Paula Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Har xp samt en god del programmer på C: Har kjøpt meg en ny disk E: Jeg skal installere xp på E:, men får feilmelding når installasjonsprogrammet har bootet maskinen første gang. Programmet gir meg beskjed om å kjøre chkdsk /f eller fjerne den nylig installerte harddisken. chkdsk /f får jeg ikke til da stasjonen er i bruk. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvorfor skal du installere OS på E:? Når du allerede har OS på C: så vil vel den boote først, og det blir kluss. Du kan jo bare ta ut den gamle disken inntil du er ferdig med å installere OS på den nye. Så setter du den tilbake som slave. Husk å fjerne partisjonen og begynn helt på nytt når den nye disken står alene. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvorfor skal du installere OS på E:? Når du allerede har OS på C: så vil vel den boote først, og det blir kluss.Du kan jo bare ta ut den gamle disken inntil du er ferdig med å installere OS på den nye. Så setter du den tilbake som slave. Husk å fjerne partisjonen og begynn helt på nytt når den nye disken står alene. Kan vel også bare skru av booting mot c disken i bios. Lenke til kommentar
Paula Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 okies, skal sette 2 disker i raid0, skal bruke den "gamle" disken til dette sammen med en identisk som jeg har kjøpt. Derfor må jeg få os over på en annen disk først. Prøver å endre bootseq før jeg begynner å skru. takker så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå