aadnk Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Jeg har en DNS-less database som jeg sender SQL spørringer til. Det har forsovet fungert greit å lese av databasen, men jeg greier ikke å legge til data. Serveren gir en SQL syntaks error når denne kjører denne: INSERT INTO Members (Rank,Name,Age,Exprerience,SensSetting,FavoriteWeapon,FavoriteMap,FavoriteFood,FavoriteWord,Email,Image,Country,Nickname) VALUES ('M','Ole','15','2','2','Weapon','De_dust','Food','Word','[email protected]','Huh?','Norway','Ola') Hva er galt? Endret 19. juni 2004 av aadnk Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg tror kanskje problemet ligger i databasen. Er ikke sikker om jeg har gjort dette riktig, men da jeg prøvde å utføre det samme uten SQL fikk jeg bare error 3251. Her er koden jeg prøvde: Set conn = CreateObject("ADODB.Connection") conn.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0" conn.Open "C:\Test.mdb" Set rs = CreateObject("ADODB.Recordset") rs.Open "News", conn rs.AddNew For Each x In rs.Fields Response.Write(x.Name & ": " & x.Value & "<br>") Next conn.Close rs.Close AddNew fungerer altså heller ikke. Noen som har en ide om hva jeg gjør galt? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Jeg fant endelig ut hva som var galt med de forrige kodene. I mappen jeg hadde databasen manglet det skrive tillatelser for brukeren IUSR_KRIS (Internet Guest Account). Dumt, men slik går det når du ikke helt vet hva du gjør. Men det vil fremdeles ikke fungere. Jeg får ikke lenger fram noen feilmelding, men ingenting oppdateres. Her er koden: Set conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection") conn.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0" conn.Open Server.MapPath("Data.mdb") Set rs = Server.CreateObject("ADODB.recordset") rs.CursorType = 3 rs.LockType = 4 rs.Open "Select * FROM " & Record, conn rs.AddNew For Each x In rs.Fields If Not x.Name = "ID" Then rs.Fields(x.Name) = x.Value TotalCount = TotalCount + 1 End If Next rs.Update rs.Close Set rs = Nothing Set conn = Nothing Nå er det rett før jeg blir gal! Er det noen av dere glupinger som kan si hva som er galt? Endret 21. juni 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 mest sannsynleg fortsatt pågrunn av manglande tillatelsar på databasen.. http://www.webwizguide.info/asp/faq/server_permissions.asp Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Joda, det funker nå. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå