Gå til innhold

Hvordan I/O Shop manipulerer webshopguiden


Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del her på forumet i over et år nå, men aldri postet noe før, så jeg er usikker på om det er i tråd med retningslinjene å poste et slik innlegg som jeg kommer til å gjøre nå. Dette underforumet her er jo til for å fortelle om sine webshoperfaringer, men jeg har ikke sett et annet innlegg som er likt det jeg nå kommer til å poste. Moderator(ene) får slette innlegget hvis de synes det er upassende. Alt jeg har tenkt å gjøre er å avsløre hvordan I/O Shop har manipulert Webshopguiden ved å gi seg selv toppkarakterer

 

Leser man brukererfaringene som er lagt inn om I/O shop er det 2 innlegg (begge er det blitt gitt karakteren 6 på) som er for meg veldig mistenkelige. Vi begynner med følgende innlegg:

Karakter: 6

Jeg har gode erfaringer med I/O Shop. En bestilling jeg hadde ble sendt på dagen, mens en annen tok noen dager da de ikke hadde varene på lager. Litt dumt med forskuddsbetaling, men det førte ikke til noen problemer for meg hvertfall (betalte raskt). Det er sant som noen sier at de til tider kan bruke tid på å ta telefon, men dette er etter min mening akseptabelt for et lite firma med to personer. Mail svarer de alltid raskt, hyggelig og utfyllende. Anbefales for en mer personlig og hyggelig handel.

 

Innsendt av: Anders Nilssen, 9/12-2003

Sjekker man emailen til "Anders Nilssen" (ved å klikke på navnet hans eller holde musa over det) finner man ut at den er [email protected]. Foreløpig ikke noe mistenkelig med dette, men for de av dere som er på Blink, sjekk ut profilen til "dinhelt". Scroller dere litt lenger ned på siden til der det står MSN, så finner dere den samme email-adressen igjen. For de av dere som ikke er registrert på Blink (og heller ikke har planer om det) så er dette bildet skjermbildet av profilen hans. Sjekker man så linkene hans på blink så skriver han at han er eier av I/O Shop sammen med en annen Blink-bruker som heter "decodex". Riktignok står det på I/O Shop sine egne hjemmesider at den ene eieren heter Anders Steinlein og han som har postet i webshopguiden heter "Anders Nilssen", men for meg virker det som om det er den samme personen i og med at "Anders Nilssen" har vært så dum (og da mener jeg utrolig dum) å bruke sin egen email (dvs Anders Steinlein sin). Dette viser vel at Anders Steinlein har gitt sin egen nettbutikk toppkarakter, noe jeg ikke regner med er meningen med webshopguiden

 

Så et annet mistenkelig innlegg i webshopguiden:

Karakter: 6

Meget god service da de kom hjem til meg med varen. Leveringen var dessuten rask.

 

Innsendt av: Thorbjørn Hermansen, 25/06-2003

Sjekker man emailadressen her ser man at den er [email protected]. Sjekker man vennelisten til både "dinhelt" og "decodex" på Blink ser man at de har oppført en person som heter "siaco". Tilfeldig at han har samme nick som den brukerkontoen på start.no som den mailen tilhører? Sjekk i tillegg ut vennelisten til "colakork". Hun skriver også at siaco heter Thorbjørn, som er også er navnet på den som postet det innlegget. Så tilfeldig er det neppe.

 

"Decodex" skriver til og med at "siaco" er en "kvasi-semi-firma-ansatt" og for meg virker ikke det som om han blir så veldig objektiv i sin post i webshopguiden i og med at han er ansatt i I/O Shop på en eller annen måte i tillegg til å være en kamerat av de to eierene

 

Konklusjonen min er derfor at I/O Shop må være en enda mer useriøs aktør enn det det allerede virker som de er gjennom webshopguiden. De fører rett og slett kundene bak lyset ved at de legger igjen toppkarakterer på seg seg selv.

 

Synes moderatorene at dette er et upassende innlegg får de bare slette det, men jeg synes heller at sannheten bør frem

 

Mvh

webshopdetektiven

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[quote name='lobster' date='19/06/2004 : 15:33'] hehe.
Enten har du fryktelig lite å gjøre eller så har du noe personlig mot firmaet eller vedkommende som jobber der..

Artig å lese uansett :)

Stå på Mr.Dektektiv :) [/quote]
Hehe, jeg må innrømme at jeg har fritidsproblemer :p Endret av webshopdetektiven
Lenke til kommentar

Ikke rart at visse butikker kan finne på å gjøre slikt. Det er nok ganske attraktivt å stå på topp 20 lista. For min del bruker jeg nettopp topp 20 lista som utgangspunkt.

Synes forøvrig at systemet med å rangere etter gjennomsnittet er galt ettersom det tar tid før poengsummen kan gi noen god pekepinn på butikkens kvaliteter. Det burde i det minste vært en minimumsgrense for kundeerfaringer før en butikk kan entre listen. Slik det er i dag holder det med èn erfaring med terningkast 6 for å toppe den.

Lenke til kommentar
Enig der, du må ha lite å gjøre. Men uansett dårlig av I/O Shop

Virker ikke som du har noe særlig fornuftig å ta deg til heller. Synes det er flott at visse tar seg tid til å avsløre slike skurker. Det er ikke første gang det har vært kommersielt snusk her på HW, og sikkert ikke den siste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Nå er ikke jeg spes. mer paranoid enn noen andre her, og jeg misliker slike webshops som selger seg selv her på hardware.no, men jeg må innrømme at jeg synes det er litt merkelig at "webshopdetektiven" er _helt_ ny her på forumet, og kommer med slike "avsløringer".

 

Man kunne jo bli ledet til å tro at det kanskje er en konkurrent som er ute etter å sverte I/O-shop? Bare en tanke, i disse dager hvor ikke alt er hva det ser ut til å være.....

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg spes. mer paranoid enn noen andre her, og jeg misliker slike webshops som selger seg selv her på hardware.no, men jeg må innrømme at jeg synes det er litt merkelig at "webshopdetektiven" er _helt_ ny her på forumet, og kommer med slike "avsløringer".

 

Man kunne jo bli ledet til å tro at det kanskje er en konkurrent som er ute etter å sverte I/O-shop? Bare en tanke, i disse dager hvor ikke alt er hva det ser ut til å være.....

tenkte noe i den rettningen selv, men synest uansett det er bra at noen snuser litt rundt. konkurrent eller ikke , tvilsome foretak bør "granskes" og belyses for kundens beste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

altså, la oss nå si at webshopdetektiven er ansatt i en konkurrent, hva har det egentlig med saken å gjøre ?

hvis dette faktisk er sant så er det jo egentlig helt det samme hvem som avslører dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...