1G FSB Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 USA bygger verdens raskeste pc. Det amerikanske energidepartementet har bevilget 25 millioner dollar til byggingen av verdens raskeste datamaskin. IBM,Cray, og Silicon Graphics skal gjennomføre prosjektet. Målet er en maskin som klarer 50 teraflop. I så fall blir USA igjen verdens fremste på området. Dagens raskeste datamaskin er japansk , og klarer 35 teraflop. Hva skal de med en sånn maskin? og hva består en sånn maskin av cpu og hovedkort osv? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 En slik maskin er nok spesialbygd, dvs at det nok ikke er noe tradisjonelt hk eller cpu. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Top500.org Der står det 500 supermaskin-sider, er noe infor om hva maskineneene består av osv på de forskjellige sidene... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Det er vel ikke en "PC" i den forstand. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Det er vel ikke en "PC" i den forstand. Er ok ikke det nei. Dette er nok mer en god gameldags EDB maskin. Elektronisk data behandling. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hva skal de med en sånn maskin? De brukes til å simulere forskjellig ting, f.eks atomsprengninger o.l, eller tallknusing. Hva denne skal brukes til det vet jeg ikke, men det er vel noe tilsvarende. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Teraflop = En trillion kalkulasjoner per sekund. EDIT: Iflg. google. Endret 19. juni 2004 av Mikka Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Kor lite terraflop klarer den raskeste vanlige pc'n? 0000.01terraflop? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 USA bygger verdens raskeste pc.Det amerikanske energidepartementet har bevilget 25 millioner dollar til byggingen av verdens raskeste datamaskin. IBM,Cray, og Silicon Graphics skal gjennomføre prosjektet. Målet er en maskin som klarer 50 teraflop. I så fall blir USA igjen verdens fremste på området. Dagens raskeste datamaskin er japansk , og klarer 35 teraflop. Hva skal de med en sånn maskin? og hva består en sånn maskin av cpu og hovedkort osv? hvis de starter å lage den NÅ og målet er 50TeraFlop... da har de allerede driti seg ut .. det er nok mange som allerede har kommet langt i å lage en som er større en den i japan .. målet demmes er nok nærmere 70 .. (etter som det er beregnet at det kreves en ca så kraftig maskin for å beregne hvordan Været vil oppføre seg .. sier litt egentlig .. ) Lenke til kommentar
Cera Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Kan vel legges til at Statoil nå bygger en "pc" som vil ligge blant topp 10 Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Masse bra.. *sende mail ti dem å be dem å installere folding@home å sette den på team 37651* Endret 20. juni 2004 av Lars Anders Lenke til kommentar
Togo Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvis slike pcer hadde blitt brukt til medisinsk forskning hadde verden vært en problemfri plass å bo på, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvis slike pcer hadde blitt brukt til medisinsk forskning hadde verden vært en problemfri plass å bo på, vil jeg tro. Hvordan i all verden skal en kraftig pc løse medisinske problemer? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvis slike pcer hadde blitt brukt til medisinsk forskning hadde verden vært en problemfri plass å bo på, vil jeg tro. La meg sitere Folding@Homes hjemmesider. Why not just use a supercomputer? Modern supercomputers are essentially clusters of hundreds of processors linked by fast networking. The speed of these processors is comparable to (and often slower than) those found in PCs! Thus, if an algorithm (like ours) does not need the fast networking, it will run just as fast on a supercluster as a supercomputer. However, our application needs not the hundreds of processors found in modern supercomputers, but hundreds of thousands of processors. Hence, the calculations performed on Folding@Home would not be possible by any other means! Moreover, even if we were given exclusive access to all of the supercomputers in the world, we would still have fewer cycles than we do with the Folding@Home cluster! This is possible since PC processors are now very fast and there are hundreds of millions of PCs sitting idle in the world. Lenke til kommentar
dundee Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvis slike pcer hadde blitt brukt til medisinsk forskning hadde verden vært en problemfri plass å bo på, vil jeg tro. Hvordan i all verden skal en kraftig pc løse medisinske problemer? Sjekk linken i signaturen min og bidra du også! Lenke til kommentar
notarget Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Men er det mulighet for å teste benchmark progs på disse maskinene? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Sjekk linken i signaturen min og bidra du også! Hmmm.... Jeg har en PC på 1GHz som bare står og støver bort. Kanskje jeg skal sette opp den til dette prosjektet. EDIT: Min PC som jeg har nå jobber altfor ofte på 100% grunnet masse programmvare, spill og annen drit som nesten konstant rusler og går. Da er det ikke mye iogjen fra den. Endret 20. juni 2004 av Lord-KGA Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Den heftigste superdatamaskinen idag er vel jordsimulatoren til NEC? Den driver på med 35 og noe Tflops. Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Kor lite terraflop klarer den raskeste vanlige pc'n? 0000.01terraflop? En vanlig pc yter vell noe sånn rund 20 megaflop (er ikke helt siker på det taller) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå