aeinstein Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Jeg har en PSU til overs, men den har ikke ATX-kontakt... Jeg tror den er til en gammel pentium... Noen som kan hjelpe?? Endret 20. juni 2004 av aeinstein Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 er det altså AT ? jeg har en At-psu liggende, den ar en helt vanlig bryter, på 230volten.... (ikke sånn svart bak, men vanlig bryter forran på kabinettet) Kan du ta bilde av din psu?, så kanskje det er lettere å hjelpe Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Øverst på sida er det en sticy topic som heter "Jumpstart PSU", har du lest den? Edit: Oops, leste topic for dårlig. My bad. Endret 19. juni 2004 av hårek Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Øverst på sida er det en sticy topic som heter "Jumpstart PSU", har du lest den? Men som du sikkert vet, er du da avhengig av ATX-kontakten!! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvis det er en AT strømforsyning så har de en helt vanlig av/på bryter. De har ingen pwr_on signal på noen av kontaktene. Av/på-bryteren skal sitte på en egen ledning ut fra PSU-en som har 4 ledere. hvis selve bryteren mangler så pleier koplings-skjema å være tegnet på selve PSU-en. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Det er ikke noe koplingsskjema på PSUen noe sted. Jeg har lest og finkjemmet Stickyen om Jumpstart PSU. Det er ingen 4 pinnet kontakt utenom Molex og de til Diskett-drev.... Disse kontaktene er det dermet som var koplet til HKet: (Bare hyl ut hvis jeg skal slette bildene pga størrelsen!!!) ************ HYL! Når du allerede veit at bildene er for store er det vel liten grunn til å legge dem ut? Smikk på pung... -novec ************ Fra litt forskjellig vinkler... Hvordan får jeg liv i den tro?? Endret 20. juni 2004 av Novec Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Disse kontaktene hjelper ikke. Saken er at et AT powersupply har en standard 220V chassis kontakt. Og så er det en 220V kabel til en bryter, antagelig er den bryteren klipt vekk siden du ikke nevner den. Ledningen er noe tykkere enn de du har avbildet. Der er der 4 ledere, 2 ut og 2 inn som kobles til en 2-polet bryter. Du må bare finne det rette paret, du skal bare kortslutte 2 og 2 ledere. Men hvis du kobler feil så kortslutter du naturligvis 220V. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Ta et bilde av HELE PSU-en, med alle ledningene, så kan vi sikkert hjelpe litt bedre. Edit: Og gjerne av kretskortet til PSU-en også. Endret 20. juni 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg gadd ikke skru av kretskortet... men her er bilder fra masse vinkler: Det var IKKE bryter fra PSU, de kontaktene dere ser på bildet pluss molexer og diskett-molex er de eneste som kom ut i fra PSU. Jeg demonterte det personlig. Det var en vanlig trykkbryter på kabinettet som jeg bruker i en nyere PC dags dato. Denne bryteren var koplet direkte på HK og de tre ledningene avbildet over disse 5 bildene var det eneste som var koplet til HK fra PSU...... Noen som forstår noe mer av denne PSUen. PCen den kommer fra er en ca 8-10 år gammel win95 PC...... Igjen hvis bildene er et problem, så legger jeg gjerne linken fremfor bilder ut.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hmm, tror jeg melder pass. Denne typen har jeg ikke sett. Det er en ATX formfaktor med AT plugger ut. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) har en sånn her og... Lurer faktisk på akkurat det samme Det er på en måte atx delt i to ja. Akkurat likt som på bildene til aeinstein Endret 20. juni 2004 av e321 Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg har også en som ligner farlig mye. Men den har en Bryter som henger på ei ledning ut sammen med molex og hk kontaktene.. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Det er jo en liten kontakt også, med tre ledninger.... hva nå det er for noe... Jeg må få tak i en "løs" automatsikring for å fikse det tror jeg...... bare teste meg fram... eller er det stor sjanse for å ødelegge noe da?? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 1. Vet du om psu funket før du tok den ut? 2. Hva skjer om du setter i kontakten? 3. Prøv å følg 230volts-lederne og finn ut om det er en bryterfunksjon der 4. Har du multimeter? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Jeg vil tippe at det er en sær type halv-atx fra en ferdig-PC-produsent (noe ala Dell/HP/etc.) Godt mulig at den ene kontakten som ligner på floppy-strøm er til av/på-styring av PSU-en. Endret 20. juni 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 1. Vet du om psu funket før du tok den ut?2. Hva skjer om du setter i kontakten? 3. Prøv å følg 230volts-lederne og finn ut om det er en bryterfunksjon der 4. Har du multimeter? 1: Det funket! PCen funket helt fint, den er bare ubrukelig gammel 2: Ikke noe.... tror jeg... skal teste etterpå. 3: Jepp... will do... etterpå. 4: Jepp... will try... etterpå. sedsberg: Riktig. En ferdigdritt fra IBM (Aptiva ) Skal sjekke muligheten for den lille 3-leder-kontakten Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Prøv f.eks. å kortslutt hvit og sort med en motstand eller noe. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 det står ikke noe på en "lapp" på psu`en da? Det skjer vel neppe noe om du prøver deg frem å kortslutter en og en ledning mot jord.. (ingen vits å prøve gul eller rød) Prøv Blå , hvit eller Oransje (er ikke oransje egentlig 3,3 volt da? Det er jo ikke 3,3 volt på AT?) Lenke til kommentar
Makofoed Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) slettet Endret 29. september 2007 av Makofoed Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Flott alle sammen! JEg skal teste det i kveld og legge ut resultater! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå