Gå til innhold

umount /mnt/cdrom plager meg X(

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg skal bruke cd-rom, også når jeg skal ta ut discen igjen må jeg umount. Men driveren har veldig stor tendens til å bli busy av en eller annen grunn, så jeg må nesten reboot for å kunne få plata ut. Jeg har prøvd "ps auxw" men jeg vet ikke hva jeg skal slå av muligens. Det gjør at jeg nesten gruer meg til å bruke /mnt/cdrom hver gang :p:roll:

Jeg bruker ikke noe fil fra discen når jeg skal umount seff :p ikke har jeg /mnt/cdrom mappa oppe engang, bare terminal. Men likevel er det busy som oftest. Plagsomt :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RatiX: man trenger ikke gjøre noe som helst?

vel, så lenge at du bruker kernel 2.6 så den har noe som heter submount eller.no det ligner mandrakes supermount. vel jeg har det sann at det er bare å sette inn en cd og ta den ut når jeg er ferdig da.. bruker kernel 2.6 da. det fine med dette er at det funker perfekt over nettverke oxo da. jeg mounter en del ms windows mapper i fstaben og dette funker som bare det da..

Lenke til kommentar

wtf? Eject ligger i alle fall inne som standard her hos meg...

Men bruker du KDE eller GNOME? I GNOME 2.6 er den "min datamaskin" greia ganske grei, i KDE: Høyreklikk på skrivebordet, velg new->device (eller noe slikt), få den til å peke på riktig cdrom, og vips!

BTW - har du oppdatert alt? Helt i begynnelsen (20. mai eller noe slikt) kom det en oppdatering av libgnome og libkde som fikset at removable media var "buisy" pga. fam nektet å forlate banen...

En helt annen ting - er det noen som aner hvordan jeg kan få "cdrom-knappen" til å be NAUTILIUS (ikke kernelen - jeg vil se feilmeldingene) om å umounte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...