Gå til innhold

windows firewall + Windows file sharing?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, det var et godt spørsmål. et annet spørsmål er vel hvorfor du i hele tatt kjører Windows sin egen firewall. som jeg vet at erfaring og andre folk så skaper Windows sin egen firewall bare problemer. bytt heller til PC-Cillin, eller Zonealarm eller noen andre brannmurer som faktisk funker som de skal. Windows XP sin firewall er bare shit allikevel. spørs hva som skjer når Service Pack 2 til XP har kommet i sin full helhet om den blir bra. der skal det følge med en firewall.

men inntil da ville jeg ikke brukt brannmuren i XP.

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg til at maskiner på lokal nettverket skal kunne få tilgang til en PC med windows firewall aktiviert?

Win XP pro...

Det går ikke pga det som er dens største svakhet: Den er enten av eller på, og når den er på så blokkerer den alt!

Men den i SP2 er MYE bedre. Du kan lese litt om den HER :thumbup:

Lenke til kommentar

oh for fucks sake...

men hvis jeg installerer zonealarm, og jeg gjør det over remote desktop, vil ikke da RD plutselig kutte når Zonealarm aktiveres? må jeg til med kabler og forbanna stress?

btw, brukt zonealarm før, og det var bare problemer med file sharing i windows da også...kanskje jeg gjorde noe galt..sukk

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg til at maskiner på lokal nettverket skal kunne få tilgang til en PC med windows firewall aktiviert?

Win XP pro...

Det går ikke pga det som er dens største svakhet: Den er enten av eller på, og når den er på så blokkerer den alt!

Feil, feil, feil. Man kan åpne porter under avanserte innstillinger for nettkortet (på samme tab som man aktiverer fw). Jeg bruker to nettkort og ms ics på en egen pc som fungerer som router/fw. Kortet mot internett sperrer for mest mulig (inkl. fildeling), og det mot lokalnettet har ingen sperring/fw.

Fw-en er ikke perfekt, men den er enkel, grei og gjør jobben med å sperre for innkommende tusseladder uten problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...