Gå til innhold

Hvordan I/O Shop manipulerer webshopguiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
altså, la oss nå si at webshopdetektiven er ansatt i en konkurrent, hva har det egentlig med saken å gjøre ?

hvis dette faktisk er sant så er det jo egentlig helt det samme hvem som avslører dem.

Det kan tenkes at en konkurrent ønsker å sverte de på denne måten, slik at de får mindre omsetning, og dermed øker konkurrentens markedsandel.

 

Webshops pakker jo sammen raskere enn man rekker å oppdatere bookmarksene sine. Å gjøre et helt forum som Hardware, med alle sine medlemmer, negativt innstilt til en gitt butikk, får relativt store konsekvenser da mange sjekker her først.

 

For all del, jeg liker ikke folk som promoterer seg selv, men jeg er ikke så naiv at jeg tror at alt her er fair play heller.

Lenke til kommentar
Bra "webshopdetektiven" :thumbup: - men hvordan fall det deg inn å undersøke så grunndig? :dribble:

Tidligere i tråden sa jeg at jeg hadde fritidsproblemer, og det stemmer nok det, men jeg har faktisk noe personlig mot (uten å gå nærmere inn på det) I/O Shop også. Likevel skal ikke min personlige mening ha noe å si i denne saken da de likevel har manipulert webshopguiden og det hadde de gjort uansett om jeg hadde noe mot dem personlig eller ei. Det de har gjort skal ikke ha noe å si for hva jeg personlig mener

 

Jeg kan si at jeg ikke er en konkurent av dem selv om mange sikkert tror det, men hvilket forhold jeg har til dem vil jeg ikke gå nærmere inn på. Det viktigste er faktisk at jeg får frem sannheten om en såpass useriøs webshop som I/O Shop

Lenke til kommentar

Siden jeg (Thorbjørn) så behørig har blitt dratt med inn av webshopdetektiv her føler jeg det er på tide å registrere seg som bruker på hw.no og gi min mening om det.

 

First thing first. Ja, jeg er en venn av både Anders og Frode som driver I/O Shop, men nei jeg er ikke ansatt i firmaet på en eller annen måte som webshopdetektiv vil ha det til. Faktisk ikke på noen måte. Dette kan jeg selvfølgelig blånekte så mye jeg vil på, problemet er jo at det er umulig å bevise det. Det eneste jeg kan gjøre er å forklare hvilken relasjon Frode mener med ”kvasi-semi-firma-ansatt”.

 

I/O Shop er et lite firma. For de av dere som har prøvd å starte et eget firma så vet dere at det er mye å gjøre og lite å tjene. Hvertfall den første tiden (og her regner man med hvertfall et par år før man kan forvente litt fortjeneste). Jeg er student ved HIO samtidig som jeg jobber på kveldstid. For ordens skyld, i kommunen her hvor jeg bor. Igjen, ikke i I/O Shop. Kvasi-firma-ansatt-delen kommer inn de dagene jeg som student ikke hadde stort å gjøre på dagtid (og som student kan det fort bli noen dager), og dermed har dratt til Anders og Frode på jobben dems for å være sammen med dem. Hjulpet å bære varer, kopiert fakturaer, vært med rundt for å kjøre ut varer til kunder. Men, NEI, igjen; Jeg har ingen økonomisk vinning på dette, jeg har ikke tjent en eneste krone. Jeg har hjulpet dem med diverse småting som venner flest hadde gjort. Hvertfall de vennene jeg vil ha.

 

Når det kommer til erfaringen jeg skrev om I/O Shop i webshop guiden kunne den ikke stemt bedre. Jeg bestilte vare og fikk den raskt levert på døra. Ja, jeg ser at som en venn kan jeg være noe inhabil i den form av at om jeg ikke hadde fått varen raskt og rett på døra hadde jeg høyst sansynlig heller ikke klaget over dette høylytt, men når først situasjonen var som den var og det faktisk stemmer har jeg ikke de store motforestillingene med å skrive det.

Nå tenker sikkert noen at dette kan jo være oppspinn. Dette kan bare være noe han sier. Fint lite jeg kan gjøre for å bevise dette. Selv om jeg hadde scannet fakturaen og lagt den ut her ville sikkert noen ha tenkt (og rablet ned noe useriøse kommentarer i forumet) "Ha-ha, hallo! - Vi er ikke dumme. Denne fakturaen har de jo bare laget nå for anledningen for å bygge opp troverdighet". Så jeg tror jeg gir opp med å forklare meg der så får heller hver enkelt som leser dette ta det som det er og gjøre seg opp sin egen mening om jeg burde, eller ikke burde skrevet om min erfaring om et firma der hvor jeg er venn med de som drifter det.

 

Så over til den andre tingen webshopdetektiven trakk fram. Selv om det ikke angår meg direkte vil jeg gjerne legge inn en kommentar om det og. Som han selv skriver. Hvor utrolig _dum_ går det ann å bli om Anders ville signert med sin egen e-mail? Poenget er; Hvis han først skulle gått inn for noe sånt, hvor kort tid ville han ha brukt på å opprettet en falsk epost adresse i samme slengen? Det blir i mine øyne rett og slett for dumt, og Anders er ikke dum. Når man i tillegg har holdt på med data og internett aldri så lenge, samtidig som man ser at emailen man skriver inn vil bli synlig på siden, så skal det for min del ikke mye tankegang til å forstå at OM Anders først skulle vært så dum og skrevet om sin egen nettbutikk ville han ha opprettet en falsk emailadresse og, og ikke brukt sin egen e-mail.

 

Webshopdetektiven sier han har noe personlig i mot I/O Shop. Det kommer også virkelig tydelig frem av innlegg han skrev i gjesteboka til Anders på mye omtalte Blink. ”Haha, du måtte bare slette det innlegget jeg postet tidliger, og du som skriver at du håper noen signerer gjesteboka di. Du skal bare vite at ryktet til websjappa til deg og decodex sannsynligvis allerede er totalt ødelagt. Håper dere går konkurs. Og i morgen skal jeg tipse Budstikka om dere”. For ordens skyld, Budstikka er lokalavisa i Asker og Bærum og innlegget han postet tidligere var noe alla det han la inn her.

 

Tydelig at han har noe veldig personlig i mot dem ja.. Hva om vi trekker den enda litt lengere? Hva om vi sier at dette med blink, emailen til Anders og alt visste han om så tidlig som rett før jul i fjor. Hva om han alt da ikke var fornøyd med I/O Shop og skrev innlegget til Anders Nilssen med tanke på å kunne bruke det på denne måten senere.

Dette er _selvfølgelig_ bare spekulasjoner. Grenseløst grunnløse sådan (Bortsett fra at webshopdetektiv virker jo virkelig ganske hevngjerrig).

 

Poenget mitt er at hvem som helst kunne ha skrevet det berømte innlegget i Webshopguiden. Vi får antageligvis aldri vite hvem, og ei heller hvilket motiv personen hadde. Enten det var en konkurrent som hadde funnet ut at det var Anders sin e-mail og håpet det skulle komme for en dag, om det var en hevngjerrig kunde eller om det var en firmaeier som ville fremme sitt firma. Det som linker innlegget opp i mot Anders er e-mailen, noe hvem som helst kunne klart å få tak i f.eks. igjennom blink noe som er demonstrert til de grader. Og igjen, hvem som helst kunne ha skrevet innlegget og brukt e-mailen.

 

Og en ting til. Hvorfor i alle dager har webshopdetektiven opprettet en helt ny bruker på hw.no tilsynelatende bare til dette formålet (Den konklusjonen trekker jeg jo ut i fra navnet han bruker)? Hvorfor sletter han seg fra blink før man rekker å gå på blink-siden hans og kanskje kunne lest noe mer om han? Hvorfor i alle dager tør han ikke si hvem han er og hva problemet hans egentlig er isteden for å kaste ut påstander han egentlig ikke har 100% sikkerhet om?

 

Hadde han faktisk kommet med noe han visste var 100% sant, og ikke slenge ut indisier han ikke har fast grunnlag for å si skulle jeg ikke sagt så mye. Men når jeg plutselig blir ansatt i I/O Shop, og Anders _så sikkert_ skal ha skrevet og signert skryt med egen e-mail begynner det å gå litt langt.

Det er jo veldig genialt å svartmale små webshopper som prøver seg mot de store. Det er ikke lett mot Komplett og de andre kjempene, men det er bra at noen prøver. Lenge leve priskrig. Så lenge det er noen små igjen da...

 

- Thorbjørn

Lenke til kommentar
En forklaring fra luxus (Thorbjørn)

Bare en liten ting jeg synes er litt pussig/merkelig. Du er også nyregistrert...

Skal ikke dømme deg på noen som helst måte og si at det du ser er feil eller noe (det finnes jo alltid to sider av samme sak), men jeg finner det veldig merkelig at du er registrert drøyt et døgn etter at tråden ble startet. Vel, noen kan sikkert ha tipset I/O Shop om tråden, men hvorfor svarer da ikke noen som _faktisk_ jobber der da?

 

Vel, du har selvsagt full rett til å registrere deg her, er bare det at det er litt merkelig at det skulle skje så fort etter at tråden ble startet ;)

 

Btw: det ligger 5 6'ere inne på I/O Shop så OM 2 av de skulle være falske (påstår ikke at de er det, bare tenker litt høyt her) så ville gjennomsnittet vært ca 3,3 (3,5 hvis vi sier at luxus (Thorbjørn) teller), altså en 17 plass en plass lenger ned enn de har nå (samme plass hvis luxus (Thorbjørn) teller).

Konklusjon: Mye syting og bråk over at de muligens kanskje har en plassering for høyt oppe.

Lenke til kommentar

Har vel ikke så mye med plasseringen å gjøre ,men er dette juks og fanteri bør de få samme medisin som andre her har fått .

Det vil vel ikke være rett om noen skal lide i årevis menst andre skal gå "fri"

 

Luxus , du burde isåfall ha skrevet det i din erfaring at du var bestekompisen til eiern og hjalp han på fritiden.

Å gi noen en sekser fordi de gir en kompis en vennetjeneste er noe drøyt og kan ikke forstås på noen annen måte en at dette er for å forsøke å gi et "falskt" inntrykk av firmaet . Spesielt med tanke på at DU var den første som la inn erfaring på dem ,ser man på de siste som nok da er vanlige kunder så hagler det jo med enere. :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Har vel ikke så mye med plasseringen å gjøre ,men er dette juks og fanteri bør de få samme medisin som andre her har fått .

Det vil vel ikke være rett om noen skal lide i årevis menst andre skal gå "fri"

Skjønner jo problemet, men jeg bare synes det er litt vel mye å bråke for en plassering. Tydligvis bare jeg som synes det.

 

Når det er sagt: VET vi at det andre innlegget var fra Anders Steinlein? Nei, det gjør vi ikke. Vi vet bare at en eller annen har skrevet inn en mailadresse som tilhører Anders Steinlein, og at denne personen har brukt navnet Anders Nilssen.

Å konkludere med at det er Anders Steinlein som har skrevet det synes jeg er en farlig konklusjon rett og slett fordi vi faktisk ikke vet hvem som skrev det.

 

Edit: er det mulig å hente ut noen IP'er fra webshopguiden og sjekke om IP'en er brukt på forumet?

Endret av Atpn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...