Torjus Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg har alltid lurt på hvordan man kan sikre XP mest? Kan man gjøre mer enn dette?: - Endre administrator passordet - 1 konto med passord - Deaktivere gjestekonto - Standar loggon! ? Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 jeg kommer ikke på flere, men vil gjerne medele en liten bugg i xp(hvis du har xp login screenen) når du ser login skjermen trykker du ctrl+alt+delet et par tre ganger, da kommer det opp standard innlogin, vis man ikke har endret admin passord da, kan man bare skrive admin i loggin navn og man får adgang til absolut alt. så husk å skift admin passord Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Det er mange flere ting: Deaktivere tjeneser som ikke er i bruk. Ta et søk i forumet så finner du mange tråder på dette. Deaktiver Netbios start - kjør - gpedit.msc. Her har du flere hunde innstillinger som kan hjelpe. Men vær litt forsiktig sdu ikke ødelegger for deg selv. Under lokale innstillinger - sikkerhet finne du mye som vil hjelpe. Windows Update! (og Office Update) OFTE! gjerne 1-2 ganger i uka! Bruk brannmur og anti-virus!!!!!!!!! Bruk maskinen til vanlig med en konto som IKKE har admin-rettigheter! - 1 konto med passord Den skjønte jeg ikke helt hva du mente med. Bruk lange og kompliserte passord. Passordtips: * Helst over 8 tegn. * Erstatt - "i" med "|" eller "1" - "a" med @ - "o" med "0" * Bruk mellomrom i passordet * Bytt det med jevne mellomrom. Helst hver 3. - 4. måned Har du et nettverk hjemme med Win 2000/xp/2003 så ta i bruk IPSec for å kryptere nettverkstraffiken mellom disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå