correct me if im wrong :)

 

16kb/s / 3 brukere = 5,3kb/s til hver.

 

1000 (ping) / 5,6 kb,s = 188,67 i ping på hver.

 

tror jaggu det ble riktig :)

Problemet er at hvor mye kb/s man har upstream sier ingenting om hva slags ping du far. pluss hvorfor deler du kb/s pa 1000?

 

packets med cs informasjon tar bare et par kilobyte, hvis det er mange og stort map kan det ta en 10-15 kbyte.

 

choke er de packets som cs dropper og sende for a ga innenfor det bandbredden kan handtere.

hvis man deler 16 kb/s pa 3 stykker, kan hver klient bare sende ut 5.3 kb/s om gangen, det er ganske lite.

 

men heldigvis er bandbredden downstream viktiere en upstream, fordi servern gir ut mye mer informasjon enn hva klienten sender, klienten sender bare info om hvor han er, hvor han skyter etc, mens servern sender ut om alle de andre spillerne, den sender ut om han har bomma pa folk eller truffet, og om ting som vinduer blir knust.

 

ble kanskje litt langt det her, men 700k linje burde holde, hvis dere setter rates til 20-30 pa hver klient..

Lenke til kommentar

Tror det har mest med hastigheten inn! Jeg har 2.2 MBIT ut og inn. Funker fett når vi spiller 10stk på serveren min. (40-60 ping)

Jeg tror du vil merke lagg med 128kbit, men jeg er ingen expert på dette området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...