Gå til innhold

Hjemme nettverks problemer

Anbefalte innlegg

Hei!

Har Windows XP Pro, men får ikke koblet meg til hjemmenettverk. Den oppdager rett og slett ikke andre pcer i nettverket; har noen en løsning på problemet?

Jeg kommer inn på internett men får ikke koblet til servere på dc++ og får ikke opp servere på BF Vietnam.

Kan noen hjelpe!!

På forhond takk

MVH LMA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEg har nå skrudd av og på brannmur.

Jeg har også en trådløs router, mulig det er den. Men kameraten min har også trådløs router med brannmur... funker fint med å laste ned hublister og connecte for han...

Irriterende problem!! :wallbash:

Lenke til kommentar

ta frem et kommandoprompt på de forskjellige maskinene.

Bruk "ipconfig" til å se hvilken IP-adresse maskinene har. Prøv så å pinge de andre maskinene på deres ip-adresser som "ipconfig" viser.

F.eks. hvis ipconfig på den ene maskinen viser ip-adresse 192.168.1.2 så skirver du "ping 192.168.1.2" på en annen maskin for å se om den kan få kontakt.

edit: slå av alt av brannmurer når du gjør dette. ;)

Endret av ob1
Lenke til kommentar

Testet det ob1 sa, men 4 forsjøk ble avbrutt.

Jeg var på LAN forrige helg, kompisen min satte opp ett nettverk mellom de andre vennene som var med (funket med en gang), men når jeg skulle komme inn funket det like dårlig som altid.

Innstalerte cs nå, klarte ikke logge meg inn til Valve, og i 1.6 kom jeg ikke inn på steam i det hele tatt.

Takk for råd....gjerne fler :thumbup:

Lenke til kommentar

hvilken brannmur har du forresten? Norton Internet Security må du konfiguere for å få opp på nett. for å få PC-Cillin på nettverk må du lage en egen profil som tillater alt, så er denne også på nett.

dette er det jeg har gjort på mine firewaller iallefall for å få komme meg på nettverk. regner med at du kjører XP? isåfall. har du slått av den innebyggede brannmuren i XP? dette er veldig viktig. for hvis ikke så ødelegger denne for veldig mye.

dette er de eneste tingene jeg kan komme på akkurat nå.

uannsett firewall så sjekk innstillingene dine i firewallen. mest sannsynlig denne som gjør at du får problemer.

Lenke til kommentar

Jeg mener; kanskje det er et program som har innstilt at den skal blocke alt av innkommende trafikk... Om man gjør en formatering vil dette prog. forsvinne og det vil funke...

...men ja, egentlig ett lite problem som ikke skulle være så vanskelig å knekke...

Lenke til kommentar

Hadde problemer med nettverket her hjemme en stund. Løste det ved å legg til en nettverksprotokoll. Vet ikke om dette kan hjelpe, men verdt et forsøk:

Nettverkstilkoblinger-->Lokal tilkobling-->Egenskaper-->Installer, velg Protokoll--> Netbios (såvidt jeg husker)

Lenke til kommentar

Det kan hende du må åpne portene for DC for å komme deg inn der, det kan også være problemet i BF, har nettopp skrevet en guide hvordan du gjør dette her. port åpne guide

Ellers kan det jo være at den trådløse routeren blokkerer all annen trafikk en WEB trafikken, som går på port 8080, dette kan du også få fikset ved å logge deg på routeren og konfiguere den riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...