Gå til innhold

Hjelp! Varm Prescott 3.2!

Anbefalte innlegg

Hva i all verden er dette for noe???? -> Har en P4 3.2E Prescott sittende på et Abit IC7-Max3 hovekort i et Thermaltake Xaser III kabinett med 7 vifter + 2 ekstra vifter til strømforsyning, Thermaltake kjøledings på prosessoren - en kabinett-temperatur på rundt 20C og likevel ligger prossessoren og idler på 64-65C?!

...og værre blir det selvfølgelig når PC'en skal brukes til annet enn å se på desktop'en; prøv videoredigering i DVD kvalitet og rompisen skyter opp på 85C (da blinker og piper det fælt med advarsler i hytt og gevær!)

Har kontaktet Intel - 6(!) ganger - og alt jeg får derfra er en standard ma(i)l som høfflig forteller at P4 3.2E ikke skal være varmere enn 72.5C, og at kabinettet skal holde en temp på under 38C....

Fint å vite hvilke temperaturer dyret trives under, men f*ck all info om hvorvidt man trenger dypfrysende vannkjøling for å i det hele tatt boote PC'en!?

Nåh.... heh... litt sur... :no:

Anyone?

Endret av faenstegreie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet :)

Kan ikke hjelpe deg med temperaturen, men du bør ta bort CAPS i topic før en moderator kommer og sier det ;)

Virker til å være vel varmt selv for en Prescott det der. Hvilken kjøler er det du har da? Går ut fra at du har sjekket at den sitter som den skal?

Lenke til kommentar

fatter ikke hvordan dere får det til, jeg har et RAIDmax Scorpio kabinett (lite cheiftec) og har 2 vifter bak, 2framme en i siden og 3 cm oppføre kjleribba til cpu`en så er det en VARM 550watts chieftec stømforsyning..

jeg har en p4-E 2,8ghz prescott, og bruker orginalkjøleren. Har klokket den opp til 3,4ghz og har kjørt på det siden jeg kjøpte den (god stund siden)

Nå til poenget, 50-55grader idle, 55-60grader ful load, er det bare at jeg har vert heldig kanskje?

Lenke til kommentar

Det er vanligt at prescott cpuer er varmere enn northwood men 65C idle er litt mye. Jeg har et 2,4c liggende som funket på 3,553GHz og hadde en temp på 30C idle. Så ellers er viften ikke god nok, eller den er stillt ned til for lavt hastighet. Hvis det er støv på kjøleribben så fjern den, du kan også prøve å sette på ny "bedre" pasta.

Lenke til kommentar

Hørest varmt ut gitt!

Mitt tips er å skru av kjøleren din og se om det har vært god kontakt mellom kjøler og cpu.

Har selv en p4 3.0HT@3550Mhz som jeg kjører i et Aopen EZ65 XC cube.

Har en Zalman 7000cu kjøler.

Idle 35 C

Load 45 C

Men prescotten er jo kjent for å være en del varmere.

Syns uansett det er en voldsom temp du har.

Men som sagt du burde vurdere en bedre kjøler,eller få sjekket om du har god kontakt mellom cpu og kjøler.

Eventuelt sjekke hvilke hastigheter kjøleren er ment for.

Mvh Benny

Lenke til kommentar

Kan være feil på temperaturmåleren.. Det er egentlig bare en måte å sjekke dette på..

a) kjenn på kjøleribben, hvis den er lunken så betyr det at enten så er prosessoren kaldere enn 65 grader, eller så er det dårlig kontakt.

b) ta av kjøleribben, se på avtrykket i kjølepastaen. Hvis det ser ut til å ha vært god kontakt og svaret fra a) var at kjøleribben var lunken så er temperaturen vesentlig lavere enn det som blir rapportert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...