WhipeOut Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg har nettopp skaffet meg en Plextor DVD brenner. Den skal brenne DVD-R+ på 12x og DVD-R- på 8X. Den vil ikke brenne på 12X. Jeg har oppdatert både sw og fw, but no change. Den vil simpelthen ikke brenne på 12X. Noen som har et godt tips til hva det kan være?? Thanks! Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Du har helt sikkert ikke 12x plater. Uten det får du ikke brent 12x. Man kan brenne 8x på noen 4x plater vet jeg, men er ikke helt sikker på hvordan det er med 12x. Hvis jeg brenner 8x på 4x plater på filmer, vil ikke standalone dvdspilleren min ta de. Men alt av Backup går fett på 8x. Se om du finner noen plasser man kan bestille 12x plater å test med de Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 12x plater fins ikke - og vil aldri eksistere heller da 12x standarden ikke eksisterer. (Den eksisterer bare i noen brennerprodusenter sitt hode). Neste DVD+R standard er 16x. Så valget er: vent på 16x plater - eller kjøp 8x plater som virker på 12x. Plextor sine 8x DVD+R virker på 12x - selges av blant annet www.multicom.no - men ikke tro at de er rimelige..... Prodisc og ricoh produserte 8x virker også på 12x......men er ikke enkle å få tak i de heller. (Har en kamerat i Tyskland som sender meg Ricoh 8x til 300,- for 50 plater ink porto fra Tyskland!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå