Gå til innhold

Hvor kjøper jeg dvd-media?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ny her, og lurer på hvor dere har god erfaring med å kjøpe dvd/cd-media.

 

Har nettopp fått min første dvd-brenner, og trenger plater for å brenne på.

 

Vet det er en tråd om diverse media under en annen tråd, men det jeg lurer på er hvilke butikker dere har best erfaring med.

 

Har kikket litt rundt, og funnet flere plasse, bl.a

 

brenner.no

norwaydisc.no

mpx.no

psdata.no

 

osv.

 

Hvor har dere best erfaring, og hvorfor?

 

Kommer nok til å kjøpe en del plater så jeg trenger en leverandør som er til å stole på, og som har bra plater.

 

På forhånd takk!

 

PS! Jeg vet dette er et newbi spørsmål, og det er nettopp det jeg er! Vennligst repekter at ikke alle er like garvede som noen av dere er...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.brenner.no er definitivt den beste plassen i norge å shoppe etter discer. Rett og slett fordi de har best utvalg på både + og -, samt at prisene deres slår de fleste webshops ned i støvlene ved kjøp av større kvantum.

 

Det jeg gjorde for å finne ut hvilke plater jeg skulle kjøpe til min brenner, var å bestille et eksemplar av hver eneste plate de selger, og teste deretter. I mitt tilfelle så kom jeg fram til at Princo platene de selger fungerer best i min standalone spiller så jeg kjøper nå konsekvent 100 pack spindel av disse og betaler da kun 6 kr stk for platen.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg er ny her, og lurer på hvor dere har god erfaring med å kjøpe dvd/cd-media.

 

Har nettopp fått min første dvd-brenner, og trenger plater for å brenne på.

 

Vet det er en tråd om diverse media under en annen tråd, men det jeg lurer på er hvilke butikker dere har best erfaring med.

 

Har kikket litt rundt, og funnet flere plasse, bl.a

 

brenner.no

norwaydisc.no

mpx.no

psdata.no

 

osv.

 

Hvor har dere best erfaring, og hvorfor?

 

Kommer nok til å kjøpe en del plater så jeg trenger en leverandør som er til å stole på, og som har bra plater.

 

På forhånd takk!

 

PS! Jeg vet dette er et newbi spørsmål, og det er nettopp det jeg er! Vennligst repekter at ikke alle er like garvede som noen av dere er...

Hei

 

Har bare gode erfaringer med Brenner.no, servicen er på topp og det er heller ikke noe å si på prisene :yes: På min siste bestilling så fikk jeg 400.- kr i rabatt :thumbup:

 

Har selv 708, og vil anbefale deg Verbatim og Memorex ( Memorex + og Verbatim + i 4 x brenner du i 8 x på Plextor 708 )

 

Skal du hovedsakelig ta bacup av dine dvdfilmer er - formatet å anbefale, men prøv deg frem.

 

Mvh

svarteF

Lenke til kommentar

Det kommer også ann på hvilken service du vil ha.

 

Noen butikker oppgir hvilke brennere og hvilke hastigheter platene er testet på - og hvilke brennere som platene ikke virker med.

 

Noen butikker oppgir også full produsentinfo om platene de selger - da vet du ihvertfall hva du får (selv om dette kanskje ikke sier en nybegynner på området så mye - så vil du lære deg å sette pris på dette etterhvert.)

 

De mindre webshoppene kjenner ofte platene de selger bedre - grunnet mindre personale og mindre produkter å holde styr på - dette igjen gjør det enklere å få et mer korrekt svar fra de mindre webshoppene enn de større.

 

Selv handler jeg overalt da jeg tester DVD-Brennere for www.cdfreaks.com og vil ha så mye forskjellig media som mulig. Jeg har også testet media for enkelte webshopper - f.eks norwaydisc.no

 

Plextor brenneren er ikke så veldig kresen - så de fleste platene vil virker ok - men styr unna de billigste DVD-R platene.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det noen som ikke har sett www.pxp.no. De er billigere enn brenner, og poster samme dagen...og har et stort utvalg.... Jeg har handlet hos begge og skal ikke klage på noen, men pxp.no ligger et hestehode foran i min bok!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg bestilte ND-2510A, 100 DVD-R Ritek 4x (Spindel), 100 Single DVD-cover og ei CD-mappe fra pxp.no for ca 1½ mnd. siden.

 

Brenneren stod at den var tilgjengelig, men fikk beskjed om at den var utsolg og at den kom inn dagen etter (fredag) eller senest over helgen. Dessverre kom den ikke før på tirsdag uken etter det igjen til pxp.no og da hadde de fått dobbelt opp av hvite og ingen sorte (jeg hadde bestilt sort til mitt sorte kabinett). De ordnet det slik at jeg fikk en sort brenner direkte fra leverandøren hans (som var mpx). Bra service, selv om han han hadde lovet meg brenneren en uke tidligere. Dette hjalp på intrykket mitt.

 

De var også tom for Ritek DVD-R 4x 100 spindel, og skulle få 4stk 25px spindler istedenfor til samme pris. Da jeg fikk pakken så jeg at jeg hadde fått Ritek 25pk spindler med DVD+R istedenfor -, men da DVD+R har fungert greit for meg, så går det bra.

 

Dette er min erfaring med pxp.no - de er også billigst på cover i Norge (2,75,-), også ved kjøp av 1 (ett) cover ;)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...