Gå til innhold

Jumpstarte PSU uten ATX-kontakt (BILDER)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er en AT strømforsyning så har de en helt vanlig av/på bryter. De har ingen pwr_on signal på noen av kontaktene. Av/på-bryteren skal sitte på en egen ledning ut fra PSU-en som har 4 ledere. hvis selve bryteren mangler så pleier koplings-skjema å være tegnet på selve PSU-en.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe koplingsskjema på PSUen noe sted.

Jeg har lest og finkjemmet Stickyen om Jumpstart PSU.

Det er ingen 4 pinnet kontakt utenom Molex og de til Diskett-drev....

Disse kontaktene er det dermet som var koplet til HKet:

(Bare hyl ut hvis jeg skal slette bildene pga størrelsen!!!)

HYL! Når du allerede veit at bildene er for store er det vel liten grunn til å legge dem ut? Smikk på pung...

-novec

Fra litt forskjellig vinkler...

Hvordan får jeg liv i den tro??

Endret av Novec
Lenke til kommentar

Disse kontaktene hjelper ikke.

Saken er at et AT powersupply har en standard 220V chassis kontakt. Og så er det en 220V kabel til en bryter, antagelig er den bryteren klipt vekk siden du ikke nevner den. Ledningen er noe tykkere enn de du har avbildet. Der er der 4 ledere, 2 ut og 2 inn som kobles til en 2-polet bryter. Du må bare finne det rette paret, du skal bare kortslutte 2 og 2 ledere. Men hvis du kobler feil så kortslutter du naturligvis 220V.

Lenke til kommentar

Jeg gadd ikke skru av kretskortet... men her er bilder fra masse vinkler:

PSU01.jpg

PSU02.jpg

PSU03.jpg

PSU04.jpg

PSU05.jpg

Det var IKKE bryter fra PSU, de kontaktene dere ser på bildet pluss molexer og diskett-molex er de eneste som kom ut i fra PSU. Jeg demonterte det personlig. Det var en vanlig trykkbryter på kabinettet som jeg bruker i en nyere PC dags dato. Denne bryteren var koplet direkte på HK og de tre ledningene avbildet over disse 5 bildene var det eneste som var koplet til HK fra PSU......

Noen som forstår noe mer av denne PSUen. PCen den kommer fra er en ca 8-10 år gammel win95 PC......

:dontgetit:

Igjen hvis bildene er et problem, så legger jeg gjerne linken fremfor bilder ut....

Lenke til kommentar
1. Vet du om psu funket før du tok den ut?

2. Hva skjer om du setter i kontakten?

3. Prøv å følg 230volts-lederne og finn ut om det er en bryterfunksjon der

4. Har du multimeter? 

1: Det funket! PCen funket helt fint, den er bare ubrukelig gammel :wee:

2: Ikke noe.... tror jeg... skal teste etterpå.

3: Jepp... will do... etterpå.

4: Jepp... will try... etterpå.

sedsberg: Riktig. En ferdigdritt fra IBM (Aptiva :hrm: ) Skal sjekke muligheten for den lille 3-leder-kontakten :yes:

Lenke til kommentar

det står ikke noe på en "lapp" på psu`en da? :p

Det skjer vel neppe noe om du prøver deg frem å kortslutter en og en ledning mot jord.. (ingen vits å prøve gul eller rød)

Prøv Blå , hvit eller Oransje (er ikke oransje egentlig 3,3 volt da? Det er jo ikke 3,3 volt på AT?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...