Braathen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Vil først av alt be om unnkylding for hvordan jeg og Martin oppførte oss i går! Så det var noen som ville hjelpe oss, men tråden var stengt, noe jeg forstår godt. Vet designet ikke holder, og kunne godt trengt litt hjelp med dette å, ja, vi lurte på hvordan vi kunne få vist de 3 siste innleggene i forumet på hovedsiden. Tusen Takk om non fortsatt vil hjelpe oss! Braathen Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Og likevel klarte du å la være å poste denne i PHP-forumet? Første posten i forrige tråd sa spesifikt i fra om at den hørte hjemme i PHP, gjorde den ikke? http://forum.hardware.no/index.php?showforum=30 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvilket forum bruker dere? phpBB? Lenke til kommentar
Braathen Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) vi bruker phpBB ja. Link: www.flikkflakk.net/fmsiden/forum Beklager feilpostinga, glemte det jeg. Modertorer: Kan noen flytte denne? Endret 19. juni 2004 av Braathen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) En metode jeg fant på oaaweb: <?php $dbhost = "DIN DATABASEHOST"; $dbname = "NAVNET TIL DIN DATABASE"; $dbuser = "BRUKERNAVNET TIL DATABASEBRUKEREN DIN"; $dbpasswd = "PASSORDET"; $phpbb_dir = "phpBB2/"; // adressen til ditt phpbb forum. $table_prefix = "phpbb_"; // prefix på din databasetabell. $postcount = 5; /* Her bestemmer du hvor mange poster som skal vises. */ $db = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpasswd) or die("Couldn't connect"); mysql_select_db($dbname, $db) or die("Couldn't select database."); $result = mysql_query("SELECT DISTINCT posts.topic_id, topics.topic_title FROM {$table_prefix}posts as posts LEFT JOIN {$table_prefix}topics as topics ON topics.topic_id = posts.topic_id LEFT JOIN {$table_prefix}forums as forums ON forums.auth_view = 0 WHERE topics.forum_id = forums.forum_id GROUP BY posts.topic_id ORDER BY posts.post_time desc LIMIT {$postcount}"); while($row = mysql_fetch_row($result)) { echo "<a href=\"{$phpbb_dir}viewtopic.php?t={$row[0]}\" title=\"" . $row[1] ."\">" . $row[1] . "</a><br>"; } ?> Endre $postcount til 3 så er du i boks Endret 19. juni 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Braathen Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Tusen hjertelig takk Loomy Veldig hyggelig av deg å hjelpe meg.. Endret 19. juni 2004 av Braathen Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Vi hjelper alle her vi. Men ikke oppfør dere som noen despe fjortiser så går det bra. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Vi hjelper alle her vi. Men ikke oppfør dere som noen despe fjortiser så går det bra. Prøv å gå gjennom din egen tråd, så får du se noen som oppfører seg som en desperat fjortiss. Sorry OT, måtte bare nevne det for han.. Lenke til kommentar
Braathen Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Hei, Martin (kameraten min) har nå prøvd den html-koden, men det kommer bare en link på hovedsiden hvor det står welcome to phpBB. Noen vet hva han har gjort feil? Endret 19. juni 2004 av Braathen Lenke til kommentar
Purify Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hei, Martin (kameraten min) har nå prøvd den html-koden, men det kommer bare en link på hovedsiden hvor det står welcome to phpBB. Noen vet hva han har gjort feil? Det er php, ikke html. Har det noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
Braathen Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 oki, for en annen venn av meg sa det var en html-kode. Er ikke spesielt flink med dette jeg da.. Lenke til kommentar
Martins Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hei, Martin (kameraten min) har nå prøvd den html-koden, men det kommer bare en link på hovedsiden hvor det står welcome to phpBB. Noen vet hva han har gjort feil? Det er php, ikke html. Har det noe med det å gjøre? Braaten tok en feil der ja. Det er PHP. Hvis du ser på www.flikkflakk.net/fmsiden kommer det bare en link... Lenke til kommentar
aog Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Kan det ha noe med at det ikke er noen poster på forumet der? eller at du har skrevet feil adresse $phpbb_dir = "phpBB2/"; // adressen til ditt phpbb forum. EDIT: Jeg bare tenker høyt her... Endret 19. juni 2004 av aog Lenke til kommentar
Braathen Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 det er 55 poster på forumet så det skal da holde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå