Gå til innhold

Hvordan I/O Shop manipulerer webshopguiden


Anbefalte innlegg

Vi vet ikke, men er det ikke slik at innleggene blir sjekket før de legges ut, dermed må vel alt vere ok før det blir godkjent ?

For meg er det likegyldig hvilken plass de ligger på ,men skal en først slå ned på såkalt "misbruk" ja så må det slås ned på alle .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En forklaring fra luxus (Thorbjørn)

Bare en liten ting jeg synes er litt pussig/merkelig. Du er også nyregistrert...

Skal ikke dømme deg på noen som helst måte og si at det du ser er feil eller noe (det finnes jo alltid to sider av samme sak), men jeg finner det veldig merkelig at du er registrert drøyt et døgn etter at tråden ble startet. Vel, noen kan sikkert ha tipset I/O Shop om tråden, men hvorfor svarer da ikke noen som _faktisk_ jobber der da?

 

Vel, du har selvsagt full rett til å registrere deg her, er bare det at det er litt merkelig at det skulle skje så fort etter at tråden ble startet ;)

Ja, jeg er nyregistrert. Ble tipset om innlegget på IRC i går da navnet mitt hadde dukket opp i en tråd her, og svarte i dag etter en liten overveielse om det egentlig ville føre til så mye å skrive noe eller ei. Har aldri vært inne på dette forumet før, selv om jeg ofte er innom hw.no.

 

Om Anders eller Frode har planer om å svare vet jeg ikke. Men det jeg tenker nå da... Hva skal de i så fall svare? "Nei, det var ikke noen av oss som gav oss selv 6'er"? Jeg mener, ville alle da tenkt - Oki, da har de sikkert ikke gjort det? Jeg tror ikke det hadde gjort den største forskjelden fra eller til.

Jeg fant i allefall ut at jeg skulle svare og prøve å få frem at jeg faktisk ikke er ansatt der. Men navnet mitt, e-mailen min og 6'ern var fra meg. Så "webshopdetektiven", tilfeldig var det nok neppe nei..

Lenke til kommentar
Vi vet ikke, men er det ikke slik at innleggene blir sjekket før de legges ut, dermed må vel alt vere ok før det blir godkjent ?

For meg er det likegyldig hvilken plass de ligger på ,men skal en først slå ned på såkalt "misbruk" ja så må det slås ned på alle .

...,men for å kunne rettferdig kunne slå ned på noen så er det en fordel å vite at den noen har gjordt noe galt eller villedende.

Lenke til kommentar

Vel, slik som jeg ser det kan det vel ikke så langt bevises noe i denne saken, men de påstandene som er lagt frem MÅ besvares!

 

1. "Webshopdetektiven": Vi trenger å vite hvilket forhold du har til I/O. Er du kunde, eller har du et personlig forhold til de involverte i bedriften?

 

2. "luxus": Vi skjønner godt at du prøver å hjelpe vennene dine, men hvorfor lar du de ikke forsvare seg selv? Det virker jo opplagt litt mistenksomt å komme hit og forsvare de når du ikke tjener noe på dette selv.

 

- ingen av de to ovennevnte har gitt noen personlige opplysninger som kan tyde på hvorvidt de forteller sannheten, eller om de i det hele tatt er virkelige personer.

- Kan noen bevise at ikke andre enn I/O selv har manipulert webshopguiden? (så fremt at I/O har manipulert den??)

- Hvorfor plutselig alle enerene? Har de stengt virksomheten, eller er pågangen så stor at de ikke greier å behandle sine kunder? Noe som de tydeligvis var flinke til i begynnelsen, eller...?

Lenke til kommentar
2. "luxus": Vi skjønner godt at du prøver å hjelpe vennene dine, men hvorfor lar du de ikke forsvare seg selv? Det virker jo opplagt litt mistenksomt å komme hit og forsvare de når du ikke tjener noe på dette selv.

Vel, de må gjerne svare for seg selv om de vil det. Jeg svarte fordi jeg ikke syntes det var riktig å la det stå igjen som et inntrykk at jeg var ansatt ved firmaet da dette er helt feil. Resten ballet på seg siden jeg syntes det var rimelig skjørt skrudd sammen at "webshopdetektiven" kunne si så bastant at en e-mail som absolutt alle og en hver kunne ha skrevet inn måtte ha kommet fra Anders, og dermed starte en lynsjetilstand uten egentlig å kunne vite dette sikkert.

...Så da sier jeg i fra om det jeg mener ja, uten å måtte tjene noe på det selv. Håper ikke du har det sånn at du må tjene noe på alt du gjør...

Lenke til kommentar

luxus: viss du er venner med de som står bak bedrifta er det vel ikkje rart at dei kjem heim med varene? kanskje lurt å opplyse om at du ikkje er vanleg kunde?

 

dessutan er det meget tvilsomt å legge inn slike erfaringar når du jobbar der.... (både lønna og ulønna....)

 

nokon som har tipsa IO Shop? ventar på svar her....?

 

STOR skrape i lakken.....

Endret av StudInc
Lenke til kommentar

Hah, uansett hvem som forteller sannheten ville jeg vært forsiktig med i/o-shop! Slike påstander oppstår ikke av seg selv. Og med det mener jeg uansett om webshopdetektiven er konkurrent eller ikke!

 

At luxus prøver å hjelpe sine venner/kolleger beviser ihvertfall for meg at det er en tredjepart i denne saken..! :mad:

Endret av _Talon_
Lenke til kommentar
luxus: viss du er venner med de som står bak bedrifta er det vel ikkje rart at dei kjem heim med varene? kanskje lurt å opplyse om at du ikkje er vanleg kunde?

Vel, jeg syntes ikke det var noe uproblematisk å skrive det da gratis levering hjem til kunden er noen de alltid har praktisert for _alle_ kundene i Asker og Bærum.

Lenke til kommentar
Vel, jeg syntes ikke det var noe uproblematisk å skrive det da gratis levering hjem til kunden er noen de alltid har praktisert for _alle_ kundene i Asker og Bærum.

Isteden for å forvare og argumentere imot her ,burde du vel heller tatt "lua i hånden" og innrømmet at her har du gjordt en feil og feilinformert andre kunder .

Det er vel liten tvil om at du som bestekompis til eiern av firmaet ser deg "tjent" med at de kommer best mulig ut ,uansett om det er fortjent eller ikke . :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Vel, de må gjerne svare for seg selv om de vil det. Jeg svarte fordi jeg ikke syntes det var riktig å la det stå igjen som et inntrykk at jeg var ansatt ved firmaet da dette er helt feil. Resten ballet på seg siden jeg syntes det var rimelig skjørt skrudd sammen at "webshopdetektiven" kunne si så bastant at en e-mail som absolutt alle og en hver kunne ha skrevet inn måtte ha kommet fra Anders, og dermed starte en lynsjetilstand uten egentlig å kunne vite dette sikkert.

...Så da sier jeg i fra om det jeg mener ja, uten å måtte tjene noe på det selv. Håper ikke du har det sånn at du må tjene noe på alt du gjør...

Jeg har det jo selvsagt slik jeg. Jeg kan ikke gjøre noe uten å tjene på det. Det er derfor jeg sitter her nå, det er derfor jeg holder på med linux og det er derfor at jeg hjelper til forskjellige plasser hvor det trengs....

 

Men nå var det vel ikke meg vi snakket om?

 

Jeg sier heller ikke at du tjener noe på dette, men det virker så rart at du skulle kaste deg inn i en diskusjon, hvor alle egentlig er innehavere av tilsynelatende samme mening om I/O shop, når du ikke er registrert bruker på forumet og dermed ikke ansikt å tape, og heller ikke er afflifiert med selskapet som diskuteres i tråden. Du synes også at det er viktig å poengtere hvor greie de som jobber der er og hvor bra servicen er, fremfor å holde deg til å kun klargjøre din rolle i saken. Jeg håper virkelig du skjønner hvorfor jeg reagerer?

Lenke til kommentar

Må si at jeg reagerer litt på at webshopdetektiven er en helt ny bruker som ikke har gjort annet enn å skrive 3 innlegg i denne posten. Videre går han jo langt på vei i å antyde at det er vondt blod mellom han og de som driver I/O Shop. Har noen der stukket av med damen hans eller noe slikt? Hadde det vert snakk om dårlig kundebehandling eller lignende så kunne han jo bare sagt det, eller er det kanskje noe annet?

 

Er det kanskje webshopdetektiven som har lagt inn noen av de innleggene?

 

At venner og halvveis ansatte skriver innlegg i guiden er jo også ”litt” tvilsomt.

 

Tenkte bare jeg skulle fargelegge diskusjonen litt, siden de fleste hadde tatt på seg de store skylappene ;)

 

Edit: Har utgangspunktet ikke noe i mot webshopdetektiven. Det jeg skriver er ment for å vekke folk, ble litt vell ensporet dette her. Alle tar jo det webshopdetektiven skriver for god fisk. Hvorfor skal vi tro han?

 

Igjen, er bare ment som tankevekkere, ikke som kritikk. Håper folk skjønner hva jeg mener.

Endret av mar
Lenke til kommentar
Jeg kjenner lillebroren til "siaco" veldig godt faktisk.

ahpadt : Da er du min superhelt.

 

---

 

Men tilbake til I/O Shop, de får veldig mye pepper her (noe som er fortjent _hvis_ det viser seg at dette er sant). Jeg skal ikke blande meg borti dette her, men kunne vært greit om noen hadde sagt i fra til dem, så vi kunne hørt Deres perspektiv ?

Lenke til kommentar
ahpadt : Da er du min superhelt.

 

---

 

Men tilbake til I/O Shop, de får veldig mye pepper her (noe som er fortjent _hvis_ det viser seg at dette er sant). Jeg skal ikke blande meg borti dette her, men kunne vært greit om noen hadde sagt i fra til dem, så vi kunne hørt Deres perspektiv ?

Takk. :roll:

Lenke til kommentar

:D Det beste med alt dette er at de faktisk er seriøse aktører og gjør jobben sin, så dere får holde dere til aktører som leverer sent og har altfor mange kunder til å ha god kundeservice, dere da! :thumbup:

 

Og ja, som sikkert han der detektiven vil "grave opp" via CIA eller noe annet moro, så er jeg lillebroren til siaco. Men det betyr kanskje at jeg vet litt om hva dette firmaet gjør da.. i motsetning til alle dere som bare tar dere et førsteinntrykk av det "Mr. Detektiv" finner ut... :hrm:

Endret av SpearMan
Lenke til kommentar
:D Det beste med alt dette er at de faktisk er seriøse aktører og gjør jobben sin, så dere får holde dere til aktører som leverer sent og har altfor mange kunder til å ha god kundeservice, dere da! :thumbup:

Med en mindre oppdatert side, mindre oppdaterte priser. Reklamerer for seg selv, som i og segselv ikke burde være holdbart hos et selskap som prøver å være en seriøs aktør.

 

Jaja.. Kommer nok ikke til å handle fra dem om ikke jeg får en liten *host* spesialpris *hark* SpearMan. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...