Gå til innhold

Har Gf4 ti4200 på p4 system,vurderer nytt.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har et Nvidia GF4 ti4200 128 mb kort, klarer dette kortet å henge med på spill som Far Cry og div. andre nyere spill? Systemet er en P4 2.53, 512 mb, (Bestillt 512 twinmos til) Abit et eller annet HK... Sitter og venter i spenning på Doom3 (gammel doom fanatiker;) ), og etter hva jeg har hørt så skal det være syke minstekrav til det spillet.. Anyway, det hele koker ned til om dere har et nytt kort å anbefale meg, noenlunde grei pris (les: ikke high-end kort). Var innom komplett og kikket på listen, men må bare innrømme at det er en stund siden jeg fulgte med på utviklingen av grafikk brikker etc. Gikk meg vill i jungelen av 5 nanosekunds ram og frekke betegnelser på GPU. :p

 

Morten

 

Edit: Off-topic: koste meg med Doom3 beta 2 i går, dette blir bra! :thumbup:

 

Edit2: Har kost meg med litt lett klokking i Powerstrip, klokket det slik at det tilsvarte en kompis sitt GF4 ti4400 kort, husker ikke i farten hvor mye det var.

Poenget er at dere kan godt anbefale et litt rimelig kort som er litt klokkevillig...Som sagt, har ikke peiling på skjermkort.

Endret av VeritaMortem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville satsa litt høyere enn 9600xt, da det er ikke så veldig mye bedre enn ti 4200... :roll:

Jada, nå kommer det sikkert mange innlegg om at 9600xt er myyyyyye bedre enn ti 4200, for det har hardwarestøtte for DX9 o.s.v., men i praksis betyr det ikke så mye... :ermm:

 

Tror jeg ville gått for:

Nvidia 5900XT og oppover, eller

ATI 9800 PRO og oppover

 

:)

Lenke til kommentar
Tror jeg ville satsa litt høyere enn 9600xt, da det er ikke så veldig mye bedre enn ti 4200... :roll:

Jada, nå kommer det sikkert mange innlegg om at 9600xt er myyyyyye bedre enn ti 4200, for det har hardwarestøtte for DX9 o.s.v., men i praksis betyr det ikke så mye... :ermm:

 

Tror jeg ville gått for:

Nvidia 5900XT og oppover, eller

ATI 9800 PRO og oppover

 

:)

Når jeg tenker etter så kan det være greit med et kraftig kort.

 

Men som VeritaMortem sa:

Poenget er at dere kan godt anbefale et litt rimelig kort som er litt klokkevillig...Som sagt, har ikke peiling på skjermkort.

 

Tenkte litt mer på pris, og det er ikke alltid vits å kjøpe det beste, det kan fort bli umorderne om et par år... det er min mening da ;)

Lenke til kommentar
Tenkte litt mer på pris, og det er ikke alltid vits å kjøpe det beste, det kan fort bli umorderne om et par år... det er min mening da ;)

Det jeg mente var at hvis man først skal oppgradere, bør det man kjøper være en god del bedre enn det man allerede har...

Bedre å spare ca.12-1500kr. et 9600xt koster, til man har råd til en reel oppgradering, og ikke kjøpe noe som egentlig bare er marginalt bedre... ;)

Lenke til kommentar
Tenkte litt mer på pris, og det er ikke alltid vits å kjøpe det beste, det kan fort bli umorderne om et par år... det er min mening da ;)

Det jeg mente var at hvis man først skal oppgradere, bør det man kjøper være en god del bedre enn det man allerede har...

Bedre å spare ca.12-1500kr. et 9600xt koster, til man har råd til en reel oppgradering, og ikke kjøpe noe som egentlig bare er marginalt bedre... ;)

Du er inne på noe der ja :yes:

Lenke til kommentar

Takker for mange svar. :thumbup: Så det koker egentlig ned til å vente litt med å kjøpe og heller spare til et litt bedre kort da? Skal sjekke ut et par av de som ble anbefalt her.. Hovedkortet mitt (abit bg7e) har bare agp 4x, så det må byttes ut og.hehe, blir mye etterhvert. :p Stor forskjell i ytelse på 4x og 8x? (Sier jo seg selv at det dobbles, men merker du stor forskjell? Sorry om jeg kommer med dumme spørsmål.. ;)

 

Morten

Lenke til kommentar
Takker for mange svar.  :thumbup:  Så det koker egentlig ned til å vente litt med å kjøpe og heller spare til et litt bedre kort da? Skal sjekke ut et par av de som ble anbefalt her.. Hovedkortet mitt (abit bg7e) har bare agp 4x,  så det må byttes ut og.hehe, blir mye etterhvert. :p  Stor forskjell i ytelse på 4x og 8x? (Sier jo seg selv at det dobbles, men merker du stor forskjell? Sorry om jeg kommer med dumme spørsmål.. ;)

 

Morten

Tror ikke det skal være så mye forskjell på 4x og 8x agp, tror du merker det kun i benchmark programmer.

 

Hva med å overklokke ditt GF 4 TI4200 kortet ditt, muligens det ville hjelpe litt??

 

Edit: feil grafikk kort betegnelse

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

Morten

Tror ikke det skal være så mye forskjell på 4x og 8x agp, tror du merker det kun i benchmark programmer.

 

Hva med å overklokke ditt GF 4 TI4200 kortet ditt, muligens det ville hjelpe litt??

 

Oki, da utsetter jeg kjøp av nytt hk til studielånet kommer. ;)

 

Når det gjelder klokking av kortet så har jeg forsøkt meg forsiktig, klokket det opp til ti4400 hastighet. Fra 250/500 til 275/550(med forbehold om feil. ;) ) Brukte Power Strip, funket fint. Mye som skal til før det tar kvelden eller??

 

Ps: Blir litt off-topic, beklager det.

Lenke til kommentar
Hva er den store forsellen på 9600XT 256mb, og 9800pro 256mb? kan hende jeg er litt dum, men ATI er ikke min sterke side

9600XT 256Mb har 128bits minnebuss og 4 pixelpipelines, og en teoretisk minnebåndbredde på 9,6 Gb/s

9800 Pro 258Mb har 256bits minnebuss og 8 pixelpipelines, og en teoretiskminnebåndbredde på 22,4 Gb/s

I tillegg har vel 9800 raskere ram(tror jeg)...

 

PS. Tar forbehold om mulige faktafeil... :blush:

Lenke til kommentar
Brukte Power Strip, funket fint. Mye som skal til før det tar kvelden eller??
Ja du kan klokke langt... Du skal være jævlig mot det om det tar kvelden!.. :devil:

 

9600XT 256Mb har 128bits minnebuss og 4 pixelpipelines, og en teoretisk minnebåndbredde på 9,6 Gb/s

9800 Pro 258Mb har 256bits minnebuss og 8 pixelpipelines, og en teoretiskminnebåndbredde på 22,4 Gb/s

I tillegg har vel 9800 raskere ram(tror jeg)...

 

PS. Tar forbehold om mulige faktafeil... 

 

9800 må jo ha raskere minne siden det har 22,4 Gb/s og 9600xt 9,6Gb/s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...