THacker Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg lurer på om ramkjøling har noe merkbar effekt. Pc'n min er ikke overklokket, men jeg er veldig glad i en kald pc (da liker den seg best ). Siden pc'n går på fabrikk instillinger når det gjelder volt's etc lurer jeg på om jeg merker noe forskjell hvis jeg investerer i dette? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Du vil ikke merke noen annen forskjell en at det ser bedre ut... Man merker knapt nok forskjell når pc'en er overklokket. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Niks. Hjelper visst ikke stort i overklokket tilstand heller. Lenke til kommentar
THacker Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Brukes det til å bedre stabiliteten eller ytelsen på feks en overklokket maskin? Jeg er glad i at det ser bra ut forsåvidt, men bortkasta er det jo kanskje når du sier det sånn Nice chieftech forresten Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Så lenge man ikke har problemer med stabiliteten på grunn av varme, har det selvfølgelig ingen ting for seg - og hvis brikkene ikke er overklokket, skal det iallefall ikke være nødvendig. Men....tar erfaringer fra eget oppsett, kjører minnebrikkene mine på 3.1 volt, hvis jeg kjører uten kjøling og med last, går de fort opp i 55+, i og med at de er overklokket har merket jeg meg at når de nærmet seg 50 grader begynte de å "slite" litt. Monterte en vifte som blåser på minnebrikkene og vips, aldri over 35-40 grader og stabile. En annen ting, disse ulike kobber og alu. bitene som selges rundt omkring, vil ikke ha rare effekten på temperaturen så lenge det ikke er god luft sirkulasjon rundt de. Endret 19. juni 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Men de ser vanvittig stilige ut da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå