Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gode download sider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å være litt mer direkte.

Jeg har en råtten Compaq Pentium III uten operativsystem eller noen ting. Jeg trenger alt som må til for å få den opp å gå uten og betale for det.  ;)

Då er open source veien å gå.

 

sunsite.uio.no er ein fin plass å lasta ned linux-distroar.

 

Min personlige linux-favoritt er SuSE. Den kan du dessverre ikkje lasta ned (lovlig), men du kan instalera gratis fra ftp. (Du kan lasta ned alt som ligg på ftp'en og ha lokalt og instalera fra, fullt lovlig)

 

sourceforge.net er ein fin plass å finna nyttige ting.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro det er ulovlig, men de hevder visst det er lovlig selv.

Abandonware...

1) Abandonware i den forstand de bruker det, er ikke lovlig.

2) Windows 98 er ikke abandonware. Microsoft har faktisk forlenget supporten på det.

Har ikke satt meg inn i hvor lenge windows har support på os'ene sine ehlt enda...

Får vel for å være godtroende... :roll:

 

Btw, kanskje du skal fjerne link fra quote også...

Lenke til kommentar
1) Abandonware i den forstand de bruker det, er ikke lovlig.

Jeg vil si at når produsenten/utvikleren ikke lenger selger produktet eller yter support er det greit å laste ned programmet. Men nå er det ganske forskjellig hva folk anser som abandonware. I dette tilfellet snakker vi om gamle og utdaterte operativsystem/GUI fra Microsoft, og jeg tviler på at de bryr seg om at noen laster ned DOS og Windows (<=) 3.x . Windows 98 har jeg forståelse for, mens Windows 95 inneholder så mange bugs at det burde grense til det ulovlige å kreve penger for det.

Lenke til kommentar
1) Abandonware i den forstand de bruker det, er ikke lovlig.

Jeg vil si at når produsenten/utvikleren ikke lenger selger produktet eller yter support er det greit å laste ned programmet. Men nå er det ganske forskjellig hva folk anser som abandonware. I dette tilfellet snakker vi om gamle og utdaterte operativsystem/GUI fra Microsoft, og jeg tviler på at de bryr seg om at noen laster ned DOS og Windows (<=) 3.x . Windows 98 har jeg forståelse for, mens Windows 95 inneholder så mange bugs at det burde grense til det ulovlige å kreve penger for det.

Helt enig. Jeg vil også si akkurat det. Men loven sier noe annet, desverre. Derfor skal ikke slikt bedrives på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...