Gå til innhold

Å greie seg fint med mindre søvn?


RAM

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skal sove helt til jeg vokner, sover jeg som oftest i 7 timer.

 

Jeg har hørt at det er mulig å trene seg opp til mindre søvn- behov.

Hvordan foregår dette?

Betyr det at jeg etter hvert får mindre behov for søvn hvis jeg f.eks. står opp 5 minutter tidligere enn dagen før over noen uker?

 

(Blir av og til lite tid til å sove, derfor er det for meg en fordel med lite søvn- behov).

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenk deg om da, en person som er 10 år trenger mye mere søvn en en på 30...

 

Kondsisjon osv... Har så klart noe å si, men nå snakker vi om gjennomsnittlig.

men en person på 10 er ofte også mer aktiv enn en på 30, hvis vi snakker om fysisk aktivitet. Selvfølgelig går det også på alder, da...

Lenke til kommentar

Jeg sover sjelden mer enn 5-6 timer hver natt, rett og slett fordi jeg ikke får sove lengre.

Dette kommer av at jeg rett og slett har "jobbet det inn", da jeg har en ganske ubekvem arbeidstid, og ikke er særlig glad i å legge meg tidlig om kvelden.

I begynnelsen var det veldig slitsomt, men nå er det gått 4-5 år siden jeg begynte med mindre søvn, og er ikke noe trøttere enn før (jeg begynte). Min fysiske aktivitet vel relativt "normal" vil jeg tro, trener ikke, men bedriver en god del fysisk arbeid på jobben. Er 21 år om det skulle ha noe å si.

 

Egentlig er det veldig greit, da man kan bruke tiden de andre "kaster bort" til å sove, på noe fornuftig. :wee:

Lenke til kommentar

jeg er 19 og hvis jeg sover til jeg våker så sover jeg ca 12- 14 timer..

også er jeg i seng etter ca like lang tid .. ingentingd om å sove bort halve dagen ..

 

PS: sover somregel mellom 5 og 4 timer hver natt utenom helgene ..

går ikke bra .. men hva faen kan jeg gjøre .. klarer ikke å sovne tidligere .. og jeg må opp klokken 5 for å komme meg på jobb i tide

(starter klokken 7 men må reise langt )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...