Gå til innhold

Elkjøp tilbud - PB ENE1245 - 7k, bra tilbud?


Anbefalte innlegg

ufo du blander litt nå ;) "Løp og kjøp" og "ikke alle kan kalle seg det samme som oss" er begge expert sine slagord. Men Øyvind Blunck var i Elkjøp sine reklamefilmer. Elkjøps slagord er "det er dumt å betale for mye"

Nei, nå er det du som roter litt. "Løp og kjøp" og "Folkebevegelsen (klappe seg på lommeboka)" var Elkjøp sine slagord tidligere. De har nå byttet ...

 

"Ingen andre kan kalle seg det samme som oss" og "Det er dumt å bli lurt" er Expert sine slagord.

Endret av ufo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å gud nei, styr unna Elkjøp når det gjelder PC'er. :thumbdown:

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor de selger dem i det hele tatt.

 

Kjøp heller igjennom Dell (evt. noen andre leverandører) og få en god garanti og evt. en "idiot" / henteservice garanti i tillegg.

Du vil trenge det, den dagen maskinen viser svart skjerm når du skal ha den til å starte (tro meg "been there done that" :wallbash: ).

 

Service eksisterer ikke hos Elkjøp i det hele tatt, etter min mening.

Den dagen maskinen ryker, vil du oppleve at du er uten maskin for ett par uker.

Spør dem om hvordan service avtalen er hos Elkjøp, før du bestemmer deg.

 

Bare for å ha det klart, jeg jobber ikke hos Dell, jeg har bare gode erfaringer med dem.

 

Og foressten: "Folkens konsentrer dere om topicet".

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Har selv lagt til ekstra minne i denne maskinen en del ganger, og det er utrolig enkelt. En skrue under på et deksel, så sitter minneslotten veldig tilgjengelig, bare å lø heim en 256-brikke til (f.eks) Maskinen bruker jo SO-dimm, som man får tak i overalt. Etter denne oppgraderingen duger maskinen fint til det bruket den er tiltenkt (!). Husk at normale mennesker som kjøper slike billige pc'er -ikke- kjøper den for å spille på, og at et integrert skjermkort derfor er godt nok.

Lenke til kommentar
ufo du blander litt nå ;) "Løp og kjøp" og "ikke alle kan kalle seg det samme som oss" er begge expert sine slagord. Men Øyvind Blunck var i Elkjøp sine reklamefilmer. Elkjøps slagord er "det er dumt å betale for mye"

Nei, nå er det du som roter litt. "Løp og kjøp" og "Folkebevegelsen (klappe seg på lommeboka)" var Elkjøp sine slagord tidligere. De har nå byttet ...

 

"Ingen andre kan kalle seg det samme som oss" og "Det er dumt å bli lurt" er Expert sine slagord.

Vet det er du som blander, har jobbet i elkjøp tidligere og har en dvd som de kaller "Elkjøps beste reklamefilmer", skulle nesten tro Tore Ryen satt i ledelsen i selskapet, med så mange elendige reklamefilmer. Men du har rett i at "folkebevegelsen" er et gammelt elkjøp-slagord.

 

PS: På endel av de hjernevaskingskursene de kjørte på Olavsgård, så ble slagordet "Løp og kjøp" latterligjort, fordi Elkjøp hadde en 3 dagers annonsegaranti og de mente Expert hadde så få varer at man måtte løpe til butikken for å få de varene som var annonsert.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Et viktig poeng her er jo CPUen i maskinen, det er jo tross alt en Athlon-XPm -- den yter veldig bra i forhold til *CRAP* Celeron som brukes i andre billigmaskiner, for ikke å snakke om støy og strømforbruk også.

 

Kan noen finne ut om det er 512kb cache på denne maskina? (CPU L2 cache)

Lenke til kommentar
Et viktig poeng her er jo CPUen i maskinen, det er jo tross alt en Athlon-XPm -- den yter veldig bra i forhold til *CRAP* Celeron som brukes i andre billigmaskiner, for ikke å snakke om støy og strømforbruk også.

 

Kan noen finne ut om det er 512kb cache på denne maskina? (CPU L2 cache)

åssen finner jeg ut det?

Lenke til kommentar

som Mrjavalava nevner ovenfor er elkjøps garanti ordninger under en vær

kritikk, den er faktisk dårligere en det loven krever :thumbdown:

 

men kan nevne at min 4 maskin, en PB MultiMedia 300 med PII 300

64MB, 6.4GB og en 17"m.int høytallere lever i sitt beste velgående framdeles.

fått 192MB ram og en 80GB hardisk +cd-brenner da

 

lånner denne for prøving nå og er temmelig fornøyd (min er ishvit)

platform_kigem.png

har med 2.8GHz P4 så den bråker litt men....... :wee:

Lenke til kommentar

Skal ned på elkjøp for å ta en titt på den etterpå, så veldig interessant ut..

Skal brukes til skolearbeid og små-lan:) Tv-ut er jo ikke noe spesielt nytting for meg heller. Det som er viktig for meg er at den kan fraktes lett rundt omkring. Så jeg sammenliknet den med andre på elkjop.no.. Hvis dere tar dem 3 billigste pcene, så ser man at den er på nivå med den pcn som er 3k dyrere, den er tilogmed under 1kg lettere !! Også endel mindre i størrelse.. Prøv det, sammelikne dem 3 billigste, så ser dere at dette er MYE for pengene.!

 

(Er nok det at det er intel på dem 2 andre som drar opp prisen der)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...