Gå til innhold

Ny PC til høsten.

Anbefalte innlegg

Jeg valgte å vente til høsten kom for å få min etterlengtede konfirmasjonspresang. For om sommeren er det fotballtid, og så kommer det bedre ting til høsten..

Jeg har vel budsjett på maximum 14-15.000,- inkl. frakt, men mulig jeg spytter inn littegrann selv..

Skal helst kjøpe fra en webshop, og den shoppen skal helst bygge den til meg siden jeg ikke kan dette. :blush:

Det jeg skal ha for pengene er:

- 19" CRT skjerm

- Medium tower kabinett

- 1 GB Ram

- Prosessor som yter minimum 3,2 GhZ (Pentium 4 er min favoritt, men har ikke prøvd AMD Athlon 64, så jeg vet ikke)

- Godt skjermkort, x800pro er drømmen :love:

- 120/160GB harddisk (har en 160 GB tilgjengelig i tillegg)

- Vanlig tastatur/mus

- Simple høytalere

- DVD-brenner, kanskje Nec ND-2510a?

- Hovedkort med integrert lydkort (kjøper kanskje nytt lydkort etterhvert) og gigabit nettverkskort (helst)

- Floppydisk

- Windows XP Professional OS

Tror det skulle være det, og kanskje jeg trenger en vifte eller noe.

PC'en skal helst være så lydløs som mulig.

Den skal brukest til å surfe på nett med, spille spill som Counter Strike, Need for Speed Underground og GTA. Så skal den stå og idle når jeg ikke sitter på den, og så skal jeg se film og høre på musikk med den.

Tror det skulle være det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp enig i den, du må nok vente til høsten før du bestemmer deg.

men det er jo alltids lov og sikle å drømme litt imens! :)

men sånn ellers synes jeg 14-15000,- for den der hørtes nokså dyrt ut.. tror nok du skal få presset mere snacks inn i det budsjettet ditt skal du se! ;) en stor å god lcd kanskje?

Lenke til kommentar

Hehehe, ja var litt tidlig å sette opp en pc som du ikke trenger før om noen måneder. Kom heller tilbake og skrik ut når du har lyst på pcn så tror jeg folk her er ganske velvillige til å lage et opsett til deg.

Du har ingen kammerater eller noe lignende som kan hjelpe deg å bygge pc da? Blir som oftest litt billigere når du bygger den selv.

Lenke til kommentar
en stor å god lcd kanskje?

Å hadde fått det i dette budsjettet hadde vært.... :love:

Men det er ikke skjerm som er førsteprioritet da men. Hadde vært konge!

Så om det er penger til overs kan jeg jo få inn 2 GB ram og prosessor som yter bedre enn 3,2ghz.

Endret av stianandre
Lenke til kommentar
men sånn ellers synes jeg 14-15000,- for den der hørtes nokså dyrt ut.. tror nok du skal få presset mere snacks inn i det budsjettet ditt skal du se! ;) en stor å god lcd kanskje?

Vel...mener ikke at det var dyrt i det hele tatt.

Har nå brukt nesten 16k på en pc uten skjerm, tastatur, mus, høytalere, og os(og jeg bygger den selv).

Så jeg mener han bør gå får en CRT skjerm og ikke en LCD skjerm når den tid kommer. Heller få skikkelig RAM enn en LCD skjerm....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...