NoviKaNa Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hva er egentlig Digital AV out bak GC'en? Funderte litt på det her en dag jeg koblet den til. Er den tenkt litt for fremtiden? Kan man koble den til en surroundforsterker med en spesiell kabel? Hvorfor er den der? Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 GameCube støtter progressive scan (som gir et overlegent bra bilde) dersom du har denne kabelen: http://www.lik-sang.com/info.php?category=...oducts_id=1468& Såvidt jeg vet er denne støtten fjernet på PAL-maskiner, og erstattet med muligheten for å koble til RGB-kabel. Lenke til kommentar
_vamecum Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 GameCube støtter progressive scan (som gir et overlegent bra bilde) dersom du har denne kabelen: http://www.lik-sang.com/info.php?category=...oducts_id=1468& Såvidt jeg vet er denne støtten fjernet på PAL-maskiner, og erstattet med muligheten for å koble til RGB-kabel. Vel. siden PAL er et _mye_ bedre system enn NTSC, så er vel PAL RGB(60hz) det beste man får på en tv. Ikke ta det for helt go fisk, men tror jeg har rett. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 GameCube støtter progressive scan (som gir et overlegent bra bilde) dersom du har denne kabelen: http://www.lik-sang.com/info.php?category=...oducts_id=1468& Såvidt jeg vet er denne støtten fjernet på PAL-maskiner, og erstattet med muligheten for å koble til RGB-kabel. Vel. siden PAL er et _mye_ bedre system enn NTSC, så er vel PAL RGB(60hz) det beste man får på en tv. Ikke ta det for helt go fisk, men tror jeg har rett. Progressiv Scan er bedre enn PAL 60. Ikke be meg om å forklare, men jeg vet det er det. NTSC er dårligere enn pal 60 ja, men NTSC Progressiv Scan er bedre. Er vel no sånnt som at Ntsc kjører 60hz, 60 halve bilder i sekundet. Pal 50 (50 halve bilder i sekundet) Pal 60 (60 halve bilder i sekundet. Progressiv scan derimot er 60 bilder i sekundet. Det er noe sånnt..mulig jeg har bomma, men 60hz er 30 bilder i sekundet IKKE 60 slik som mange tror.. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Vel. siden PAL er et _mye_ bedre system enn NTSC, så er vel PAL RGB(60hz) det beste man får på en tv. Ikke ta det for helt go fisk, men tror jeg har rett. Progressive scan er mye bedre enn RGB. Et vanlig TV-system (PAL/NTSC) tegner bare annenhver linje i bildet. Progressive scan tegner hver eneste linje. Forskjellen i bildet fra "vanlig" signal til progressive scan (både på Gamecube og Xbox, med rett kabel) er nesten sammenliknbar med forskjellen i bildet fra en TV til en monitor. Det finnes forøvrig DVD-spillere som støtter progressive scan også nå. Man er selvsagt avhengig av å ha en TV som støtter signalet også. Endret 21. juni 2004 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå