RAM Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvis jeg skal sove helt til jeg vokner, sover jeg som oftest i 7 timer. Jeg har hørt at det er mulig å trene seg opp til mindre søvn- behov. Hvordan foregår dette? Betyr det at jeg etter hvert får mindre behov for søvn hvis jeg f.eks. står opp 5 minutter tidligere enn dagen før over noen uker? (Blir av og til lite tid til å sove, derfor er det for meg en fordel med lite søvn- behov). På forhånd takk. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvor gammel er du? Søvnbehovet går ned med alderen Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Ikke nødvendigvis, søvnbehovet reguleres etter fysisk aktivitet, fysisk form, kondisjon, matinntak, jobbing (tenker da spesiellt på tankearbeid), stress, følelseslivet generellt, hvor god søvnen er, osv. osv. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 tenk deg om da, en person som er 10 år trenger mye mere søvn en en på 30... Kondsisjon osv... Har så klart noe å si, men nå snakker vi om gjennomsnittlig. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 tenk deg om da, en person som er 10 år trenger mye mere søvn en en på 30... Kondsisjon osv... Har så klart noe å si, men nå snakker vi om gjennomsnittlig. men en person på 10 er ofte også mer aktiv enn en på 30, hvis vi snakker om fysisk aktivitet. Selvfølgelig går det også på alder, da... Lenke til kommentar
MagE Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 jeg er 14 år og såv ca 3-5 timer natten i dei 2 siste skoleukene jeg hadde tentamen og slikt, jeg fikk faktisk 5- på mattetentamen men jeg sovnet overalt, jeg var på sykehuset og besøkte broren min, der sovnet jeg, på vei bort og tilbake og. Lenke til kommentar
RAM Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Hvor gammel er du?Søvnbehovet går ned med alderen Jeg er 17. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Sover som oftest i 7? Det er jo veldig lite, hvorfor skal du prøve å senke det? Selv sover jeg glatt i 12 timer hver natt. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Når jeg kan sove så lenge jeg vill sover jeg ofte 10-12t. Det merkelige er at jeg da føler meg mer trøtt utover dagen og kvelen en jeg gjør når jeg sover 7t når jeg må opp tidlig. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg sover sjelden mer enn 5-6 timer hver natt, rett og slett fordi jeg ikke får sove lengre. Dette kommer av at jeg rett og slett har "jobbet det inn", da jeg har en ganske ubekvem arbeidstid, og ikke er særlig glad i å legge meg tidlig om kvelden. I begynnelsen var det veldig slitsomt, men nå er det gått 4-5 år siden jeg begynte med mindre søvn, og er ikke noe trøttere enn før (jeg begynte). Min fysiske aktivitet vel relativt "normal" vil jeg tro, trener ikke, men bedriver en god del fysisk arbeid på jobben. Er 21 år om det skulle ha noe å si. Egentlig er det veldig greit, da man kan bruke tiden de andre "kaster bort" til å sove, på noe fornuftig. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 jeg sover ofte over 10 timer, men når jeg skal på skolen blir det sjelden mer enn 5-6 timer å da kan jeg sovne nesten hvor det skal være, sovna ofte i timene osv.. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 What's the point? Bare sov så mye kroppen din føler at den trenger å gjøre det. Søvn er viktig ! Lenke til kommentar
Purify Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 What's the point? Bare sov så mye kroppen din føler at den trenger å gjøre det. Søvn er viktig ! Enig. Vanligvis, når jeg ikke er forkjøla, som nå, så sover jeg glatt 14 timer. Ikke noe problem. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Er 15 år, og sover ca. 5 timer hver dag. Greier meg utmerket flott! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Spørs som tidligere sagt veldig på fysisk aktivitet, matvaner osv osv.. Jeg er en person som generelt trenger en del søvn og presterer å komme for sent på skolen HVER dag Er ikke noe fasitsvar egentlig, bare "lytt til kroppen". Lenke til kommentar
MagE Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 jeg kan såve 12 timer om jeg såver dårligt, men om jeg såver godt kan 7-8 timer holde masse Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 jeg er 19 og hvis jeg sover til jeg våker så sover jeg ca 12- 14 timer.. også er jeg i seng etter ca like lang tid .. ingentingd om å sove bort halve dagen .. PS: sover somregel mellom 5 og 4 timer hver natt utenom helgene .. går ikke bra .. men hva faen kan jeg gjøre .. klarer ikke å sovne tidligere .. og jeg må opp klokken 5 for å komme meg på jobb i tide (starter klokken 7 men må reise langt ) Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg sover ca 5 timer hver natt - noe som er altfor lite etter mitt behov. Men det har blitt en sånn vane, at jeg bare har vent meg til det. Har fått sovepiller av legen i dag, da. Man burde jo minst sove 7 i hvert fall. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Sover som regel rundt 7timer(når jeg skal på skolen) og rundt 13-14 i helgene. I dag sov jeg bare 8 timer da(selv om det er ferie ) Soving er kjekt(men det er ikke fullt så kjekt å våken opp klokken 4-5 om dagen ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå