Gå til innhold

9800XT vs. X800Pro - et vanskelig valg

_Talon_

Anbefalte innlegg

Jeg leste akkurat en test av X800Pro på HardOCP.com. Og til min store forundring så jeg at 9800XT slo X800Pro opptil flere ganger. Jeg tror faktisk X800Pro slo 9800XT bare to ganger! :scared:

Så til saken: Jeg nærmest står med ett Club3D X800Pro og ett Asus 9800XT i hendene, men jeg klarer ikke velge!

Jeg skulle gjerne hørt noen andre si litt om dette problemet!

Prisene på kortene er stort sett de samme.

Og nei, det er ikke en mulighet å ta begge! ;)

Endret av _Talon_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ikke den siden da... Men å si at det er et vanskelig valg blir jo litt feil :p

x800 klarer 1600x1200 med 6x AA og 16 x AF i nyere spill? neppe om r9800 hadde klart det... Du merker ikke forskjellen før det begynner å komme opp i høye oppløsninger... I lavere oppløsninger blir det cpu som er flaskehals.

Om det er verdt pengene er en annen diskusjon :green:

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

nå har jeg ikke sett testen du refererer til men husk to ting: for å ha fullt utbytte av et x800-kort bør du ha en rask cpu, helst p4 3.0 eller tilsvarende a64. på f.eks et system med en p4 2.0 vil de to kortene i de aller fleste situasjoner yte likt, men om du setter dem opp på en a64 3800 vil du nok se store forskjeller, spesielt med AA og AF påskrudd. dessuten er driverne til x800 tidlig i utviktlingsfasen ennå. de neste catalyst fra ati vil nok gi et brukbart boost til x800-kortene, mens r9800-kortene nærmer seg det driverne maksimalt kan presse ut av dem da de har vært gjennom mange driversett og vært på markedet lenge... tatt i betrakning at prisen er relativt lik ville jeg valgt et x800pro til ltit over 3000 om du har et nytt og bra system, om du har et litt eldre system ville jeg heller kjøpt et r9800pro 128 mb til 1800 og spart resten av pengene til senere ;)

Lenke til kommentar

Du har tatt en http:// for mye i linken din.

Den fungerer ikke.

Forresten er den testen litt rar.

HardOCP tester med de høyeste spillbare innstillingene.

Hvis du ser øverst over hvert ''grafdiagram'' står det oppløsning ogg aa/af nivå.

Hvis du ser der kjører x800pro på høyere oppløsning nesten samtlige tester.

Det er en del av testen som heter ''apples to apples''.

Der tester de med lik oppløsning og aa/af nivå.Apples to apples

1083564189888Adk70te_4_2.gif

Bildet vist her er bare for og vise hva som står over selve grafen.

---------------------------------------------------------------------------

Bildet her gir et innblikk i hva kortene yter med lik oppløsning.

1083564189888Adk70te_8_2.gif

Her ser du klart at X800pro drar ifra.

Slik er det på alle de andre apples to apples testene også.

X800pro er et særdeles mye bedre valg enn 9800XT.

Det lønner seg og lese nøyaktig i starten av testen.

!!!WARNING!!!!

Be aware that our main gameplay testing is not done in an “apples to apples” method. We strive to find “which card plays at the highest image quality” while maintaining a solidly playable framerate. The graph titles show you the resolution, AA and AF settings we found to be the best playable settings on the video cards. Then below you will find the graph that outlines Frames Per Second over a period of time. IQ comparisons are to be found below that so you can see the realworld comparison.

We have listened to our readers and taken your suggestions to heart with our evaluation format. There is now an "apples to apples" section that many of you will find beneficial. Also we have started showing ingame IQ comparisons at the resolution and settings shown in the graphs. This is going to be another odd change that will require some time to get used to, but we feel as though it will best capture the true gaming experience that we are wanting you to get a feel for instead of a simple average frame rate number.

We have progressed to this format in order to deliver to our readers a true evaluation of realworld gameplay in retail games exactly how they would be experienced by the gamer.

Håper det ga et bedre innblikk i saken.

Forresten skal det taes med at alle kortene ble testet med tidlige beta drivere. (bortsett fra 9800XT)

Både X800 kortene og 6800 kortene har fått ytelsesøkninger med de nye driverene.

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Hey, først rediger linken, den korekte er:

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjExLDE=

For det andre, dersom du leser testen ordentlig ser du at x800pro kommer likt med 9800xt når x800 har 8x af og 9800xt har af av, det vil si at bildet blir myemye bedre på x800.....

Vær så snill som TDK har påpekt å les ting skikkelig før du kommer med bastante påstander..... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...