loddebolten Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 har fått en sånn jævel som kupper startsida mi.....har kjørt addawere og spyboot samt tømt mapper for cookies og temp files...blir ikke kvitt den uansett.....noen som har en løsning på dette......?? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hva heter den nye startsiden da? Ofte finner du svar hvis du søker på google med dette navnet og kanskje remove eller noe sånt. Går det ann å forandre startsiden tilbake i verktøy->alternativer for internett, eller blir den bare kuppet om igjen? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hva med å bruke Opera.. Har aldri merket å få forandret startsiden når jeg bruker Opera. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 den blir bare kuppet igjen...skal prøve søke på google..... Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 jævelen heter ABOUT:BLANK ser ut til å være meget trasig å bli kvitt...fins det ikke et program som "låser" startsiden........? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Har du sett om noe av det som står her kan hjelpe deg: http://www.itpro.no/supportforum.php?showtopic=16414 Edit: kan det være dette viruset du har fått http://www.itavisen.no/art/1291223.html Kanskje dette også kan hjelpe: http://www.broadbandreports.com/forum/rema...85822~mode=flat Endret 19. juni 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 hadde jeg fått fingrene rundt halsen på den jævelen som laga den møkka her........!?......her er det bare en ting å gjøre skal jeg sitte igjen med uskadd system ser jeg.....formater....heldigvis null problem da jeg har drive image...hijacker goodby...!!! Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 ser ut til at jeg fikk tatt svinet.....skrudde av systemrestore og kjørte HijackThis ....! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Retningslinjene §1 Unødvendig bruk av banning, flaming og innlegg ment for å skape dårlig stemning er ikke tillatt. Endret 19. juni 2004 av jallakim Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 jævelen heter ABOUT:BLANK ser ut til å være meget trasig å bli kvitt...fins det ikke et program som "låser" startsiden........? eh, about:blank er jo den siden som kommer opp når du ikke har satt noen startside, altså en blank side. Fatter ikke hvorfor dette er så problematisk, for å bytte startside må du bare sette en side som default startside. Forøvrig kan sies at Opera ER en bedre browser enn IE og det å starte med en tom side kan ofte være bedre enn at browseren jobber med å laste en side hver gang du starter den, med mindre det er en side du absolutt må se hver gang du åpner browseren. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 neida...!! dette er en hijacker som heter about:blank.....en av de værste å bli kvitt....jeg så jo det...siden var full av linker til all mulig dritt..jeg er ikke nødvendigvis idiot fordi jeg banner litt...greitnok.....skal prøve å droppe det her...blir litt heit av å oppleve datamoral på sitt værste bare.... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 jævelen heter ABOUT:BLANK ser ut til å være meget trasig å bli kvitt...fins det ikke et program som "låser" startsiden........? eh, about:blank er jo den siden som kommer opp når du ikke har satt noen startside, altså en blank side. Fatter ikke hvorfor dette er så problematisk, for å bytte startside må du bare sette en side som default startside. Forøvrig kan sies at Opera ER en bedre browser enn IE og det å starte med en tom side kan ofte være bedre enn at browseren jobber med å laste en side hver gang du starter den, med mindre det er en side du absolutt må se hver gang du åpner browseren. About:blank er det som kommer når man ikke har en startside, men den kan også komme opp når man har fått litt spyware. F eks kan host fila ha blitt endra.. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Ja, har funnet ut det, etter litt google'ing. Var nok litt rask på avtrekkeren der, ja Endret 20. juni 2004 av Olaaaaa Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Har fått det samme problemet. Får ikke fjerna det med Ad-Aware eller Spybot. Har ikke lyst å formatere... Lenke til kommentar
Beo Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Det går også ann å søke i registeret ( regedit ) etter den url'en som er satt opp som startside, hvis den stå andre plasser enn som startup iexplore så er du nok etter noe iallefall nærmer kilden seg. Hvis dere skrur opp Privacy i iexplorer så vil dette bli et ikke problem. Lenke til kommentar
SciBirg Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 CWshredder kan hjelpe deg. Hadde en lignende sak tidligere i dag. Last ned CWShredder på www.download.com. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå