Gå til innhold

Canon CP-220 vs. i865

Anbefalte innlegg

Titter litt på mulighetene for 10x15 papirkopier for tiden, har testa noen bilder mot FotoKnudsen og Kodak, men er ikke helt imponert. Synes faktisk kvaliteten på Canon i865 skriveren som mine foreldre har ikke var dårligere, dvs. fargene ble skarpere på den. Men du mangler den siste finnishen som "fremkalte" bilder gir.

Men jeg har fått øynene opp for sublimeringsskrivere, fordelen er den at de legger på en UV beskyttende hinne samt at det er en enkel løsning i det hele tatt. Men hvordan er kvaliteten på bildene som Canon CP-220 lager i forhold til f.eks. i865 eller i905?

Prisen per bilde på CP-220 er da ikke veldig forskjellig fra å bruke PR-101 papir på en Canon blekkskriver (når man også regner prisen på blekk)...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde kvaliteten på thermal skriverne til canon er knall gode, menne i865 gir litt mer for pengene spør du meg.

Finishen blir vel nogelunde det samme hvis man bruker ordentlig fotopapir.

I865:

+ Mulighet for A4

+ CD Print mulighet (en genial funksjon)

+ Kost (tror nok den er litt rimligere i bruk)

- Holdbarhet

- Størrelse

CP-220

+ størrelsen

+ holdbarhet

- Bare 10x15

- Ingen CP print

- Kost

Nå veit jeg ikke hva du har regnet som toner forbruk her, menne jeg har vel printet snart 150 cder og dvder pluss en rundt 100 10x15 fotoer og er masse blekk igjen av de orginale som følgte med, så denne skriveren er utrolig snill på blekk forbruket.

Jeg har også hatt andre canon skrivere som jeg har kjøpt uorginalt blekk på uten noen problemer i det hele tatt, jeg har heller ikke klart å se noen forskjell på bildekvaliteten, disse koster jo en slikk og ingen ting.

På thermal skriverne så kommer jo den samme kosten på uansett hva du printer uavhening av hvor mye dekk osv det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...