Gå til innhold

er Eizo T 765 bra?

CCTSM

Anbefalte innlegg

som sagt, er denne bra og hvilken kvalitet er det?

driver mye på med 3d, DTP og slikt, og trenger en GOD skjerm(prisen spiller ingen rolle så lenge den koster under 8000...)

evt. noen alternativ?

må være 19"!

ps... vil IKKE ha Nec!!!!

og ikke LCD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen litt lengre nede på forumet var også innom noen kvalitetskjermer så om du ser på hans tråd så kansje du finner noe der.

Blant annet en fransk produsent av kvalitetskjermer til grafisk industri. Burde være midt i blinken for deg.

(Sorte skjermer med "tak og kanter").

Fra 6300 tror jeg han sa.

Her fant jeg den posten

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...m=23&replies=12

[ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-04-17 17:53 ]

Lenke til kommentar

Sjekk specs:

LaCie: 96 kHz, 0,25-0,27 mm dot pitch

Sony G420: 110 kHz, 0,24-0,25 mm dot pitch

I tillegg er Sony billigere. Utsagnet om at LaCie er den eneste 19-tommeren som egner seg til seriøst grafisk arbeid, er jeg meget skeptisk til. Det smaker litt for mye av usaklig reklame.

Lenke til kommentar

Det er en ting som er dumt/dårlig med T765. (min mening å klart)

Det er de to horisontale linjene på skjermen, men det er ett problem på alle trinitron-skjermer.

Ser dere bare på de tekniske spesifikasjoner så er nok Eizo høyest på treet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-18 21:43, Vegard20 skrev:

Det er en ting som er dumt/dårlig med T765. (min mening å klart)

Det er de to horisontale linjene på skjermen, men det er ett problem på alle trinitron-skjermer.

Ser dere bare på de tekniske spesifikasjoner så er nok Eizo høyest på treet.

Disse linjene vil du bare legge merke til i begynnelsen hvis du ikke er vant til trinitron skjermer.

Lenke til kommentar

Har lest det. Men hvis det er det så kan ikke G420 og 500 være noe bedre. En kamerat har G500 den syns ikke jeg er så bra som en T965. Min gammle G420 syns jeg var ganske bra. Men bildet ble jo dårligere for hver måned som gikk?.. Sendte til service fikk den tilbake med beskjeden i god stand.

Gadd bare ikke å diskutere mer.

Har nå T965 og foreløpig fungerer den som en kule.

Lenke til kommentar

Takk for info. Gikk bare ut fra at G420 ville være et godt valg, siden det virker som om nesten alle som har den, er fornøyd med den. Men slik er det jo med Eizo også, og allikevel har jeg fått to dårlige eksemplarer. Får snart min F931, som jeg håper blir bra. Har ikke anledning til å bytte til et annet merke, så vi får håpe at jeg endelig får oppleve den "Eizo-kvaliteten" som alle snakker om.

Ellers har jeg samme erfaring som deg med å sende inn skjermen til service. Det virker som om det eneste svaret disse firmaene har til alle problemer, er: "Det skal være sånn."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...