Wotan Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 I disse tider med skatteoppgjør har jeg begynnt å planlegge innkjøp av ny PC. Så nå lurer jeg på om noen har noe positivt/negativt anngående kortet? Trenger ikke RAID da jeg kun kommer til å ha en disk i PC'n, har heller ikke lyst på integrert lyd, grafikk eller nettkort. Noen andre kort som jeg burde sjekke ut? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg vil anbefale deg å ligge unna dette kortet pga at chipsettet (amd760+via) er gammelt og tregt i forhold til hva som er på markedet nå. Kjøp heller noe som er basert på KT266A eller KT333, da får du mer ytelse for pengene. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Hadde et Abit KG7-RAID kort i et halvt år,... Det var dønn stabilt lenge,... men plutselig en dag døde kortet. - og jeg fant ut at jeg ikke var den eneste som hadde vært utsatt for dette. Konklusjon : Hold deg unna kortet ! Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Eg har det, og det funkar nesten fint. Eit par små bugs, men om det er kortet eller min inkompetente montasje (les: statisk el.) som er årsaken veit eg ikkje. Det er mange som har rapportert problem med det. Så for å vere på den sikre sida: kjøp noko anna. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 ola pek: om du klarer å overføre statisk elektrisitet til et hk, så dreper du hk'et!!! da kan du bare skyte en hvit pinn om noen gang å få start på pc'en! se om det hjelper å oppgradere bios'en. sjekk i bios om du ikke har rotet til et par innstillinger. se over at alt sammen sitter godt på plass, men ikke bruk hammer-metoden! Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Har hatt Abit KG-7 (Raid) i min maskin i 6-7 måneder uten problemer. Monterte nylig Lite-utgaven i PC'n til kjæresten min - dette fungerer også feilfritt. Må innrømme at jeg er litt Abit-fan (hadde KT-7a tidligere og et annet Abit motherboard før det igjen...) By the way: Kjæresten min kjører nå XP1900 og jeg bare T-Bird 1400 - må nok gjøre no med det for at det ikke skal gå utover mannsfølelsen :wink: [ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-04-18 00:31 ] Lenke til kommentar
kindings Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Ola Pek: Har du problemer med at Windows "henger" i noen sek, Dvs oppgavelinjen? Har nemlig et Abit KG7-Lite selv og har dette problemet. Det dukker opp sporadisk og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg har lenge trodd det var RAMen(Apacer 256 MB DDR) eller CPU'en(1400 T-Bird). Problemet har vært der siden den var ny, men jeg har nesten tatt for gitt at jeg hadde klart å skade en av komponentene med statisk elektrisitet. Det som er så synd er at systemet ellers er 100% stabilt, aldri blåskjerm eller lignende. Jeg regner med at det er HW setup'en min, kortet har vunnet omtrent det som er å vinne av testen på både stabilitet og ytelse. Og ja; jeg har oppgradert BIOS, lastet ned drivere fra både AMD og VIA, men ingen løsning. Slenger med systemet mitt, dersom noen vil finne ut, evnt har samme problem. Sytemet mitt: KG7-Lite AMD 1400 MHz Athlon T-bird Apacer 256 MB DDR-RAM Radeon 32 MB skjermkort Soundblaster Live 5.1 3Comm nettverkskort 10/100mbit IBM disker Plextor brenner + Pioneer DVD spiller OS: Windows XP(samme problem i w2k, så jeg tror ikke dette er årsaken) [ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-04-18 01:18 ] Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 roaldhansen: Treng vel ikkje nødvendigvis å drepe heile hk med statisk, kan sikkert gå utover enkeltkomponentar. Men eigentleg så trur eg ikkje det er det som er problemet, ettersom eg har høyrt om fleir med delvis same problem som meg. Quote: se over at alt sammen sitter godt på plass, men ikke bruk hammer-metoden! Det er akkurat den eg skal bruke, mitt neste system blir nemleg Hammer-basert.:wink: (min noko tvilsomme bror skal få overta KG7-problemet) kindings: Har ingen problem med windows. Men ved 'kaldstart' så må eg slå på ein gong, slå av med powerknappen og så slå på ein gong til for å at treskeverket skal svive i gang. Resetknappen funkar ikkje, dvs, maskina slår seg av, men startar ikkje på nytt. Kan ikkje stille spenning i bios, dvs. same kva eg sett vcore til så forblir den faktiske spenninga den same. Mine tiltak: røske ut og sette saman på nytt to gonger. Sjekka RAMen utallige gonger (memtest, ta ut sett i på ny...) Ny straumforsyning. Oppdatert BIOS. Vel, gjort det meste som står på Pauls Via-faq. Men når maskina først sviv i gang, så er den fjellstabil. [ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-04-18 09:34 ] Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 19. april 2002 Forfatter Del Skrevet 19. april 2002 Takker for svar. Regner med at jeg spytter inn noen 100 lapper til og går for et Asus A7V333 eller tilsvarende. Har vært borti mye Asus og må si meg fornøyd. Uansett, takk for svar. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Abit KG7-LITE: 1013,- Abit KR7A : 1249,- Asus A7V333: 1479,- Tror nok det lønner seg å investere i noe litt nyere enn KG7-LITE... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå