Gå til innhold

Hvorfor er det så mye danseband musikk for tiden?


stian-hg

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å lure på om det virkelig finnes et marked for dette, siden statskanalen oversvømmer TV-bildet (og lyden) med danseband utenom vanlig sendetid. Dessuten ser jeg reklame for "Best of ...." fra flere danseband.

 

Derfor lurer jeg først og fremst på: er vi inne i en danseband-boom for øyeblikket, eller er dette for å kompensere for all sukkerspinnpoppen?

 

Og så lurer jeg såklart på: liker dere danseband-musikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg begynner å lure på om det virkelig finnes et marked for dette, siden statskanalen oversvømmer TV-bildet (og lyden) med danseband utenom vanlig sendetid. Dessuten ser jeg reklame for "Best of ...." fra flere danseband.

 

Derfor lurer jeg først og fremst på: er vi inne i en danseband-boom for øyeblikket, eller er dette for å kompensere for all sukkerspinnpoppen?

 

Og så lurer jeg såklart på: liker dere danseband-musikk?

Finnes et marked for dansebandmusikk ja. Blir jo solgt masse av dette på bensinstasjoner osv.

Men oversvømmes med TV-bildet med dansebandmusikk :dontgetit:

Kan ikke si jeg har merket noe til det selv, men jaja, ser ikke så utrolig mye på TV, hva vet jeg...

Lenke til kommentar

Jeg drømte engang at jeg var på fest hvor ett danseband spilte, i pausen gikk jeg opp på scenen og gransket instrumentene nøyere... Alle instrumentene var amputerte, bassen hadde bare to strenger istedenfor fem, og synthen manglet alle de sorte tangentene og hadde bare ett dusin hvite etc. :laugh:

 

Hva jeg mener om danseband er noe av det samme som jeg mener om trance, det er musikk man danser til og definitivt ikke noe jeg setter meg ned for å høre på.

Lenke til kommentar

Liker ikke dansbandsmusikk

Og her er årsaken:

Rytmen: Veldig flat rytme, årsak: De kan ikke tro att 60 åringer svinger seg til hoftebrekkende rytmer.

Melodien: Lite engasjerende

Vokalen: Her er den største variasjonen, men generelt er stemmen kjørt igjennom en ekkomaskin.

Tekstene: Ja hva skal man si, de er basert på tapt/ funnet kjærlighet. (eneste untaktet her er Ole-Ivars med noe humoristiske innslag noen ganger).

Generelt: Lite innovativ musikk

 

 

Pinnella: Hva var formålet med posten din?

 

- D.J.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...