jihn Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 hehehe stråling fra mobil er jo også et eksempel jeg tenker folk flest nesten bader i Er ikke akuratt redd ståling, må jo daue en gang... Men hvor ofte må dere lade den musa der da? Asso, jeg sitter relativt masse og klikker med musa mi på spill og på nettet... Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Ser på stråling som forurensning og, vil helst leve i et minmum av det. Så du har ikke mobiltelefon, du holder deg langt unna trådløse nett, høyspentledninger, mikrobølgeovner, røntgenbilder på tannegekontoret, og fysj, radio hører vi ikke på . Sorry ass, selv hvis du bor i en blybunker 50 meter under jorda kommer det noe stråling inn til deg. Trådløs mus bruker vel 2.4 MHz-båndet IIRC, der er det uansett er stor trafikk og musa har så lav effekt på senderen, du kan nok sitte med musa på pungen (no pun intended) i 100 år uten å ta skade av det. Lenke til kommentar
Pete Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Selvfølgelig er jeg klar over at vi bader i ulike former for elektronisk støy i hverdagen. Poenget mitt er at jeg er bevisst på dette, og unngår og bruke trådløst utstyr, i størt mulig grad. Noen a de største forurensnings kildene er mobilmastene som er satt opp over det ganske land. Problemet med disse er at de er satt opp i tettbebygde strøk. I sentrumsnære områder, barnehager, skoler o.s.v. Syns oppriktig synd på de som sitter på et ellere annet kontor, i en eller anne by i dette land, med en mobil mast rett utenfor kontovinduet. Disse trådløse nettverks dingsene til stasjonære/bærbare stråler vel også så det holder. Spranget fra en trådløs mus, til en Mobil Mast som som sender GSM trafikken rundt omkring det ganske land, er selvfølgelig stor. Men det er prinssippet om å Begrense bruken, eller disponeringstiden du utsetter deg for, jeg tenker på. Kall meg gjerne paranoid, men vurderer sterkt å flytte til et område uten mobildekning etter hvert Lenke til kommentar
vgard Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 hehehe stråling fra mobil er jo også et eksempel jeg tenker folk flest nesten bader i Er ikke akuratt redd ståling, må jo daue en gang... Men hvor ofte må dere lade den musa der da? Asso, jeg sitter relativt masse og klikker med musa mi på spill og på nettet... MX700? Du bare setter den i ladestasjonen når du går fra maskinen, så lader den hvis det trengs, og hvis du skulle glemme å sette den i ladestasjonen en gang trenger du ikke bekymre deg, har brukt den nesten en uke uten å lade den. Dessuten er det et ganske skarpt lys oppå musa som blinker når den trenger lading. Da kan du fremdeles bruke den noen timer. Hvis den plutselig skulle gå tom(les: du ikke la merke til at den blinka rødt de siste timene) kan du jo bare hive i noen vanlige batterier.. Har funka i over et år for meg nå. Gått tom en gang. Lenke til kommentar
Ali_G Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Blir ikke kvitt stråling, med oppladbare batterier dah. Men seff d hjelper jo på økonomien.. Musen stråler sikkert mindre enn det elektriske anlegget i huset ditt uansett. hvis du bor nerme en høyspentlinje så er det mange ganger verre. mobiltelefonen må du ivhertfall holde deg unna... Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Kall meg gjerne paranoid, Paranoid! Anyways, det er strenge regler som regulerer hvor mye stråling som kan bli sluppet ut, og at alle elektroniske dupeditter holder seg innenfor denne grensen. Tror ærlig talt at en dag på stranda i varm sol skader deg mer enn daglig bruk av en trådøs mus. Tenk deg, musa skal bare sende en liten mengde data, og klarer ikke sende mer enn ca 10 meter fri sikt. Hvor mye stråling har du ikke bodd i gjennom hele livet ditt, av tv - og radiobølger, stråling fra pcen (ja, den setter opp et elektromagnetisk felt den og), lys er elektromagnetiske bølger, ja, du finner ikke så mange steder uten noe stråling. Har du forresten prøvd å rette en geigerteller rett opp i lufta eller rett ned i bakken? Masse radioaktiv bakgrunnsstråling som er mye farligere enn de mikrobølgene en trådløs mus sender ut. Allikevel overlever vi...... Ooops, dette ble tidenes OT Lenke til kommentar
Asus Radeon 9800XT Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvorfor ikke kjøpe Logitech MX510? Skikkelig kvalitet og hele 5,8mp! Har den selv og er utrolig fornøyd med ytelsen! Lenke til kommentar
remi sture Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Hvor anbefaler dere å kjøpe dette da? Er jo ikke gunstig å kjøpe over nettet når det kommer 100 kr i frakt på et såpass billig produkt... Lenke til kommentar
jihn Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Bare stikk på nærmeste elkjøp eller har du en annen databutikk i nærheten kansje? Lenke til kommentar
runetbj Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Har du koblet til noen nye enheter på com porten? Jeg hadde problem med en mus som gikk berserk på kart-Pc'n i båten. der viste det seg at når jeg koblet til gps mottageren så ble denne ved en feil identifisert som en microsoft seriell mus, og det ble installert drivere for seriell mus. Dette førte til at det bare ble kaos så lenge gps'en stod på. Lenke til kommentar
remi sture Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Hva er com-porten da? Alt jeg kobler til pcen, går gjennom en av USB-portene... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hva er com-porten da? Alt jeg kobler til pcen, går gjennom en av USB-portene... runetbj: Tror en ny generasjon begynner å gjøre seg merkbar... "Hva er COM-porten?" Lenke til kommentar
remi sture Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Hva er com-porten da? Alt jeg kobler til pcen, går gjennom en av USB-portene... runetbj: Tror en ny generasjon begynner å gjøre seg merkbar... "Hva er COM-porten?" Kan ikke du heller svare på spørsmålet mitt da? Trenger jo ikke å være så blærete fordi alle ikke er like "opplyst" som du er da... Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 jeg ville kjøpt mx 510, har 500 og 510 er bedre og koster minder en den. men, hvalags baterier er det i mx 700?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå