Gå til innhold

Hvordan I/O Shop manipulerer webshopguiden


Anbefalte innlegg

Med en mindre oppdatert side, mindre oppdaterte priser. Reklamerer for seg selv, som i og segselv ikke burde være holdbart hos et selskap som prøver å være en seriøs aktør.

 

Jaja.. Kommer nok ikke til å handle fra dem om ikke jeg får en liten *host* spesialpris *hark* SpearMan. :roll:

Spesialpris? :thumbdown:

hihi :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...]når du ikke er registrert bruker på forumet og dermed ikke ansikt å tape.

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener, men tror du mener at det hadde vært bedre om jeg hadde skrevet 200 innlegg fra før, og så blandet meg inn i diskusjonen? I så fall kan jeg ikke gjøre stort annet enn.. Nei, det kan jeg ikke gjøre noen ting med gitt.

 

Du synes også at det er viktig å poengtere hvor greie de som jobber der er og hvor bra servicen er, fremfor å holde deg til å kun klargjøre din rolle i saken.

Hvor har jeg poengtert det så veldig? Eneste jeg kommer på i farten er da jeg skrev om ordningen de hadde om gratis frakt til alle i Asker og Bærum, men det var da bare for å få frem at det ikke bare var en vennetjenste jeg hadde skrevet om i webshopguiden. Hadde det ikke vært for at noen andre enn meg skrev noe jeg svarte på om det hadde jeg ikke trukket fram den biten der i det hele tatt. Om det er det du sikter til da... Om du sikter til selve anbefalingen jeg skrev kan jeg se jeg ikke burde ha skrevet den ja.. Men det gjorde jeg beklageligvis.

Lenke til kommentar
Så over til den andre tingen webshopdetektiven trakk fram. Selv om det ikke angår meg direkte vil jeg gjerne legge inn en kommentar om det og. Som han selv skriver. Hvor utrolig _dum_ går det ann å bli om Anders ville signert med sin egen e-mail? Poenget er; Hvis han først skulle gått inn for noe sånt, hvor kort tid ville han ha brukt på å opprettet en falsk epost adresse i samme slengen? Det blir i mine øyne rett og slett for dumt, og Anders er ikke dum. Når man i tillegg har holdt på med data og internett aldri så lenge, samtidig som man ser at emailen man skriver inn vil bli synlig på siden, så skal det for min del ikke mye tankegang til å forstå at OM Anders først skulle vært så dum og skrevet om sin egen nettbutikk ville han ha opprettet en falsk emailadresse og, og ikke brukt sin egen e-mail.

Tenk om han faktisk har vært så dum å legge igjen sin egen email? Jeg kan ikke bevise at det er han som skrev det innlegget, men virker det ikke utrolig rart at en eller annen helt "tilfeldig" person ville legge igjen en toppkarakter i webshopguiden å bruke en "tilfeldig" emailadresse som "tilfeldigvis" tilhører en av eierene av I/O Shop.

 

Tydelig at han har noe veldig personlig i mot dem ja.. Hva om vi trekker den enda litt lengere? Hva om vi sier at dette med blink, emailen til Anders og alt visste han om så tidlig som rett før jul i fjor. Hva om han alt da ikke var fornøyd med I/O Shop og skrev innlegget til Anders Nilssen med tanke på å kunne bruke det på denne måten senere.

Hvorfor ville jeg ha lagt inn en toppkarakter på dem hvis det var jeg som postet det innlegget? Du nevner at jeg kunne brukt det mot dem slik som nå og ja det hadde vært mulig å gjøre det, men jeg ville aldri latt dem stå med en 6'er i et halvt år slik at de kunne lure enda flere i mellomtiden

 

Hvorfor i alle dager har webshopdetektiven opprettet en helt ny bruker på hw.no tilsynelatende bare til dette formålet

Fordi jeg ikke har en bruker på dette forumet fra før, og i og med at Webshopguiden tilhører Hardware er det også naturlig å poste på Hardware sitt forum

 

Hvorfor sletter han seg fra blink før man rekker å gå på blink-siden hans og kanskje kunne lest noe mer om han?

Selv om jeg ikke hadde slettet profilen min hadde du/dere bare kommet til en blank profil uten noe å lese om meg

 

Hvorfor i alle dager tør han ikke si hvem han er og hva problemet hans egentlig er isteden for å kaste ut påstander han egentlig ikke har 100% sikkerhet om?

Problemet mitt er at jeg har noe personlig mot I/O Shop og må jo da være en som har en personlig forbindelse til eierene av I/O Shop på en eller annen måte

 

Det er jo veldig genialt å svartmale små webshopper som prøver seg mot de store. Det er ikke lett mot Komplett og de andre kjempene, men det er bra at noen prøver.

Hadde jeg hatt noe å svartmale Komplett for hadde jeg gjort akkurat det samme, men jeg er faktisk fornøyd kunde hos dem

 

Edit: er det mulig å hente ut noen IP'er fra webshopguiden og sjekke om IP'en er brukt på forumet?

Det kan moderatorene gjerne gjøre, men det beviser jo ikke så veldig mye. IP'en jeg har brukt på forumet her har _garantert_ ikke samme IP som det som ble brukt i webshopguiden. Men det er uansett ikke noe problem å surfe gjennom en proxy for å få en annen IP

 

1. "Webshopdetektiven": Vi trenger å vite hvilket forhold du har til I/O. Er du kunde, eller har du et personlig forhold til de involverte i bedriften?

Jeg har aldri vært en kunde, kommer aldri til å være det og er heller ikke en konkurrent. Jeg har tidligere sagt at det er noe personlig, men skal egentlig det ha noe å si hvordan forhold jeg har til dem? Om jeg er bestemora til en av eierene, naboen eller bare har utrolig store fritidsproblemer så skal jo ikke det ha noe å si, så lenge det jeg skriver er sant (og sett fra min synsvinkel er det det)

 

Hah, uansett hvem som forteller sannheten ville jeg vært forsiktig med i/o-shop! Slike påstander oppstår ikke av seg selv.

Nei slike påstander kommer ikke helt av seg selv. Det var helt tilfeldig at jeg så at den email-adressen var brukt i webshopguiden og da det plutselig gikk opp en lys for meg at jeg hadde sett den før, begynte jeg å snoke litt mer

 

Edit: Har utgangspunktet ikke noe i mot webshopdetektiven. Det jeg skriver er ment for å vekke folk, ble litt vell ensporet dette her. Alle tar jo det webshopdetektiven skriver for god fisk. Hvorfor skal vi tro han?

Om folk vil tro meg får være opp til hver enkelt. Jeg hadde ikke laget en slik tråd hvis hele historien bare hadde vært diktet opp

 

Jeg har uansett hele tiden skrevet at hvis moderatorene ikke syntes denne tråden var passende kunne de gjerne slette den, men det virker som om de ønsker at den skal stå

Lenke til kommentar

Hvem som er hvem eller hva betyr vel ikke så mye , det som er sikkert er at det er veldig rart at de starter med 6 ere (sannsynelig fra seg selv og venner ) for så å få masse enere fra reelle kunder , dette viser at dette sannsyneligvis er et firma med liten vekt på kundeservice .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

enig med snekker`n der, det gir jo selvsagt en pangstart for et nyoppstartet firma å få super kritikk i webshopguiden. det tar vanligvis lang tid å opparbeide seg bra kundeforhold slik f.eks komplett har gjort, I/O shop tenkte de kunne ta en snarvei, lurte noen kunder og fikk en real oppvask i denne treaden.

 

I/O shop minner meg litt om easypc om noen husker dem? mange forskuddsbetalte varer der, inklusive meg selv, og det tok forferdelig lang tid ør de kom, enkelte fikk aldri tingene de betalte for. etter snart to måneder med masse lovnader per mail om at varen var sendt tok jeg kontakt med tv2hjelper deg, ble oppring av en journalist som ville lage sak om useriøse webshopper, jeg sa hvordan det lå an til easypc og to dager etterpå fikk jeg varen jeg betalte for. mulig noen av de positive erfaringene easypc hadde var fra reele brukere men de fikk også mye pepper for de samme tingene som I/O shop gjør nå. mulig de også går konkurs etterhvert slik easypc gjorde?

Lenke til kommentar

hehe :laugh::laugh:

 

Dektektiven, må jo være en forsmådd elsker/elskerinne :p

 

Hevnens hans/huns er i allefall søt, hehe :laugh: , og utspekulert også :laugh:

 

Hvilken hevn er søtere en å kunne bidra til å ødelegge for sine forhatte uvenner :laugh:

 

Utmerket uttenkt av "dektektiven", og fantastisk vellykket, halve syforeninga her applauderer :laugh: , tøft å klare å få en slik fantastisk negativ respons fra et av norges største data forum..... Sleipt. Hadde jeg hadd jobb ledig for en utspekulert konspiratør så hadde webshopdektektiven lagt inn en topp søknad :laugh:

 

Banna bein på at sånn karaktergiving finnes på samtlige webshopper, spesielt på de store, de har jo flere "venner". Det er direkte naivt å tro at ikke mange slike "6" ere er rene vennetjenester.

 

Se bare på diskusjoner her på HW, hardcore komplett vs harcore netshop, psdata fans osv.

 

Kjenner selv ikke til I/O, men skal faktisk sjekke om de har noe jeg trenger :thumbup:

 

 

Og lykke til til de som driver I/O, de trenger det.

 

Flott tråd, denne skulle vært på humor911 :laugh:

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Selve hovedproblemet her er vell selve struktruren på webshopguiden, skal ikke benekte for at hvis man leser gjennom mange av "erfaringene" til diverse webshopper så ser man at det finnes veldig mange rare e-mail adresser... :ermm:

 

Har faktisk sjekket opp dette en gang når det gjaldt easy-pc og det viste seg at venner av selskapet + eieren drev og la inn erfaringer selv her inne.

Synnes rett og slett at systemet bør forandres, sånn at det bare er vi forumbrukere som har lov til å legge inn disse erfaringene, synnes også at vi burde ha en slags form for identifikasjon på brukerne her sånn at det ikke har vært mulig å lage seg flere brukeridentiter.

 

Når det gjelder I/O shop så ser jeg på det hele med en stor klype salt, tror heller at webshopdetektiven er ute etter å henge ut firmaet pga personlige problemer med dem, og selv om det han sier kan stemme så er det ikke riktige måten å gjøre dette på. Mener at han burde kontakte ledelse i hw.no med opplysningene sine, for at di skal kunne ta kontakt med firmaet og prøve å ordne opp i dette, når di ikke fram så synnes jeg at det blir riktig å ta det opp her på en saklig måte.

 

Husk at det finnes små selskaper der ute som kanskje bare har 2-3 ansatte som prøver å gjøre sitt beste for å overleve i jungelen av webshopper og da er det ikke like lett, så jeg forstår godt at noen ønsker å fremheve sin webshop selv om dette ikke er etisk riktig.

 

Men med en gang en webshop begynner å svindle, for eksempel at du forskudsbetaler en vare og motar aldri denne, da synnes jeg at di fortjener alt faenskap som kan framskaffes.

Lenke til kommentar

Private feider eller ikke, dette er jo grei info for oss brukere uansett? I/O har gjort feil. Hva detektiven har funnet ut kan jo være ikke tillatt av HW.no? Synes de skal sjekke opp i om noen flere av innleggene er sendt inn av samme IP jeg og slettet de fra statistikken, evt merket med "venn", "eier", "kone" eller "husdyr" for den del..

 

DrSeafood

Lenke til kommentar
Hvilken hevn er søtere en å kunne bidra til å ødelegge for sine forhatte uvenner  :laugh:

Utmerket uttenkt av "dektektiven", og fantastisk vellykket, halve syforeninga her applauderer  :laugh: , tøft å klare å få en slik fantastisk negativ respons fra et av norges største data forum.....  Sleipt.

Ser ut som om de fint har klart å ødelegge for seg selv i dette tilfellet. :shrug:

 

Banna bein på at sånn karaktergiving finnes på samtlige webshopper, spesielt på de store, de har jo flere "venner". Det er direkte navit å tro at ikke  mange slike "6" ere er rene vennetjenester.

Det kan sikkert være så. Betyr det da at man skal bare børste det under teppet når man kommer over slike tilfeller?

 

Flott tråd, denne skulle vært på humor911  :laugh:

 

En slik sak som dette som potensiellt kan få alvorlige økonomiske konsekvenser for de involverte, trolig pga. noe som "i øyeblikket virket som en god idé å gjøre" synes ikke jeg er spesielt morsom. Men fint at du har det så rasende gøy da.

Lenke til kommentar

eg synes at denne topicen burde stenges...

 

Han dektektiven e ny bruker

Han Torbjørn fyrn e ny bruker

Han såkalte lillebroren e ny bruker

 

Sånn eg ser det så kan alt det her bare være tull... men vi kan ikke ha en diskusjon som det her på forumet, alt for mye feil kan bli sagt uten at noen kan si imot

 

EDIT: skriveleif

Endret av Vandahl
Lenke til kommentar

Vel her er det snakk om at noen har brukt "ufine" metoder så grunnlaget for hvorfor disse er fremkommet er vel temmelig urelevant , det som er greit her er at dette kommer frem .

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye ,men mener at har de brukt slike mnetoder bør det komme frem her på lik linje med at andre webbutiker tidligere har fått temmelig hård medfart for lignende ting .

Enten tar man alle eller ingen .

Lenke til kommentar

Enda mer bakgrunnsinfo:

 

I slutten av november 2003 tror jeg, nærmere bestemt 24. november, så

var det fæst for Bærums verk BBNO lag. Her møttes "tilfeldigvis" eieren av I/O-shop, og dama til Webshopdetektiven. Og utover kvelden så ble det litt tafsing ja, for å si det slik...

 

Ikke rart Webshopdetektiven er pissed nå, og ønsker mannen 7 fot under torva og mere kos attåt. Tenkte bare å opplyse om dette, da flere her lurte på agendaen til Webshopdetektiven.

Lenke til kommentar
Vel her er det snakk om at noen har brukt "ufine" metoder så grunnlaget for hvorfor disse er fremkommet er vel temmelig urelevant , det som er greit her er at dette kommer frem .

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye ,men mener at har de brukt slike mnetoder bør det komme frem her på lik linje med at andre webbutiker tidligere har fått temmelig hård medfart for lignende ting .

Enten tar man alle eller ingen .

Når motivet er hevn, må man også stille spørsmål ved de såkalte bevisene. Er jo ikke så vanskelig å fabrikere slike bevis.

Lenke til kommentar

Innlegget mitt er gjennomsyret av ironi.....

 

For det er direkte en latterlig barnslig innfallsvinkel som er gjennomsyret av hevnetanker, onskapsfulhet, og som trådstarteren prøver å legimentere med "finsnakk"

 

Hele greia minner meg om en syforening , med baksnakkelser og konspiriasjonsterorier.

 

Nå er dettte ikke for eller imot I/O, var for første gang innom webbutikken etter å ha lest denne tråden.

 

Og trådstarter har lyktes 100% med sin intensjon med denne tråden. Men å feste lit til konspirasjonsterior laget av en åpenbart fiende av firmaet, det forteller mer om de som henger seg på hylekoret.

 

Mulig at I/O ikke er en bra butikk, vet ikke selv. Men som nevnt å tro at brorparten av Webshoppenen ikke har noen tilsvarende 5/6 på webshopguiden er direkte dumt.

 

Webshopguiden er faktisk et kraftig markedsføringsverktøy, og en hver god markedsfører vil førsøke å få best mulig resultat der. Og som et hvert markedsføringsmedia vil det førsøkt bli manipulert. Noen gjør det bare ikke profisjonelt.

 

Og jeg leste de kommentarene som var der på I/O, vel du har rett i at de nok har ødelagt for seg selv med manglende svar o.l.

 

Hvorfor de har 3 dager lengre leveringstid en komplett/mpx/netshop/psdata sier seg selv, de benytter sin grossist som lager, og forsendelstiden er ca 3 dager fra de fleste grossister.

 

Så vil jeg avslutte med å bare si at det er ikke rom i markede for små webbutikker uten egen import. Tilstandene er lik som i kioskbransjen, hvor en får varene rimeligere hos rema/rimi enn hos grossisten. For en som skal selga data er faktisk prisguiden kilden til den rimeligste hardwaren i 60-70% av tilfellene, særskilt hvis en holder seg oppdatert med ukens tilbud hos de enkelte webshoppene.

 

Det vil komme opp data wepshopper fortsatt, for det er nok av entusiaster innenfor dette området, men det er ikke økonomisk grunnlag for en slik virksomhet uten egen import. Det vil enhver økonom med tilgang til grosistpriser

på data kunne bekrefte.

 

Et generelt godt råd er faktisk å holde seg til de store og håpe at de ikke fusjonere. For sålenge det er 4-5 "store" er det konkuranse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...