Gå til innhold

Hvordan I/O Shop manipulerer webshopguiden


Anbefalte innlegg

Webshopguiden er jo for at folk skal prøve å få en pekepinn på hva butikken er god for.

Da en butikk bare har f.eks 2 innlegg der begge har karakteren 6 synes jeg dette blir for lite og kanskje litt mistenksomt.. Da handler jeg heller hos en mer anerkjent aktør der jeg vet jeg vil få den servicen jeg vil ha!

 

Men at folk kan komme til å handle utifra erfaringene er det vel ingen tvil om! Ikke spesiellt bra av I/O shop..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De store aktørene i webshoppermarkedet bruker massevis av penger hver dag på å reklamere for seg selv. Disse pengene er det naturligvis vi forbrukere som må betale når vi kjøper varer hos disse. Mindre aktører, som feks I/O Shop, har ikke mulighet til å følge opp med tilsvarende annonser eller lignende. At slike aktører da tar i bruk "mer kreative metoder" har jeg full forståelse for. (Dette sier jeg uten noen som helst formening om holdbarheten i påstander fremlagt av trådstarter).

 

Det er SINNSYKT viktig at vi har mange og forskjellige aktører i dette markedet. Trekker man for eksempel paralell til fly eller mobil-markedet kan man med gru forestille seg hvillke flybillett priser vi ville hatt hvis SAS var enerådende eller hvilke mobilpriser vi ville hatt hvis ikke det var for mindre aktører som feks Chess eller lignende. Merk også at hverken Norwegian eller Chess hadde vært der de er i dag uten hjelp av gratis reklame...

 

Og for å gjøre forvirringen i denne tråden komplett: Hvor mange av dere har vært innom I/O Shop sine sider etter å ha lest denne tråden? Jeg kikket i alle fall innom der for første gang i dag... :hmm: All PR er god PR!

Endret av redrazor
Lenke til kommentar

Begynner å bli bra dette her. Mange meninger og teorier.

Mine tanker rundt dette er at detektiven har oppnådd det han ville, selv om det er flere som er kritiske til han.

Når jeg skal kjøpe noe så har jeg en liten liste og en stor liste. I utgangspunktet så er alle på den store listen. Disse handler jeg ikke fra, har de bevist for andre brukere (MANGE brukere) at de har god service havner de på den lille lista. her er det bare 3-4 shopper som ligger pr dags dato. Dette gjør at det ikke er så lett for nye webshopper å komme igang, men det gjør og så jeg slipper å brenne meg, slik jeg gjorde i begynnelsen. Nå har I/O havnet ganske langt nede på den store lista mi og der blir de nok en god stund.

Lenke til kommentar

Nå har jeg selv kritisert I/O for dette, men jeg vil samtidig si at dette er FORUTSATT at påstandene er riktig, det jeg imidlertid står fast med er ang mine tidligere henvendelser til dem.

Har de gjort en brøler så greit , men samtidig bør en del av tvilen få komme dem til gode .

Lenke til kommentar

Har lest hele tråden nå, å har glist fra øre til øre hele tiden :D

 

En nesten hvilkensomhelst hw.no bruker ville jo ha postet et slikt innlegg om han hadde kommet over det samme. Akkurat som vi gjør når vi finner noe å skryte over. Detektiven har i dette tilfellet gjort en god jobb. Så er det opp til oss, hver enkelt, å bedømme hvorvidt VI finner bevisene gode nok til å sette I/O Shop på svartelisten. Jeg har ingen problemer med å tro på at det som blir sagt her er sant. Men uheldigvis er det noen som trekker tråder til en dårlig episode av CSI her. Kan detektiven ha ordnet alt dette selv? Jepp.. Men det er faen så tvilsomt! Faktisk så tvilsomt at Luxus sine bortforklaringer ikke biter i det hele tatt. Å så lenge moderatorene ikke stenger denne tråden, sier jeg hva jeg mener :p

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg hvor skolert du er i logikk, men det er kun en måte du kan garantere at de IPene ikke er de samme. Du må da ha skrevet begge, eller i det minste hatt kjennskap til hvor fra/med hvilken leverandør innlegget i webshopguiden ble skrevet. Først da kan du "garantere" at IP-adressene ikke er de samme.

Tullpreik! Så lenge jeg ikke har fått skiftet IP fra ISP i feks. en 48 timers periode så kan da jeg "garantere" at ingen andre har hatt min IP noen andre steder. (Med mindre vi da ser bort ifra spoofing og slikt selvfølgelig).

Jeg kan feks. fint "garantere" at jeg har en forskjellig IP fra deg på disse innleggende, enda jeg ikke vet noe om din ISP. Det er umulig å kunne konkludere seg fram til at noen ikke snakker sant utifra ditt eksempel.

Lenke til kommentar

Jaja, får vel komme med noen synspunkter jeg også...

 

Sannsynligvis har trådstarter noe imot de som driver butikken som ikke er relatert direkte til butikken eller noenting, som sikkert allerede er sagt.

Derfor har han/hun sikkert laget/funnet på noe skit som kunne publiseres her.

 

Iogmed at denne butikken holder til ca. 400m unna meg har jeg tenkt til å bestille noe derfra snart og kanskje få snakket noe med dem. Greit nok at de sannsynligvis har postet noen karakterer i webshopguiden selv, men etter hva jeg kan huske er de langt ifra de første(?)!

 

Uff, dette er bare tull og tøys og oppstyr, blæh.

 

(Post laget for å få den i "mine innlegg", ikke flame meg for det værsåsnill).

Lenke til kommentar
Derfor har han/hun sikkert laget/funnet på noe skit som kunne publiseres her.

Beklager reply på posten din, men om du kunne begrunne din "sikkert" påstand hadde det vært flott? Det er slike påstander som er forferdelig unødvendige. Når skal alle skjønne at allogenhver må få ha sine egne meninger? Baah.. :p Først på cpu-gigantene, så på vga-gigantene.. hva er det med folk som absolutt må prøve å snakke for hele forumet når de først rabler ned noe????

 

Jaaaaaaaa, Jeg har Rett, Hør på Meg, HØØØØØØØR! Vennligst gå ned på kne å si akkurat det jeg sier. Rufati er Gud, Rufati vet alt, Rufati er en sarkastisk liten jævel som lar seg irritere over bagateller, jaaaa! HØRHØR!

 

Rufati kan derimot ha skrivefeiler i massevis :D

Lenke til kommentar
Beklager reply på posten din, men om du kunne begrunne din "sikkert" påstand hadde det vært flott? Det er slike påstander som er forferdelig unødvendige. Når skal alle skjønne at allogenhver må få ha sine egne meninger? Baah.. :p Først på cpu-gigantene, så på vga-gigantene.. hva er det med folk som absolutt må prøve å snakke for hele forumet når de først rabler ned noe????

Som du skjønte skrev jeg "sikkert" pga. at jeg ikke har noen forklaring.

Men som sagt, han/hun sa selv at han/hun hadde noe personlig mot personen(e) som driver ioshop. Jeg synes det da er litt logisk, men du så sikkert nederste del av posten min også. :roll:

Lenke til kommentar
Tullpreik! Så lenge jeg ikke har fått skiftet IP fra ISP i feks. en 48 timers periode så kan da jeg "garantere" at ingen andre har hatt min IP noen andre steder. (Med mindre vi da ser bort ifra spoofing og slikt selvfølgelig).

Jeg kan feks. fint "garantere" at jeg har en forskjellig IP fra deg på disse innleggende, enda jeg ikke vet noe om din ISP. Det er umulig å kunne konkludere seg fram til at noen ikke snakker sant utifra ditt eksempel.

Ja, men du glemmer noe helt vesentlig. Tidspunktet mellom de to innleggene er mange måneder, og ingen dhcp-lease varer så lenge. Og hvis trådstarter da fortsatt "garanterer" at IP-adressene ikke er de samme, så har han nok en grunn til det ;)

 

Morsom tråd - og Miss Derek har nok fått det som han/hun ville... på tross av at tråden kanskje tok en litt snedig vending underveis.

Lenke til kommentar

Bare avslutter med å si: Synes ikke du skal bruke www.hw.no og forumbrukere i din private vendetta mot eierne av I/O-shop.

Greit nok, luxus har dumma seg ut, men jeg tror ikke du startet denne tråden i omsorg for hw.no-brukere som eventuelt skulle bruke I/O og derfor skulle advare om å handle der.

Dette er pur hevn, bruk andre metoder, er mitt råd. :devil:

Lenke til kommentar

Enig med mantra17, teit å henge ut små firmaer her pga sånne småting. Særlig hvis man har noe imot en av eierne. Da blir det jo bare på pur F å poste noe sånt uansett om det er sant eller ikke, for man veit som regel mer om ting hvis en har bekjentskap til vedkommene. Man bør ta sånne ting seg imellom.

Lenke til kommentar

Jeg må si det har vært interessant lesing når jeg har tilbragt det meste av dagen på sofaen i en særdeles forkjøla tilstand. Synes det er litt rart at folk tar webshopdetektivens ord for god fisk 100%, skjønt jeg skal si det var fascinerende å lese etterforskningsloggen.

 

Men ettersom dette ser ut til å rakne litt for begge parter, må jeg innrømme jeg hadde lyst til å lage en bruker som het "eksdama til webshopdetektiven"...

 

Synes dog det ikke er så mye vits i å hetse luxus for at han forsvarer seg. Tenk om det hadde vært ditt eget navn og greier som hadde dukka opp og du hadde blitt oppmerksom på det. Antagelig hadde du ønska å forsvare deg du også...

Lenke til kommentar
Hvem som er hvem eller hva betyr vel ikke så mye , det som er sikkert er at det er veldig rart at de starter med 6 ere (sannsynelig fra seg selv og venner ) for så å få masse enere fra reelle kunder , dette viser at dette sannsyneligvis er et firma med liten vekt på kundeservice .

Kanskje vi burde gi dem en 1'er for å kompensere mot 6'erne de har fått :thumbup::laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...