Gå til innhold

Scrolling med midtre museknapp funker ikke helt..


Anbefalte innlegg

Med det nye designet funker det ikke på hw.no og akam.no å trykke på midtre museknapp (få opp en markør med 4 piler) for å scrolle opp/ned eller høyre venstre. Dette skjer kun i artiklene, ikke på forsiden og på forumet. Men i artiklene hvis markøren er over feltet til høyre for selve artikkelen (forum og erfaring linker osv) da funker det..

 

Eneste web-siden jeg har sett dette med tidligere er på Dinside.no. I artikler under det store reklamebildet øverst i artikkelen funker ikke slik scrolling.

 

Egentlig veldig praktisk så synd det ikke funker lenger. Har tidligere testet med forskjellige musedrivere og på to forskjellige pc'er ifb med dinside.no uten noen forskjell.

 

Skjer dette med andre også??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke problemer med på noen av maskinene, har logitech på den ene og MS IME4 på den bærbare. Så du har sikkert noe driverproblem, dersom du sier hvilken type mus du har så er det sikkert lettere for noen å hjelpe deg. Du sier heller ikke hvilken nettleser du bruker, selv bruker jeg IE.

Lenke til kommentar

Bruker WinXP med alle updates og samme med Internet Explorer. Har som sagt testet med forskjellige drivere, Logitech og standard Microsoft PS/2 driver. Musa er Logitech Mouseman.

 

Dinside.no er det forresten ingen problemer med lenger, kun hw.no artikler.

 

Og har som sagt sett dette på to helt forskjellige pc'er. Et eller annet finurlig.

Lenke til kommentar

Uten å ha innsikt i hvordan sidene til hardware er bygget opp vil jeg tippe dette ligger i løsningen for å integrere annonseløsningen med det redaksjonelle. Bruker dere en skikkelig nettleser, som firefox, så vil heller ikke scrollhjulet fungere. Grunnen til dette er at reklmen er puttet inn i en iframe. Når musa er over denne selvstendige rammen og man skal scrolle får denne rammen fokus og ikke resten av vinduet. Du sitter da i praksis å scoller denne lille selvstendige rammen og ikke resten av siden.

 

På dinside har jeg faktisk sett at denne rammen ikke nødvendigvis er stor nok fo reklamen, så der har jeg opplevd at jeg plutselig scroller fram skjulte deler av reklamen. I ett tilfelle var det faktisk reklamen et skjema man måtte fylle ut, og de siste feltene og submitknappen var i den skjulte delen. Jeg tør tippe at en stor del av de mindre opplyste blandt oss ikke ville klare å fylle ut og sende dette skjemaet :p

Lenke til kommentar
Jeg bruker Firefox og Microsoft IntelliMouse 1.1, og "autoscroll" fungerer fint for meg på alle de nevnte sidene... :thumbup:

 

PS. Jeg bruker den nye versjon 0.9 av Firefox, kan det ha noe å bety...?

Jeg bruker òg Firefox 0.9, og når musepekeren ligger over en av de svære reklamene på hw.no, funker ikke scrollehjulet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...