Gå til innhold

Elkjøp tilbud - PB ENE1245 - 7k, bra tilbud?

Anbefalte innlegg

#emnetittel endret#

Hei.

I dag fikk jeg en reklameavis fra elkjøp. På forsiden var det bilde av en bærbardatamaskin til den nette sum av 6995 (Uten binding)

Jeg gikk straks inn på elkjop.no og sjekket prisen på den der. Der kostet den 7995...

Så det jeg lurer på er som følger: Er dette et bra tilbud?? 6995 er jo ikke mye for en bærbar... Er denne Verdt 6995??

Takk på forhånd

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg ville ikke kjøpt denne bærbare.

1. For lite minne

2. for dårlig skjermkort

3. skjermkortet deler minne MED maskinen.. dvs 256 - 32

4. for lav oppløsning

5. for lite diskplass :thumbdown:

6. Du får en dobbelt så bra maskin om du kjøper fra komplett, multicom, you name it..

Min mening. 2 tusenlapper til og du har en mye bedre maskin.

Lenke til kommentar
Egentlig den lave skjermoppløsningen og litt lite minne som trekker ned hos meg.

Minnet kan jo veldig enkelt bygges ut ... er bare å sette inn en 256 eller 512-brikke til. Det er jo grenser for hva man får for 6995,- ... det er en BRA bærbar til den prisen.

Hvis du ikke skal spille de nyeste av spill, så duger den maskinen. Eldre spill eller spill som ikke har massevis av fancy grafikk går finfint. (Diablo 2, StarCraft, Civ3, Call to Power, Manager-spill, SIMS osv osv ). Du må adskillelig opp i pris for å få en bærbar som tygger spill som det var hubba-bubba. Vi snakker dobbelt så dyr eller mere !

Endret av ufo
Lenke til kommentar
Egentlig den lave skjermoppløsningen og litt lite minne som trekker ned hos meg.

Minnet kan jo veldig enkelt bygges ut ... er bare å sette inn en 256 eller 512-brikke til. Det er jo grenser for hva man får for 6995,- ... det er en BRA bærbar til den prisen.

Hvis du ikke skal spille de nyeste av spill, så duger den maskinen. Eldre spill eller spill som ikke har massevis av fancy grafikk går finfint. (Diablo 2, StarCraft, Civ3, Call to Power, Manager-spill, SIMS osv osv ). Du må adskillelig opp i pris for å få en bærbar som tygger spill som det var hubba-bubba. Vi snakker dobbelt så dyr eller mere !

sitter å skriver på den nå :D

Fårsteinntrykket er veldig bra!!

løp og kjøp

Lenke til kommentar
Men du!!!

Hvor mye bråker den?

Hvor ofte starter vifta?

Må det stor belastning til før vifta starter?

Bråker vifta mye når den går?

Jeg fikk maskinen i dag og storfornøyd. Den bråker ikke noe når du gjør helt vanlige ting (høre på musikk, sufe på nette og sitte å snakke med kjentfolk på msn ol.) jeg ble helt overrasket!! men når man begynner å gjøre mye på en gang, som f.eks legge inn programmer og lese av en dvd-film samtidig.. så "knurrer" den litt ;) Det er cpu-viften som tar i et tak og bråker litt, men dette er ikke veldig høyt. Og viften bråker ikke mer enn 15 sekunder om gange ( som jeg har erfart) Jeg har enda ikke testet noen spill på denne maskinen, det er jo ikke noe spillemaskin. Det tror jeg du bare kan glemme :p Jeg skal teste spill osv. i morgen så kan skrive litt mer da.

Lenke til kommentar
Blir nok en billig laptop på meg til skolearbeid, når jeg begynner på vgs. Så gi oss en test! Støy, ytelse, desig, tastatur, bilder osv... :thumbup:

ehm.. jeg tror ikke jeg kommer til å skive noen stor test, men jeg jo alltids svare på noen spørsmål! :)

Som sagt har jeg ikke testet ytelsen noe særlig enda, men jeg kan si at jeg er meget overrasket av å få en så bra bærbar til en så billig penge! Tastaturet er veldig bra, bedre enn mange andre bærbartastatur jeg har testet før. (dette er min første bærbare) Skjermen kunne vært bedre, det er jo selvsagt pga, jeg er vandt til en stor 19' med 1600x1200 og nå sitter jeg plutslig med 1024x 768...

Designet er konge!! den er pen og se på og den virker robust når man åpner og lukker den. støy har jeg skrevet om i innlegget over ;) batteriet kunne også ha vært bedre, men hva kan man vente seg til 6995,-?

Jeg er veldig fornøy med denne maskinen. den er å anbefalle

(beklager alle mine skrivefeil)

Lenke til kommentar

Hmmm, det eneste jeg savnet med en gang er vel egentlig TV-out.

Minne er jo enkelt å fikse, 30 GB er jo nok, er jo tross alt en laptop. Dessuten finnes det med brenner, er ingen problemer å brenne litt.

Virker som et meget godt produkt, til en god pris... Synes nå jeg!

Men som sagt, det er ingen spillemaskin... Men det burde jo gå å spille noen småting med den, synes jeg kan spille en del på min 400 mhzer jeg.. (hehe, spiller jo litt cm2, elasto mania, skijump osv :))

Lenke til kommentar
Hmmm, det eneste jeg savnet med en gang er vel egentlig TV-out.

Minne er jo enkelt å fikse, 30 GB er jo nok, er jo tross alt en laptop. Dessuten finnes det med brenner, er ingen problemer å brenne litt.

Virker som et meget godt produkt, til en god pris... Synes nå jeg!

Men som sagt, det er ingen spillemaskin... Men det burde jo gå å spille noen småting med den, synes jeg kan spille en del på min 400 mhzer jeg.. (hehe, spiller jo litt cm2, elasto mania, skijump osv :))

Jeg snakket med mannen på elkjøp og han sa at minne kunne de oppgradere til 512 mb for ca 800kr... tv-ut savner jeg litt selv, men når jeg tenker meg om så kommer jeg ikke til å bruke det heller. :p

Litt off-topic men elestomania er jo helt rått :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...