Beeee183 Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 har en 160 gb sata disk og en 80 gb vanlig men i bios finner jeg bare sata disken men den finner dne ikke under installasjonen av windows... siden det ikke fulgte med noen diskett med hovedkortet instalerer jeg windows på ide disken... men hverken bios eller windows finner dne disken.. hva skal oppsetet være.. har Epox A64 greier Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Først må du passe på at alle ledninger sitter bra(kan være død ide kabel), og at jumper på IDE disken din står på master( eller cable select/single drive). IDE disken skal kobles til primary eller secondary IDE port og SATA disken din kobles jo da om sata raid vil jeg tro. Windows xp må da ha en driver for å finne denne under instalasjonen, og du må da finne ut hvilken type disk du har å laste ned driveren til den fra nettet. Har du gjort det riktig da skal du kunne instalere windows på valgfri disk uten noe problem Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Først må du passe på at alle ledninger sitter bra(kan være død ide kabel), og at jumper på IDE disken din står på master( eller cable select/single drive). IDE disken skal kobles til primary eller secondary IDE port og SATA disken din kobles jo da om sata raid vil jeg tro. Windows xp må da ha en driver for å finne denne under instalasjonen, og du må da finne ut hvilken type disk du har å laste ned driveren til den fra nettet. Har du gjort det riktig da skal du kunne instalere windows på valgfri disk uten noe problem er ikke død ide kabel for jeg prøvde den hadde egentlig ikke tenkt å ha ide disken så hvis jeg finner en driver hadde det vært kjekt.. Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 nå fikk jeg annen feilmelding... når jeg skulle boote stod det ntldr mangler men jeg fant disken i bios nå Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) *dobbelpost* Endret 19. juni 2004 av Beeee183 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå