Gå til innhold

Hvorfor er det så mye danseband musikk for tiden?


stian-hg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg begynner å lure på om det virkelig finnes et marked for dette, siden statskanalen oversvømmer TV-bildet (og lyden) med danseband utenom vanlig sendetid. Dessuten ser jeg reklame for "Best of ...." fra flere danseband.

 

Derfor lurer jeg først og fremst på: er vi inne i en danseband-boom for øyeblikket, eller er dette for å kompensere for all sukkerspinnpoppen?

 

Og så lurer jeg såklart på: liker dere danseband-musikk?

kan ikke si jeg har lagt merke til den fokuseringa på dansband du prater om.

jeg liker nok ikke dænsbænd. det er stygg musikk :scared:

Lenke til kommentar
kan ikke si jeg har lagt merke til den fokuseringa på dansband du prater om.

jeg liker nok ikke dænsbænd. det er stygg musikk :scared:

Kan det bare er meg som er blitt mer oppmerksom på det, ikke vet jeg.

 

Ja, det er en grusom sjanger det der.

 

Og så et retorisk spørsmål: kan man mobbe mennesker som liker dansebandmusikk? Eksempelvis de på rundt 50-65 år på jobben?

 

De som kjøper Heidi Hauge blir hvertfall mobbet :)

Lenke til kommentar

Hmm, hvorfor skal man mobbe de? Dansebandmusikk er en livsglad musikk som kun inneholder et positivt budskap. De har det jo kjempekoslig. Nei, huff. De som bør bli mobbet er de som hører på negativ musikk: (gothmusikk som oppfordrer til selvmord, rapmusikk som oppfordrer til gjengkriminalitet og "disrespect" til "your hoes"... satt på spissen - JEG VET, men still.....)

Lenke til kommentar
Hmm, hvorfor skal man mobbe de? Dansebandmusikk er en livsglad musikk som kun inneholder et positivt budskap. De har det jo kjempekoslig. Nei, huff. De som bør bli mobbet er de som hører på negativ musikk: (gothmusikk som oppfordrer til selvmord, rapmusikk som oppfordrer til gjengkriminalitet og "disrespect" til "your hoes"... satt på spissen - JEG VET, men still.....)

Goth musikere synger om tragedier og selvmord. Men de oppfordrer ikke til det. Blir som å si at filmen Schindler's List oppfordrer til nazisme (ok, satt VELDIG på spissen, men du tar poenget)

Nymotens rap musikk vet eg ikke hva gjør, men god gammel dags rap musikk maner til opprør mot urettferdig stat!

 

Danseband music er helt allright, men ikke min greie :)

Lenke til kommentar
DAnsebandmusikk på byen er bedre enn sånn dunk dunk musikk:p ,Går an og prate med folk uten at øra faller av på grunn av at uteplassene vræler dunk dunk musikken ut over anlegget på vranga slik at det er umulig å høre hva slags sang det er som spilles. :roll:

vel....det fins bedre alternativ til "rolig" musikk enn dænsbænd. har forresten aldri vært på et utested som spiller dænsbænd, og kommer forhåpentligvis aldri til å gå inn på et i fremtiden heller.

Lenke til kommentar
DAnsebandmusikk på byen er bedre enn sånn dunk dunk musikk:p ,Går an og prate med folk uten at øra faller av på grunn av at uteplassene vræler dunk dunk musikken ut over anlegget på vranga slik at det er umulig å høre hva slags sang det er som spilles. :roll:

Det er så evig sant, men nå skal det sies at det er veldig mye annen musikk som kan spilles på byen som ikke er dunk-dunk eller danseband.

Lenke til kommentar

Dansebandmusikk er for gamle folk, det er gamle folk som synger og det er gamle folk som danser til det, hører på det og liker det. Folk under 50 år burde egentlig ikke høre på slik musikk, dere kommer til å bli ødelagt til slutt.

(dette er bare min mening ikke klikk på meg nå da)

Lenke til kommentar
Hmm, hvorfor skal man mobbe de? Dansebandmusikk er en livsglad musikk som kun inneholder et positivt budskap. De har det jo kjempekoslig. Nei, huff. De som bør bli mobbet er de som hører på negativ musikk: (gothmusikk som oppfordrer til selvmord, rapmusikk som oppfordrer til gjengkriminalitet og "disrespect" til "your hoes"... satt på spissen - JEG VET, men still.....)

At dansebandmusikk er bare koslig og bare har et positivt budskap er kanskje den største grunnen til at jeg ikke liker det. Går det an å lage mer livsfjern musikk? Jeg hører på musikk som representer følelser jeg kjenner meg igjen i, både hva melodi og tekst angår. Hvor i all verden skal jeg plassere dansband? Musikken er simpelt bygd opp, det er ikke livet. Det er også som nevnt en megapositiv musikk, og det tåler jeg bare ikke, for det er heller ikke livet. Det er som sukkerspinn; Alt for søtt! På samme måte - hvor skal jeg plassere svartmetall?

 

Generelt sett trenger jeg mye mer spennende musikk enn dansebandmusikk.

 

Forresten - Det vi ser som "dansebandmusikk" er vel egentlig bare country beregnet for dansing, eller hva?

Lenke til kommentar

Vel, det handler om å kjenne sitt publikum. Tror ikke det hadde blitt like koslig å danse til triste tekster som f.eks Nick Cave! ;)

 

Og til de som kaller musikken enformig... *host* rap *host* --> it's all about the BLING BLING! yoyo, niggahs in tha hood, big ass bitches osv... Da er det bedre med et "happy go lucky"-budskap.

 

Men, tror uansett ikke vi skal legge så mye inn i tekstene. Disse er banale av en enkel grunn. At de ikke skal ta fokuset vekk fra selve musikken. Folket koser seg når de er på dansebandfestivaler, la de gjøre det. Om du ikke liker dansebandmusikk, ikke oppsøk det! ;)

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...