tomwe Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Sjekk ut denne spesielle musen de selger hos Clas Ohlson: Litt info om den finner du her. Tredje nedenfra. Det essensielle er at den har en "scrolle-ball" i stedet for et scrolle-hjul. Virker ganske nyttig å kunne scrolle til siden eller på skrå nedover når ting glir ut i bredden. Fint for oss som har liten oppløsning til å kunne se på store bilder, og kanskje spesielt når hele forum-layout'en blir herpa av at noen poster et altfor bredt bilde... for ikke å snakke om de som driver med Excel. I tillegg kan en velge å bruke ballen i midten som en trackball (styre selve musepekeren). Så er det noen som har prøvd denne nyvinningen? Spent på om dette konseptet funker like bra i praksis som det gjør i hodet mitt. Her er hjemmesiden til produsenten: http://www.acrox.com.tw/mouse.htm Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Broren min har en sånn en..jeg syns at scrollen kanskje var litt vel følsom, men funker greit til sitt bruk. Var hvertfall en åpenbaring når man jobber i excel fikk jeg høre Ellers er det en helt ok mus til vanlig bruk.. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Min generelle erfaring er at mus o.l. fra Clas Ohlson er elendig! (Vel, egentlig det meste) Den er helt sikkert praktisk, men jeg tipper den har dårlig kvalitet på leser og hvordan den er sammenskrudd! Ville heller prøvd meg på noe slikt. Edit: Vet ikke om den støtter akkurat den scrolle-funksjonen, da... Endret 19. juni 2004 av kristteo Lenke til kommentar
tomwe Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Har leita men ikke funnet mye info om musene fra Acrox på nettet dessverre. Fant en liten test (link) gjort av en bruker. Det er ikke helt den samme musa som selges hos Clas Ohlson, den som er testet er beregnet til bærbare og er derfor litt mindre, dessuten har den midtknappen integrert i selve ballen (hvordan de nå enn har fått det til). Når det gjelder følsomheten på scroll-ballen så kan jo den alltids justeres i driveren. Og dette kan gjøres separat for begge aksene, horisontalt og vertikalt. Det kan jo være greit å ha større følsomhet på den horisontale aksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå