Gå til innhold

Abit KG7-Lite - OK eller ikke?

Wotan

Anbefalte innlegg

I disse tider med skatteoppgjør har jeg begynnt å planlegge innkjøp av ny PC.

Så nå lurer jeg på om noen har noe positivt/negativt anngående kortet? Trenger ikke RAID da jeg kun kommer til å ha en disk i PC'n, har heller ikke lyst på integrert lyd, grafikk eller nettkort.

Noen andre kort som jeg burde sjekke ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har det, og det funkar nesten fint. Eit par små bugs, men om det er kortet eller min inkompetente montasje (les: statisk el.) som er årsaken veit eg ikkje. Det er mange som har rapportert problem med det.

Så for å vere på den sikre sida: kjøp noko anna.

Lenke til kommentar

ola pek:

om du klarer å overføre statisk elektrisitet til et hk, så dreper du hk'et!!!

da kan du bare skyte en hvit pinn om noen gang å få start på pc'en!

se om det hjelper å oppgradere bios'en. sjekk i bios om du ikke har rotet til et par innstillinger.

se over at alt sammen sitter godt på plass, men ikke bruk hammer-metoden!

Lenke til kommentar

Har hatt Abit KG-7 (Raid) i min maskin i 6-7 måneder uten problemer.

Monterte nylig Lite-utgaven i PC'n til kjæresten min - dette fungerer også feilfritt.

Må innrømme at jeg er litt Abit-fan (hadde KT-7a tidligere og et annet Abit motherboard før det igjen...)

By the way: Kjæresten min kjører nå XP1900 og jeg bare T-Bird 1400 - må nok gjøre no med det for at det ikke skal gå utover mannsfølelsen :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-04-18 00:31 ]

Lenke til kommentar

Ola Pek:

Har du problemer med at Windows "henger" i noen sek, Dvs oppgavelinjen? Har nemlig et Abit KG7-Lite selv og har dette problemet. Det dukker opp sporadisk og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg har lenge trodd det var RAMen(Apacer 256 MB DDR) eller CPU'en(1400 T-Bird). Problemet har vært der siden den var ny, men jeg har nesten tatt for gitt at jeg hadde klart å skade en av komponentene med statisk elektrisitet. Det som er så synd er at systemet ellers er 100% stabilt, aldri blåskjerm eller lignende. Jeg regner med at det er HW setup'en min, kortet har vunnet omtrent det som er å vinne av testen på både stabilitet og ytelse.

Og ja; jeg har oppgradert BIOS, lastet ned drivere fra både AMD og VIA, men ingen løsning. Slenger med systemet mitt, dersom noen vil finne ut, evnt har samme problem.

Sytemet mitt:

KG7-Lite

AMD 1400 MHz Athlon T-bird

Apacer 256 MB DDR-RAM

Radeon 32 MB skjermkort

Soundblaster Live 5.1

3Comm nettverkskort 10/100mbit

IBM disker

Plextor brenner + Pioneer DVD spiller

OS: Windows XP(samme problem i w2k, så jeg tror ikke dette er årsaken)

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-04-18 01:18 ]

Lenke til kommentar

roaldhansen:

Treng vel ikkje nødvendigvis å drepe heile hk med statisk, kan sikkert gå utover enkeltkomponentar.

Men eigentleg så trur eg ikkje det er det som er problemet, ettersom eg har høyrt om fleir med delvis same problem som meg.

Quote:

se over at alt sammen sitter godt på plass, men ikke bruk hammer-metoden!

Det er akkurat den eg skal bruke, mitt neste system blir nemleg Hammer-basert.:wink: (min noko tvilsomme bror skal få overta KG7-problemet)

kindings:

Har ingen problem med windows.

Men ved 'kaldstart' så må eg slå på ein gong, slå av med powerknappen og så slå på ein gong til for å at treskeverket skal svive i gang.

Resetknappen funkar ikkje, dvs, maskina slår seg av, men startar ikkje på nytt.

Kan ikkje stille spenning i bios, dvs. same kva eg sett vcore til så forblir den faktiske spenninga den same.

Mine tiltak: røske ut og sette saman på nytt to gonger. Sjekka RAMen utallige gonger (memtest, ta ut sett i på ny...)

Ny straumforsyning.

Oppdatert BIOS.

Vel, gjort det meste som står på Pauls Via-faq.

Men når maskina først sviv i gang, så er den fjellstabil.

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-04-18 09:34 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...