Gå til innhold

Litt for mye bass til naboene...

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har i dag en del plager med familien fordi mitt anlegg gir for mye bass til resten av huset. Litt plagsomt da jeg ikke kan spille musikk uten å være alene hjemme. Noen som har noen smarte knep - og gjerne billige - for å få mindre bass til resten av huset uten å dempe volumet??

Jeg har hørt om spikes, kan jeg feste slike under suben? noen spesiel type jeg bør kjøpe? og hvor mye koster det?

Takk for alle svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spikes kan hjelpe mye. Da begynner ikke gulv\vegger å vibrere så mye. Bassen vil ikke høres så godt i resten av huset, pluss at lydene blir renere.

OG du kan i tilleg til spikes, skaffe en steinhelle og ett lite liggeunderlag og ha under sub\høyttalere. Da forplanter bassen seg enda mindre til resten av huset.

Lenke til kommentar
Spikes kan hjelpe mye. Da begynner ikke gulv\vegger å vibrere så mye. Bassen vil ikke høres så godt i resten av huset, pluss at lydene blir renere.

OG du kan i tilleg til spikes, skaffe en steinhelle og ett lite liggeunderlag og ha under sub\høyttalere. Da forplanter bassen seg enda mindre til resten av huset.

Pappa har en deilig marmorhelle under hver høyttaler og "halve" spikes (bruker bare den delen som er spiss, uten den underdelen), tror faktisk at jeg aldri har kjent noe skikkelig bass-greier i gulvet, og enda mindre hørt det i bilder som henger på veggene (som er tilfelle med min boom-blaster... :p )

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar..

Fikk mange gode ideer og tenkte å prøve den med underlag først. Er det noen spesielle underlag som er best eller kan man nøye seg med et vanlig sitteunderlag eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Hvordan setter du det opp hvis du skal ha steinhelle, underlagsmatte og spikes?

fra bunnen og opp:

Gulv

Underlagsmatte

Steinhelle

Spikes

Høytaler

???

Det stemmer det.

@FM: Vanlig sitteunderlag burde funke helt fint!

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Prøvde nå med noen sitteunderlag og dette hjalp veldig for risting i vegger i andre rom. Føler også det hjalp bra for lydkvaliteten: suben er ikke så aggresiv og selve lydbildet virker mer balansert.

Men slike spikes som de har på biltema, ville disse gjøre det endå bedre (er for så vidt fornøyd, men 149kr er ikke alt for mye og jeg kan gjerne legge ut dette hvis det gir merkbart bedre lyd)

Lenke til kommentar
jeg fikk med 8 spikes til annlegget mitt, men har ikke giddet å montere dem. Jeg liker at det rister i vegger og gulv av og til  :yes:

Hvis du liker at det rister i vegger og gulv er dette nok et bevis på at du ikke har kjøpt deg det riktige anlegget.

jeg liker godt anlegget mitt jeg. og det rister bra i veggene, men skal snaRT KJØPE SUB :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...