Gå til innhold

Internet Explorer kræsjer PC'en totalt!

ChrML

Anbefalte innlegg

på Fredagen som var, begynte det plutselig å tordne rett over. Vi forta oss å ta ut skru av PC'ene. Når vi skulle slå av PC'en til mamma, så klikka den. Vi dro ut kontakta, og tenkte ikke noe mer over det.

Når vi skulle slå PC'en på igjen, så restarta den seg sjøl under POST screen, og dermed gikk i en slags loop, og kom aldri på. Vi regna med at det var tordenværet som hadde tatt deler av den, så jeg skrudde den opp, for å finne ut hva det var. Jeg kobla ut alle harddiskene, og PCI kortene, og da gikk det å starte den opp fra en CD. Så kobla jeg på den gamle 40GB disken, og fant ut at da kræsja den under POST screen. Så skrudde jeg den ut, og kobla bare på den nye 250GB disken, og fant ut at da starta den, men disken var delvis skada, og kunne derfor ikke leses eller skrives på alle steder, så windows installeren nekta å formatere den. Så prøvde jeg å koble på alt untatt de to harddiskene, og satt på en gammel 480MB disk for å teste. Da funka alt normalt.

Så kjøpte vi en ny 120GB harddisk, skrudde den inn, og installerte XP Pro på den. Alt gikk bra, inntill vi testa Internet Explorer. Når vi åpner den, fryser PC'en fullstendig 50% av gangene. Hvis den ikke fryser da, fryser den ganske sikkert når vi trykker en link.

Så sendte jeg Opera over LAN-et, og installerte den. Opera funker helt fint. Vi har brukt PC'en etter tordenværet i 1 dag nå, og det eneste tilfellet hvor den blir ustabil, er når vi prøver IE (fryser fullstendig, må resette). Det som er merkelig er at når vi prøver å bruke IE via Min Datamaskin, eller en annen mappe (dvs skrive en internett addresse i Addresselinja i Min Datamaskin), så funker internet explorer helt fint (ihvertfall når jeg prøvde å laste 4-5 sider på den måten).

Har noen her hatt lignende opplevelser? Siden alt unntatt IE funker fint, så tror jeg ikke tordenværet har ødelagt noe på hovedkortet, CPU, eller RAM-en. Veit noen åssen jeg kan fikse detta, så IE ikke fryser PC'en?

ADDED: PC'en freeza nettopp når jeg holdt musa over MS Office Outlook ikonet på system linja. :-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp fiksa det.

La inn SP1, og alt funker plutselig (selv om jeg fra før hadde alt unntatt SP1). PC'en restarter seg når jeg prøver å legge til IPX protokollen i nettverksinnstillingene though. Noen veit hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...